نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
۰
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

پرسپولیس پنجره نقل‌ و انتقالات زمستانی را خوب باز كرد و به موقع باز كرد! پرسپولیس در یارگیری زمستانی‌اش هم باهوش عمل كرد و خرید خوبی انجام داد! پرسپولیس برای پیراهن «شماره 7» خود، یك صاحب لایق و سزاوار به دست آورد! پرسپولیس، عالیشاه و نوراللهی را داد و به جای این دو، سروش رفیعی را گرفت! یك معامله دو سر برد!

1-پرسپول ی س، خط هافبكش را جورتر، پاسورتر، تكن ی ك ی تر، گلسازتر و باز ی سازتر كرد! از ا ی ن پس خط حمله پرسپول ی س هم ب ی شتر و بهتر راه م ی افتد! مهاجمان پرسپول ی س، گلزنتر خواهند شد!

2- پرسپولیس اگر با گرفتن سروش رفیعی برد، در از دست دادن كاظم سیدعلیخانی باخت!

برانكو، اگر نمیداند «سید» كه بود و چه نقشی در تیم پرسپولیس داشت، علی پروین خوب او را میشناسد و میداند به اندازه «سیدجلال» محكم و قرص بازی میكرد!

دفاع وسطی كه سختگیر بود! دفاع آخری كه سوئیپر بود! دفاع كناری كه اجازه ارسال به هیچ حریفی نمیداد! دفاع كناری كه تاكتیكپذیر و حرفگوشكن بود!

سیدعلیخانی، یك مدافع همهكاره بود! سرزن بود و توپزن! تكنیكی بود و بازیساز! مثل همه خوبان دهههای 40 و 50 و 60، پرورده شده مدرسه فوتبال راهآهن بود! یكی از بهترین شاگردان امیر ابوطالب! یك نسل بزرگتر و یك نسل جلوتر از فرشاد پیوس! امیر قلعهنویی، ناصر محمدخانی و بیژن طاهری!

سید چنین بود: بینصیب از فوتبال و از فوتبالیست شدن! تا آخر عمر كوتاهش همدم رنج و زحمت ناشی از نداری شدن و ندار بودن!

دارای ندار! مغروری با جیبهای تهی! گردنفرازی با دستهای خالی! مرد خانه! مرد خانواده! فدایی همسر و فرزندان! ملیپوش و كاپیتان پرسپولیس! با یك پیكان قرمز، كه وسیلهای بود برای امرار معاش! كاپیتان پرسپولیس و...! درود و سلام و صلوات بر شرفت مرد باشرف! نمیدانیم تو و امثال تو، چرا نبردید؟! چرا بازنده شدید؟!

3- از استقلال در بازار یارگیری خبری نیست! بعد از منصورخان، آتش استقلال گیرایی ندارد! همه میروند! كسی نمیآید! در استقلال خبری نیست! از سر بینیازی یا به دلیل عقبماندگی و بیعرضگی!

اما تراكتورسازی معاملهای كرد كه مغبون شد! سروش رفیعی را داد كه دو نفر را بگیرد! برتری عددی اما بدون امتیاز كیفی! تراكتور برد یا باخت؟ تراكتور باخت یا نباخت؟!

سپاهان ورودی ندارد! ذوبآهن هم كاری به كار پنجره زمستانی نداشته، اما این پنجره باز است! باز به روی تیم بانك ملی! باز به روی یك سفر كرده رعنا! باز به روی یك سفركرده نازنین!

حبیب زریننام هم رفت! خوشقد و قامتترین دفاع تیم بلندبالای بانك ملی هم رفت! یكی از بهترینها! یكی از خوبترینها! یكی از آنها كه جایشان ده سال و بیست سال است كه پر نمیشود! یكی از آنها كه برای فوتبال همه كار كردند، اما فوتبال در حقشان جز جفا، جز بیوفایی، كاری درخشان انجام نداد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی