نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

پرونده نیم‌فصل اول لیگ برتر برای استقلال با هفتمی این تیم بسته شد؛ 15 بازی و تنها 22 امتیاز. از لحاظ اینکه کل تیم‌های لیگ، امتیازات زیادی از دست دادند استقلال نسبتاً بد نتیجه نگرفته اما جز بازی آخر این تیم برابر سپاهان عملاً هیچ هواداری به نحوه بازی استقلال منصوریان نمره قبولی نمی‌دهد. طبیعی است که طرفدار ضمن نتیجه از تیم محبوبش انتظار فوتبال زیبا هم دارد و فکر می‌کنیم خود منصوریان نیز تلاش کند استقلال قبل از بازی با سپاهان را از ذهن‌ها پاک کند.

گزارش ویژه| دار و ندار استقلال در نیم فصل اول/ میلیاردرهای بی فایده!

به گزارش روزنامه خبرورزشی، استقلال نیمفصل اول را از همه دریچهها مورد بررسی قرار دادیم. به عنوان مثال باشگاه بزرگ پایتخت 20 میلیارد برای جذب بازیکنان این فصل خود باید بپردازد تازه این مبلغی است که در سازمان لیگ عنوان شده و همه میدانند داخل باشگاه وضعیت فرق دارد و مبالغ واقعی چیز دیگری است.

محسن کریمی

محسن کریمی 251 دقیقه پیراهن استقلال را در لیگ بر تن کرد و توانست بارها منصوریان را از بحران خارج کند. کریمی 22 ساله با مبلغ 250 میلیون به استقلال آمده و ساخته آکادمی این باشگاه محسوب میشود. منصوریان به خوبی میداند از بازی دادن به کریمی ضرر نمیکند. به طور حتم نیمفصل دوم از او بیشتر میشنویم.

وریا غفوری

از هفته دهم مصدومیت وریا غفوری موجب شد تا او از لیست آبیها خط بخورد. غفوری 762 دقیقه در این فصل پیراهن استقلال را پوشید. 1/1 میلیارد مبلغ قرارداد او در سازمان لیگ است و بعید هم به نظر میرسد نیمفصل دوم خط بخورد.

هرایر مکویان

مدافع ایروانی استقلال یکی از بیحاشیهترین بازیکنان این تیم محسوب میشود. او جز 3 بازی در همه دیدارهای این فصل استقلال به میدان رفت. 1071 دقیقه پیراهن آبیها را بر تن کرد و عملکرد قابل توجهی از خود به نمایش گذاشت. بدون شک مکویان 30 ساله در استقلال میماند. او هم از میلیاردرهای استقلال محسوب میشود.

لئوناردو پادوانی

مدافع برزیلی که خیلی زود در ترکیب استقلال جا افتاد از ابتدای فصل تاکنون 723 دقیقه پیراهن آبیها را بر تن کرد و بدون فراز و نشیب ظاهر شد. پادوانی برای یک فصل حضورش در استقلال 980 میلیون دریافت خواهد کرد. او یک فصل دیگر هم با استقلال قرارداد دارد و بعید به نظر میرسد منصوریان یا هر مربی دیگری او را از دست بدهد.

امین حاجمحمدی است

گرانترین سکونشین لیگ برتر امین حاجمحمدی است. تمدید قرارداد او کلی حرف و حدیث به دنبال داشت و انتقادات زیادی به منصوریان شد. حاجمحمدی حتی یک بار هم در ترکیب استقلال قرار نگرفت و در همه بازیها از لیست خط خورد. او اولین خروجی استقلال محسوب میشود. 1/1 میلیارد برای سکونشینی مطمئناً پای خیلیها را به این قرارداد باز خواهد کرد.

فرشید باقری

هافبک 24 ساله استقلال تاکنون 503 دقیقه پیراهن استقلال را بر تن کرده. مبلغ قرارداد او 950 میلیون تومان است. یک کارت زرد گرفته و نیمفصل دوم هم بدون شک در استقلال میماند.

آرش افشین

مهاجم اهل رامهرمز با مبلغ 500 میلیون به استقلال پیوست. در بیشتر بازیهای استقلال یا نیمکتنشین بود یا سکونشین! پیراهن شماره 16 بر تن مهاجم 27 ساله استقلال بود و تنها توانست از ابتدای فصل تاکنون در 6 بازی به میدان برود. افشین در شرایطی به استقلال آمد که قرار بود جایگزین آرش برهانی باشد اما او حتی یک درصد آن چیزی که منصوریان انتظار داشت را پیاده نکرد. گفته میشود منصوریان در نگه داشتن یا نداشتن او تردید دارد. بازیکنی که حدود 250 میلیون از مبلغ قراردادش را فقط برای 335 دقیقه بازی دریافت کرده!
مهدی رحمتی

کاپیتان استقلال در 13 بازی لیگ به میدان رفت و عملکرد خوبی داشت. او که حالا روی لبه تیغ قرار گرفته بیشتر از هرکس نامش برای دریافت رضایتنامه مطرح میشود. خیلیها نقش او را بیشتر از سرمربی تیم میدانند و همین مسئله هم موجب دلخوری منصوریان شده. سیدحسین حسینی با نمایشی که در بازی برابر سپاهان داشت آتش اختلافات رحمتی و نیمکتنشینی کاپیتان آبیها را خیلی نمایان کرد. اختلاف او با کادر فنی موجب شد تا آیندهاش در این تیم در پرده ابهام قرار بگیرد. مبلغ قرارداد رحمتی 36 ساله استقلال 2/1 میلیارد تومان است.

خسرو حیدری

کاپیتان دوم استقلال که دیگر به تیم ملی دعوت نمیشود با اینکه 2/1 میلیارد تومان قرار است از استقلال بگیرد اما در بیشتر بازیهای این تیم مصدوم بود. خیلیها عنوان میکنند خسرو مهرهای بود که بازیکنان جوان و باانگیزه زیر سایهاش رفتند. خسرو 1058 دقیقه پیراهن استقلال را بر تن کرد و نتوانست همانی باشد که منصوریان انتظارش را داشت. خسرو نیمفصل دوم هم میماند چراکه تا پایان فصل دیگر با استقلال قرارداد دارد.

بختیار رحمانی

شماره 7 و خرید جنجالی استقلال. با کلی حرف و حدیث به استقلال آمد. ابتدا او را جانشین شایسته فرهاد مجیدی عنوان کردند و پیراهن شماره 7 را به او دادند تا بلکه خاطره 7 تاریخی استقلال را از ذهن طرفداران تا حدودی پاک کند اما این پیراهن برای بختیار بزرگ بود. هافبک 25 ساله استقلال 14 بازی پیراهن این تیم را بر تن کرد و 1153 دقیقه هم به میدان رفت. بدون شک او نیمفصل از استقلال جدا میشود. رقم قرارداد بختیار یک میلیارد عنوان شده اما میگویند مبلغ قرارداد داخلی او با باشگاه بیشتر از این حرفهاست.

رابسون جانواریو

مدافع برزیلی استقلال به جز بازی هفته اول و یازدهم در همه بازیهای استقلال فیکس بود. فراز و نشیب زیادی نداشت اما در 1080 دقیقهای که در لیگ برتر برای آبیها به میدان رفت بازی یکنواختی را به نمایش گذاشت. قرارداد جانواریو 700 میلیون است و او در نیمفصل دوم هم فیکس استقلال خواهد بود.

علی قربانی

علی قربانی 610 دقیقه برای استقلال بازی کرد. مهاجم جوانی که منصوریان اعتقاد بسیار زیادی به او دارد. در سازمان لیگ مبلغ قرارداد او 650 میلیون تومان ثبت شده و یک فصل دیگر هم با استقلال قرارداد دارد. او نیمفصل دوم هم در استقلال میماند. قربانی با 3 گل زده سومین گلزن استقلال در این فصل لقب گرفته.

سید مجید حسینی

250 میلیون برای یک مهره کلیدی و ثابت در خط دفاعی استقلال مبلغی محسوب نمیشود. او آنقدر خوب بود که منصوریان مجبور به تغییر پست دو مدافع اسمی خود شد. مدافع 20 ساله استقلال 850 دقیقه برای استقلال به میدان رفته که انصافاً بد هم کار نکرده. شنیدیم منصوریان خواهان تمدید قرارداد او شده است.

جابر انصاری

جابر انصاری را به جرأت میتوان موفقترین بازیکن نیمفصل استقلال به حساب آورد. بازیکنی که هر چه منصوریان از او خواست انجام داد. پاس داد، گل زد و بازیسازی کرد. جابر 30 ساله 1277 دقیقه پیراهن استقلال را پوشید و یک کارت زرد هم دریافت کرد. 4 گل حساس و امتیازآور برای استقلال به ثمر رساند تا در نیمفصل دوم نیز عصای دست منصوریان به حساب بیاید. مبلغ قرارداد جابر 850 میلیون است که گفته میشود این رقم واقعی است.

امید ابراهیمی

هافبک ملیپوش استقلال از امیدهای اول تیم منصوریان محسوب میشود. او مرد اول استقلال بود و در 15 بازی این تیم به میدان رفت. 2 کارت زرد گرفت و 1419 دقیقه پیراهن آبیها را بر تن کرد. ابراهیمی جزو گرانترینهای استقلال محسوب میشود. شماره 6 استقلال برای یک فصل 2/1 میلیارد تومان میگیرد و به طور قطع نیمفصل دوم نیز جزو وزنههای قابل اتکای منصوریان به حساب میآید.

مجتبی حقدوست

هافبک 21 ساله استقلال در دو بازی آخر این تیم خیلی خوب کار کرد و شک نداشته باشید او برای خسرو حیدری رقیب جدی خواهد بود. حقدوست از بازیکنانی است که تنها صد میلیون دریافت خواهد کرد و بیشتر از میلیاردیهای استقلال مؤثر بوده. او نیمفصل دوم اگر فیکس استقلال شد چندان تعجب نکنید.

میثم مجیدی

مدافع 30 ساله استقلال که بدون شک دومین بازیکن خروجی فهرست منصوریان محسوب میشود. او تنها 12 دقیقه برای استقلال در لیگ برتر به میدان رفت که یا مصدوم بود یا سکونشین. مجیدی 700 میلیون با استقلال قرارداد دارد و بیش از 40 درصد مبلغش را هم دریافت کرده.

فرشید اسماعیلی

پیراهن شماره 88 استقلال به تن یکی از بازیکنانی رفت که نشان میدهد، میتوان آینده خوبی برایش متصور بود. 882 دقیقه بازی و 300 میلیون تومان! اسماعیلی هر زمان که برای استقلال به میدان رفت مؤثر و کارایی لازم را داشت. او به طور حتم نیمفصل دوم نیز یکی از مهرههای کلیدی آبیها به حساب میآید.

حسین حسینی

استقلال فصل را با او شروع و تمام کرد. در اولین بازی تیمش برابر نفت تهران به میدان رفت و عملکرد خوبی به نمایش گذاشت. دروازهبان 500 میلیونی استقلال تنها در دو بازی فرصت خودنمایی پیدا کرد که نگاه کارشناسان را هم معطوف خود کرد. شاید اگر او در اولین بازی استقلال در دور رفت باز هم فیکس شد نباید تعجب کرد. او آنقدر خوب بود که کسی از نیمکتنشینی رحمتی ناراحت نشد.

بهنام برزای

بهنام برزای هافبکی است که هر وقت پیراهن استقلال را پوشید برای تیمش بد کار نکرد اما او زیر سایه نام خسرو حیدری قرار گرفت تا دقایق بازی او برای آبیها تنها 519 دقیقه باشد. برزای 500 میلیون مبلغ قراردادش است که به احتمال فراوان نیمفصل دوم هم پیراهن استقلال را بر تن میکند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی