۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بازیکنانی که در لیگ هلند توپ می‌زنند بازیکنانی ارزشمند هستند که تیم‌های لیگ برتری با قیمت کم می‌توانند آنها را به خدمت بگیرند.

ستاره‌های ارديويزه‌‌؛ ارزان و باارزش

به گزارش روزنامه خبرورزشی، با شروع فصل نقل و انتقالات فوتبال اروپا، بازيكنان مختلفي در بازار زمستاني براي حضور در تيمهاي بزرگ مطرح شدهاند. در اين مقطع فصل، باشگاههاي ليگهاي معتبر اروپايي سعي ميكنند بازيكنان برجستهشان را حفظ كنند و به همين دليل برخي بازيكنان در ليگهاي كوچكتر بيشتر مورد توجه هستند. «ارديويزه» هلند يكي از ليگهاي بازيكنساز در فوتبال اروپا بوده و هميشه از اين ليگ بازيكنان جوان و توانايي مطرح شدهاند. ژانويه امسال هم مثل هميشه چند بازيكن هستند كه بيش از همه با پيشنهادهاي بزرگ روبهرو شدهاند و چه بسا در نيمفصل دوم نام آنها را بيشتر بشنويم. البته باشگاههاي انگليسي اميدوار هستند بازيكناني كه از ارديويزه به خدمت ميگيرند بازيكنهايي مثل لوئيس سوارس و جورجينيو واينالدوم شوند نه مثل ممفيس دپاي سقوط آزاد داشته باشند. روزنامه «ميرر» 5 بازيكني كه بيش از همه از ليگ هلند مشتري انگليسي دارند را بررسي و معرفي كرده است.  

 

ريك كارسدورپ (فاينورد مدافع راست 21 ساله)

فاينورد فصل بسيار خوبي در ارديويزه هلند داشته و صدرنشيني تيم تحت هدايت جيواني فانبرونكهورست باعث شده تا بازيكنان جوان اين تيم بيشتر به چشم بيايند. در كنار بازيكنان باتجربهاي مثل درك كويت ستارههايي مثل ريك كارسدورپ هم پيشرفت قابل ملاحظهاي كردهاند. كارسدورپ كه محصول آكادمي فاينورد است و از سال 2004 در اين باشگاه حضور داشته براي سومين فصل در تركيب تيم اصلي به ميدان ميرود و مورد توجه منچستريونايتد قرار گرفته است. فانبرونكهورست و دني بليند، سرمربي تيم ملي هلند، تنها كساني نيستند كه تحت تأثير بازي كارسدورپ قرار گرفتهاند و مورينيو هم در بازي برابر فاينورد ليگ اروپا اين بازيكن را پسنديد. احتمال دارد به زودي ريك راهي انگليس شود تا جانشيني براي آنتونيو والنسيا در سمت راست خط دفاعي شياطينسرخ باشد.

 

دِيوي كلاسن (آژاكس هافبك 23 ساله)

احتمالاً ديگر وقت آن رسيده كه ديوي كلاسن، آژاكس را به مقصد يك باشگاه بزرگ در يك ليگ معتبرتر اروپايي ترك كند. كلاسن كه بازيكن ثابت تيم ملي هلند هم هست، خونسردي خاصي در ميانه ميدان دارد و ميتواند در تركيب يك تيم بزرگتر هم بازي كند. او كه محصول كارخانه بازيكنسازي آژاكس است يك هافبك مدرن محسوب ميشود و اين روزها بازوبند كاپيتاني تيمش را هم بر بازو ميبندد. شماره 10 آژاكس يك هافبك مركزي ايدهآل براي سيستم 3-4-3 است و سبك بازي او را با جورجينيو واينالدوم، هافبك ليورپول، مقايسه ميكنند. به احتمال زياد با توجه به نوع بازي كلاسن او ميتواند در يكي از تيمهاي بزرگ انگليسي بازي كند.

 

دِيوي پروپر (آيندهوون هافبك 25 ساله)

آيندهوون اين فصل به خوبي گذشته با فيليپ كوكو عمل نكرده و شايد همين باعث شود ستارههاي اين تيم تصميم به جدايي بگيرند. دِيوي پروپر، هافبك 25 ساله آيندهوون كه سال قبل از ويتسه آرنهم به اين تيم پيوست يكي از گزينههاي جدايي است. پروپر كه سال 2015 پيراهن تيم ملي هلند را براي نخستين مرتبه پوشيد پرورشيافته آكادمي ويتسه است و از اركان مهم قهرماني آيندهوون در فصل قبل ليگ هلند محسوب ميشود. پروپر كه يك هافبك گلزن هم هست يك گزينه ايدهآل براي باشگاههاي ميانه جدولي ليگ برتر انگليس محسوب ميشود و با قيمت خوبي تيمهاي جزيره ميتوانند او را به خدمت بگيرند.  

 

سباستين هالر (اوترخت مهاجم 22 ساله)

يكي از برترين گلزنان اين فصل ارديويزه هلند مهاجم تيم اوترخت است. سباستين هالر فرانسوي كه در باشگاه اوسر پرورش يافته در 22 سالگي خوب براي تيم هلندياش گل ميزند و در هلند و خارج از هلند پيشنهادهاي خوبي دارد. تابستان گذشته آژاكس قصد داشت او را جانشين آركاديوش ميليك، مهاجم لهستانياش، بكند اما اوترخت حاضر به از دست دادن هالر نشد. هالر مهاجمي قدرتي و باهوش است كه ضربات آخر را به خوبي ميزند. او هم يك هدف خوب ميتواند براي باشگاههاي متوسط ليگ برتر انگليس باشد و شايد در آينده باشگاههاي بزرگتر هم به سراغ او بروند.  

 

كسپر دولبرگ (آژاكس مهاجم 19 ساله)

دولبرگ بازيكني است كه بسياري از باشگاههاي بزرگ اين روزها براي جذب او رقابت دارند. پديده جديد آژاكس و ارديويزه هلند را بازيكني همتراز زلاتان ايبراهيموويچ ميدانند و گفته ميشود او در آينده يكي از برترين بازيكنان فوتبال دنيا خواهد شد. اين ستاره دانماركي از سوي مربيان خودش با ماركو فانباستن، دنيس برگكمپ و پاتريك كلايورت هم مقايسه شده. دولبرگ تنها 19 سال سن دارد و سال 2016 به تيم اصلي آژاكس اضافه شد. او در 16 بازي 8 گل به ثمر رساند و موفق شد اولين بازي خودش با پيراهن تيم ملي دانمارك را هم انجام دهد. شروع فوقالعاده دولبرگ باعث شد تا او زير نظر باشگاه منچسترسيتي باشد و در ادامه مطمئناً ديگر بزرگان فوتبال جزيره هم خواهان اين بازيكن خواهند شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی