نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

با نپوشیدن پیراهن آرسنال توسط دراکسلر آرسنالی‌ها یادشان آمد چه بازیکنان بزرگی را در این سالها از دست داده‌اند.

ترديدهای بی‌موقع ونگر

به گزارش روزنامه خبرورزشی، خبر حضور جوليان دراكسلر در باشگاه پاريسنژرمن و امضاي قرارداد با تيم فرانسوي بيش از آنكه هواداران اين تيم را خوشحال كند، براي آرسناليها ناراحتكننده بود. هدف مورد نظر آرسن ونگر ترجيح داد ادامه فوتبالش را در تيم متمول پياسجي بگذراند و به همه پيشنهادات مهمش از جمله آرسنال نه بگويد. دراكسلر اما تازهترين مأموريت غيرممكن آرسن ونگر در نقل و انتقالات نبود. آرسنال نزديك به يك دهه است كه در نقل و انتقالات به اهدافش نميرسد و در نهايت بازيكنان مورد نظرش را در تيم ديگري ميبيند. بازيكناني كه تعدادشان به يك تيم فوتبال ميرسد.

 

پهپه رينا

آرسنال در سال 2010 به جذب پهپه رينا نزديك بود و حتي با پيشنهاد 20 ميليون پوندي ليورپوليها هم موافقت شد اما اين انتقال تحقق نيافت. توپچيها يكبار ديگر هم حاضر شدند رينا را به خدمت بگيرند كه اين دروازهبان ترجيح داد به بايرنمونيخ برود. البته طرفداران آرسنال با آمدن پتر چك و نمايشهاي قابل توجهاش هيچوقت حسرت اين انتقال را نخوردند.

 

جرارد پيكه

در جريان فصل 2003-2002 نوجوان 15 سالهاي به نام جرارد پيكه همراه با مديربرنامهاش به لندن آمد تا با آرسنال قرارداد ببندد. اين قرارداد اما به خاطر سن كم پيكه و عبور از موانع قانونياش بايد به 17 سالگي موكول ميشد (درست عين اتفاقي كه براي سسك فابرگاس افتاد). اين توافق شفاهي اما در سال 2004 توسط مديربرنامه پيكه وتو شد و موكلش با منچستريونايتد قرارداد امضا كرد.

 

ونسان كمپاني

در سال 2006 آرسنال در بازار نقل و انتقالات به دنبال دفاع وسط بود تا جاي خالي سول كمپل را پر كند. آن زمان ونسان كمپاني جوان كه در اندرلخت بلژيك بازي ميكرد گزينه قابل دسترس براي آرسناليها بود. مسئولان باشگاه آرسنال اما در پيگيري پيشنهادشان تعلل كردند تا ونسان به هامبورگ برود. او دو سال بعد به منچسترسيتي رفت تا به يكي از بهترين مدافعان اروپا تبديل شود.

 

ژابي آلونسو

تابستان 2008 و مذاكره با باشگاه ليورپول بر سر انتقال ژابي آلونسو. در آن زمان، توپچيها با گرت بري هم مذاكراتي داشتند و نزديك به جذب دو هافبك دفاعي تراز اول بودند. دست آخر نتيجه اين شد؛ آرسناليها با رقم 18 ميليون پوندي ليورپول موافقت نكردند، انتقال گرت بري هم به سرانجام نرسيد تا هر دو در تيمهايشان ماندگار شوند و باز هم دست ونگر خالي بماند.

 

يحيي توره

يازده سال پيش بود كه پسري به نام يحيي در تمرينات پيشفصل آرسنال حضور پيدا كرد و حتي در بازي دوستانه مقابل بارنت هم ظاهر شد. ونگر اما در انتخاب او مردد بود تا اينكه تصميمش را گرفت و قيد هافبك ساحل عاجي را زد. توره هم به متالور دونتسك اوكراين پيوست و بعد از آن تيمهاي المپياكو، موناكو، بارسلونا و منچسترسيتي او را به خدمت گرفتند.

 

ليونل مسي

درست در همان سالي كه مسئول نقل و انتقالات باشگاه آرسنال براي جستوجوي بازيكن راهي كاتالونيا و كمپ لاماسيا شده بود، به جز پيكه و فابرگاس، يك بازيكن ديگر را هم به ونگر پيشنهاد كرد و آن كسي نبود جز ليونل مسي. نماينده باشگاه با خورخه پدر مسي صحبت كرد و او هم تصميم پسرش را انتقال داد. لئو ترجيح داد در بارسلونا بماند و فوتبالش را همانجا ادامه دهد.

 

كريستيانو رونالدو

كريس رونالدو سال 2002 به باشگاه آرسنال آمد و با آرسن ونگر ملاقات كرد. نتيجه اين جلسه اما امضاي قرارداد نبود. در همان تابستان، منچستريها در ديداري دوستانه با اسپورتينگ ليسبون از كريس رونالدو خوششان آمد و خيلي سريع او را جذب كردند. بعدها ونگر اين جمله را درباره كريس گفت: «بزرگترين پشيمانيام؟ من به جذب رونالدو خيلي نزديك بودم. نه تنها با او قرارداد امضا نكردم بلكه رونالدو به منچستر رفت.»

 

زلاتان ايبراهيموويچ

سال 2000 بود كه همراه با مينو رايولا به باشگاه آرسنال آمد اما وقتي فهميد ونگر از او خواسته تست بدهد، قيد پوشيدن پيراهن توپچيها را زد. صحبتهاي زلاتان در اين خصوص كه در كتابش چاپ شده است جالب بود: «صبر كردم ونگر من را براي تيم قبول كند اما كسي تلاش نكرد و من را جدي نگرفت. ونگر گفت ميخواهم ببينم چقدر خوب هستي و در چه سبكي بازي ميكني. نميتوانستم باور كنم.»

 

ديديه دروگبا

در شروع دوران حرفهاي فوتبالش براي باشگاه كوچك فرانسوي لومان بازي ميكرد. ونگر حاضر شد در ازاي پرداخت كمتر از 100 هزار پوند، دروگبا را براي تيمش بپذيرد. دروگبا اما در سال 2004 به چلسي رفت و در مجموع 14 بازي كه مقابل آرسنال انجام داد توانست 13 بار زهرش را به تيم ونگر بريزد. پيرمرد فرانسوي بعدها باز هم پشيمانياش را به زبان آورد: «به دو دليل دوست داشتم مربي دروگبا باشم. اولين اينكه ميدانستم بازيكن خوبي است و او را از دست دادم. دوم اينكه او ضربههاي سختي در بازيهاي رودررو به ما زد كه ميتوانست اتفاق نيفتد.»

 

لوئيس سوارس

سوارس هم يكي از گزينههاي خريد ونگر بود كه اين انتقال ميتوانست در سال 2013 نهايي شود. مهاجم اروگوئهاي ليورپول آن زمان محروم بود و آرسنال پيشنهاد 40 ميليون پوندي خود را ارائه كرد. با اين حال مقامات باشگاه ليورپول اين پيشنهاد را رد كردند تا سوارس كمي بعد به بارسلونا برود.

 

و جوليان دراكسلر

آخرين پشيماني ونگر كسي نيست جز دراكسلر. او قبل از اينكه شالكه را به مقصد ولفسبورگ ترك كند نيز مورد توجه آرسناليها بود اما دو طرف بر سر رقم قرارداد به توافق نرسيدند. بار دوم هم آرسنال تا به خودش آمد، پاريسنژرمن با تكيه بر دلارهاي نفتي سريعاً وينگر آلماني را به فرانسه آورد. به راستي آيا فقط پول مشكل اين تعداد انتقال عملي نشده است؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی