۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

امشب در دیداری مهم لسترسیتی میزبان چلسی خواهد بود که این بازی نبرد قهرمانان دو فصل گذشته لیگ برتر است.

لستر و چلسی؛ نبرد قهرمانان

به گزارش روزنامه خبرورزشی، بعد از اتمام ديدارهاي جامحذفي و اتحاديه، دوباره نوبت به ليگ برتر رسيد تا تيمهاي انگليسي همچنان به روند بازيهاي پرفشار خود ادامه دهند. در حساسترين بازي هفته بيستويكم رقابتهاي ليگ برتر دو تيم لسترسيتي و چلسي در ورزشگاه كينگپاور به مصاف هم ميروند؛ ديداري كه به نوعي تقابل قهرمانان دو فصل اخير جزيره به حساب ميآيد. تماشاي بازي دو تيم انگليسي با تفكرات دو مرد ايتاليايي ديدن دارد.

 

لسترسيتي

مدافع عنوان قهرماني امروز با قهرمان دو فصل پيش ليگ برتر بازي ميكند. لستريها فصل گذشته توانستند تاريخساز شوند و قهرماني ليگ برتر را جشن بگيرند. اين نمايش تحسينبرانگيز اگرچه با درخشش در ليگ قهرمانان و صعود مقتدرانه به مرحله حذفي تداوم پيدا كرد اما لستر در فصل جديد ليگ برتر هرگز آن تيم غافلگيركننده پارسال نشان نداد. روباهها پس از 20 هفته تلاش بيش از 5 پيروزي نتوانستند كسب كنند. 6 تساوي در عملكرد آنها ثبت شده و چيزي نمانده كه تعداد باختهايشان دورقمي شود. آماري كه براي تيم مدافع قهرماني فاجعه محسوب ميشود و نميتوان جايگاهي بهتر از رتبه پانزدهم جدول را برايشان در نظر گرفت. شايد از همين حيث بتوان لستر را با چلسي فصل گذشته مقايسه كرد. چلسي سال پيش هم به عنوان مدافع قهرماني جزيره، اوضاع خوبي را تجربه نميكرد. لستريها هفته بيستم مهمان ميدلزبورو بودند و در نهايت به تساوي بدون گل رضايت دادند تا عملكرد تعجبآورشان در سال 2017 هم ادامه پيدا كند. با اين حال، لستر نشان داده در بازيهاي بزرگ ميتواند حريفان را به دردسر بيندازد. درست مثل همان بلايي كه رانيري سر پپ گوارديولاي منچسترسيتي آورد.

 

چلسي

نحسي 13، بازيهاي فشرده ليگ برتر يا جهنم وارتهايتلين؛ هرچه كه بود نوار پيروزيهاي چلسي را قطع كرد تا ترمز تيم آنتونيو كونته به دست مائوريسيو پوچتينو كشيده شود. با اين وجود، شكست مقابل تاتنهام شمال لندني حتي اگر به دردناكي خراب كردن ركورد دن آنتونيو باشد اما نميتواند لبخند را از چهره مرد ايتاليايي بگيرد. چلسي آنقدر در فصل جاري خوب كار كرده كه آمار گوياي همه چيز است. كسب 16 برد، يك تساوي و سه شكست آبيهاي لندن را با 49 امتياز در صدر جدول جاي داده و با تيم دوم يعني ليورپول هنوز 5 امتياز فاصله دارند. ركورد چلسي در بازيهاي خارج از خانه نيز خوب است. آنها توانستند در 65 درصد از 20 بازي اخير خارج از خانه خود به پيروزي برسند، در 15 درصد بازيها به تساوي راضي شوند و در 20 درصد تقابلهاي بيرون از خانهشان هم شكست را قبول كنند. اگر نمايش چلسي مقابل تاتنهام را كنار بگذاريم، آبيهاي لندن در 13 بازي اخير خود تيمي باثبات نشان دادهاند كه براي هر مسابقه از پلنهاي متفاوت پيروي ميكند. لستر ميتواند براي كونته شروع جديد از صفر را داشته باشد، اگر كار در كينگپاور گره نخورد.

 

اخبار مصدومان و محرومان

جان تري مدافع چلسي به دليل كارت قرمزي كه در جامحذفي مقابل پتربورو دريافت كرد، نميتواند تيمش را در اين مسابقه همراهي كند تا تنها غايب چلسي به حساب بيايد. آن طرف اما رانيري از سه بازيكن تأثيرگذار خود به نامهاي سليماني، محرز و دانيل آمارتي به دليل حضور در جام ملتهاي آفريقا بيبهره خواهد بود.

 

نكات آماري

* لستر در 20 بازي اخير خانگي خود مقابل تيمهاي نيمه بالاي جدول 8 پيروزي، 4 تساوي و 8 شكست دشت كرده است.

* چلسي در 20 بازي اخير خارج از خانه خود مقابل تيمهاي نيمه پايين جدول 13 پيروزي، 3 تساوي و 4 شكست به دست آورده است.

* روباهها در 6 بازي اخير خود 2 تساوي، 2 شكست و 2 برد كسب كردهاند. اين در حالي است كه چلسي يك شكست بيشتر نداشت است.

 

جدال آخر

* آخرين رويارويي دو تيم به تاريخ 15 اكتبر 2016 برميگردد كه چلسي موفق شد با سه گل لستر را در ورزشگاه استمفوردبريج شكست دهد.

 

تركيب احتمالي

لسترسيتي: اشمايكل، سيمپسون، مورگان، فوتچس، هوث، آلبريتون، مندي، كينگ، گري، موسي، واردي

چلسي: كورتوا، آزپليكوئتا، لوئيز، كيهيل، موسس، ماتيچ، كانته، آلونسو، پدرو، آزار، كاستا

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی