۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

وین رونی گل شماره 249 خود ر ا برابر ریدینگ به ‌ثمر رساند تا با ركورد سر بابي چارلتون كه اتفاقاً در اولدترافورد حاضر بود، برابري كند.

رونی بهترين گلزن تاريخ شياطين

به گزارش روزنامه خبرورزشی، وين روني يك بار ديگر اسم خود را در كتاب تاريخ باشگاه منچستريونايتد نوشت. او در روزي كه يونايتد موفق شد با 4 گل ريدينگ را در جامحذفي مغلوب كند، گل شماره 249 خود را به ثمر رساند تا با ركورد سر بابي چارلتون كه اتفاقاً در اولدترافورد حاضر بود، برابري كند.

 

روني بالاتر از اسطورههاي منچستر

اتفاقي كه در بازي با ريدينگ براي وين روني افتاد، باعث شد نامش بالاتر از اسطورههاي بزرگ شياطين سرخ قرار بگيرد. روني بعد از اينكه در سه مسابقه به دليل مصدوميت غيبت داشت، مقابل ريدينگ بازي كرد و با گلزني به تيم ياپ استام توانست تاريخسازي كند. او در هفتمين دقيقه از مسابقه براي تيمش گلزني كرد و آمار گلهايش را به عدد 249 رساند. عددي كه نامش را در صدر جدول بهترين گلزنان تاريخ يونايتد كنار بابي چارلتون قرار ميداد. بعد از روني و چارلتون، دنيس لاو با 238 گل زده در ليست ديده ميشود، نفر بعدي جك رولي 211 گله است و جرج بست فقيد به همراه دنيس ويولت با 179 گل زده رتبههاي بعدي را دراختيار دارند.

 

جلوي چشم فرگي و بابي

لذت كاري كه روني انجام داد، وقتي بيشتر ميشود كه مقابل چشمان سرالكس فرگوسن و بابي چارلتون به اين ركورد دست پيدا كرد. در روزي كه دو اسطوره باشگاه يونايتد در ورزشگاه اولدترافورد حضور داشتند، روني عنوان آقاي گلي تاريخ باشگاه را به دست آورد. شايد اين گل فرگي را ياد سال 2004 انداخت. زماني كه سرالكس، وين جوان را از اورتون به منچستر آورد و او در اولين مسابقهاش توانست جلوي فنرباغچه هتتريك كند.

 

پيش به سوي ركورد تعداد بازي

پس از رسيدن به عنوان بهترين گلزن تاريخ باشگاه منچستريونايتد، اكنون روني هدف جديدي را در سر ميپروراند. كاپيتان يونايتد تاكنون 543 بازي براي شياطين سرخ انجام داده و ميخواهد آن را تا جايي كه امكان دارد، افزايش دهد.

 

روني در اعداد

6

روني با 543 بازي در بين بازيكناني كه بيشترين حضور را در لباس يونايتد داشتند، جايگاه ششم را به خود اختصاص داده است.

 

17

روني فقط 17 سال و 111 روز داشت كه اولين بازي ملي خود را انجام داد. او در فوريه 2003 مقابل استراليا بازي كرد.

 

30

رقمي كه وين روني براي پيوستن به منچستريونايتد دريافت كرد، 30 ميليون پوند بود كه عنوان گرانقيمتترين بازيكن جوان يونايتد را به خود اختصاص داد.

 

17

روني در اولين فصل حضورش در يونايتد 43 بازي انجام داد و توانست 17 گل به ثمر برساند تا در بين نامزدهاي بهترين بازيكن سال انگليس قرار بگيرد.

 

5

وين از سال 2004 تاكنون 5 بار همراه با شياطين سرخ فاتح ليگ برتر شده است.

 

1

روني يك بار با يونايتد توانست جام نقرهاي ليگ قهرمانان اروپا را لمس كند.

 

53

روني با 53 گل توانست عنوان بهترين گلزن تاريخ تيم ملي انگليس را نيز از بابي چارلتون بگيرد.

 

119

او با 119 بازي ملي پشت سر پيتر شيلتون در مكان دوم قرار گرفته است.

 

27

روني در فصل 2012-2011 موفق شد بيشترين تعداد گل زده در يك فصل را با زدن 27 گل ثبت كند.

 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی