۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

جوکوویچ با شکست ماری در سال 2017 باز هم روی دور موفقیت افتاد.

جوكوويچ: با موش و گربه بازی، ماری را شكست دادم

به گزارش روزنامه خبرورزشی، فينال رقابتهاي تنيس 250 امتيازي دوحه در شرايطي برگزار شد كه اندي ماري، مرد شماره يك تنيس دنيا، به مصاف نواك جوكوويچ، مرد شماره دو تنيس، رفت. اين بازي كه از قبل خيليها منتظر برگزارياش بودند به نوعي رقابت بين برترينهاي كنوني تنيس دنيا بود و در نهايت هم آنقدر مهيج و جدي دنبال شد كه 2 ساعت و 55 دقيقه طول كشيد. البته برخلاف رويه سابق، دستكم رويهاي كه در 6 ماه گذشته رايج بود، اين بار اندي ماري بالاخره تن به شكست داد تا نوار پيروزيهايش پاره شود. در اين بازي كه سه ست طول كشيد جوكوويچ ستهاي اول و سوم بازي را با نتيجه 6 بر3 و 6 بر4 به سود خود خاتمه داد و ست دوم را در تاي بريك با نتيجه 7 بر 5 واگذار كرد.

 

اندي ماري در حالي اين ديدار را واگذار كرد كه در 28 مسابقه آخري كه به ميدان رفته بود برنده از زمين خارج شده بود. او كه تلاش ميكرد بيست و نهمين پيروزي پيدرپياش را هم جشن بگيرد به جوكوويچي خورد كه سراسر انگيزه بود. ماري بعد از اين بازي گفت: «راستش را بخواهيد از اين شكست ناراحت شدم ولي فكر ميكنم تست بدني خوبي پيش از شروع رقابتهاي جدي در اين فصل بود.»

 

در سوي مقابل جوكوويچ با برتري تازهاش مقابل ماري در مجموع بيست و پنجمين بردش را مقابل حريفي كه 11 بار به او باخته بود به دست آورد. «فكر نميكنم شروعي ايدهآلتر از اين هم براي سال جديد ممكن باشد.» اين بخشي از صحبتهاي نواك جوكوويچ صرب است كه از سال 2011، تا همين 6 ماه گذشته بر تنيس حرفهاي دنيا سلطنت كرده است. او حالا درست در حالي كه يك هفته به شروع رقابتهاي گرنداسلم استراليا مانده، برد ارزشمندي برابر رقيبش به دست آورده است: «بازي برابر اندي درست مثل بازي كردن روبهروي آيينه است. او مثل خودم است و بازيمان كاملاً شبيه به هم است. خب اندي بزرگترين رقيب من است و پيروزي مقابل او هميشه برايم جالب است.» جوكوويچ در اين بازي براي شكست دادن دوست و رقيب قديمياش از ضربات والي زيادي استفاده كرد. خودش در اين مورد ميگويد: «وقتي كسي با قدرت بدني ماري روبهروي شما بازي ميكند بايد از اين ضربات بزنيد تا او را به جلو و عقب زمين بكشانيد. در واقع با همين موش و گربه بازي كردن بود كه توانستم او را شكست دهم.» جوكوويچ كه براي دومين بار پياپي است قهرمان تورنمنت دوحه ميشود در آستانه ثبت يك ركورد خاص هم قرار دارد. او حالا شصت و هفتمين جام در طول دوران حرفهاياش را در سن 29 سالگي به دست آورده است. «جوكو» كه ماه مي30 ساله ميشود كاري كرده كه همرديف فدرر و نادال قرار بگيرد. در واقع هم فدرر و هم نادال، درست در سن 29 سالگي، 67 جام در كارنامهشان ثبت كردند با اين تفاوت كه فدرر تعدادش را به 88 جام رسانده و نادال روي عدد 96 باقي مانده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی