نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رئالي‌ها با تساوي مقابل سويا در بازي پنج‌شنبه شب توانستند با ركورد تاريخي ناتينگهام فارست برابري كنند.

راه طولانی مادریدی‌ها برای ثبت ركورد شكست‌ناپذیری جهان؟

به گزارش روزنامه خبرورزشی، رئال زيدان 40 بازي متوالي است كه طعم باخت را نچشيده است. اين يك ركورد بينظير در فوتبال اسپانيا و يكي از بهترين ركوردها در تاريخ دنياي فوتبال است.

 

رئاليها با تساوي مقابل سويا در بازي پنجشنبه شب توانستند با ركورد تاريخي ناتينگهام فارست برابري كنند.

 

تيم انگليسي ناتينگهام فارست در 40 بازي متوالي نباخته بود كه اين روند را در روز 14 مارس سال 1978 آغاز كرد و در همان سال با باخت مقابل ليورپول در روز 9 دسامبر، اين روند متوقف شد.

 

اولين چالش پيشروي رئال، رسيدن به ركورد الاهلي است. اين تيم مصري در 55 بازي طعم باخت را نچشيده بود كه البته 14 بازي در ضربات پنالتي بوده؛ با حذف اين بازيها، ركورد بازيهاي بدون باخت و بدون حذف الاهلي به 41 بازي ميرسد.

 

ركورد بعدي پيشروي مادريديها، رسيدن به ركوردي است كه ميلان در فصل 1993-1992 در دوران مربيگري آريگو ساكي و فابيو كاپلو به نام خود ثبت كرد و همچنين ركوردي كه به نام يوونتوس آنتونيو كونته نيز در فصل 2012-2011 ثبت شده. روسونري ركورد 42 بازي بدون باخت را در اختيار دارد و يووه 43 بازي بدون باخت را به نام خود ثبت كرده.

 

كمي دورتر، نام ديناموزاگرب ديده ميشود؛ اين تيم كروات در 45 بازي بدون باخت بوده؛ اين روند در روز 30 نوامبر سال 2014 آغاز شد و در روز 29 سپتامبر سال 2015 با باخت 5 بر صفر مقابل بايرنمونيخ در ليگ قهرمانان اروپا متوقف شد.

 

رئال در عين حال بين اين 5 تيم، دومين آمار خوب پيروزي را دارد. رئال زيدان در 79/49 درصد بازيهايش به پيروزي رسيده و تيم مصري در 83 درصد بازيها پيروزي بوده.

 

البته طبق مطلبي كه سايت يوفا در روز پنجشنبه منتشر كرد رئال راهي طولاني براي شكستن بهترين ركورد شكستناپذيري تاريخ در پيش دارد. يوفا نوشته تيم سلتيك، 100 سال پيش با 62 بازي بدون باخت، يك ركورد رؤيايي را به جا گذاشت و تيم يونيون بلژيك هم بين سالهاي 1933 تا 1935 روند 60 بازي بدون باخت را به نام خود ثبت كرده. طبق اين آمار از زمان پديد آمدن رقابتهاي اروپايي (شبيه ليگ قهرمانان) بهترين ركورد به بنفيكا تعلق دارد كه 48 بازي بدون شكست را بين سالهاي 1963 تا 1965 براي خود به ثبت رسانده است و بعد از آن تيم ديناموزاگرب با 45 باخت قرار دارد. در منابع مختلف خبري آمار مختلفي در مورد بهترين ركورد شكستناپذيري فوتبال دنيا وجود دارد اما سايت يوفا با استناد به اين آمار معتقد است رئالمادريد كار خيلي سختي براي ثبت ركورد در اين زمينه به نام خود دارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی