۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

هفته‌ها بود شایعه جدایی ملی‌پوش ایرانی از باشگاه پانیونیوس به گوش می‌رسید. شایعاتی که نشان می‌داد هر چهار قطب اصلی فوتبال یونان در پی درخشش کریم انصاری‌فرد در لیگ فوتبال این کشور با پیراهن پانیونیوس به دنبال شکار مهاجم ایرانی و تقویت خط حمله خود با حضور بهترین گلزن پانیونیوس هستند.

چالش های جدید انصاری فرد در مهم ترین تیم یونان

به گزارش خبرورزشی، در نهایت در میان جنگ پنهانی این چهار باشگاه در نهایت صدرنشین مطلق این فصل از لیگ برتر یونان موفق شد گوی سبقت را از سایر رقبا ربوده و با پرداخت 400 هزار یورو به باشگاه پانیونیوس، رضایتنامه انصاریفرد را دریافت و رسماً با قراردادی سه و نیم ساله مهاجم شماره 10 تیم ملی ایران را تا پایان سال 2021 به جمع بازیکنان المپیاکوس اضافه کند.

رقیبان کریم در المپیاکوس

سایت معتبر gazzeta یونان با تأیید این انتقال نوشت: «کریم انصاریفرد بعد از اینکه تنها یک قدم با پیوستن به مربی سابق خود در پاناتینایکوس فاصله داشت، با بنبست در مذاکرات مالی این باشگاه و پانیونیوس ترجیح داد راه رقیب این تیم و صدرنشین یونان را در پیش گرفته و به جمع شاگردان پائولو بنتو پرتغالی بپیوندد تا در کنار سایر ستارههای سرشناس المپیاکوس برای قهرمانی دوباره در یونان و حضور موفق در مرحله یک شانزدهم نهایی یورولیگ تلاش کند».

 انصاریفرد در حالی به عنوان سومین مهاجم به ترکیب بازیکنان المپیاکوس اضافه شد که برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی باید با دو رقیب سرشناس و قدرتمند همچون اسکار کاردوسو از پاراگوئه که همه ایرانیها او را با درخشش در ترکیب بنفیکا در رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا میشناسند، همچنین براون ایدیه نیجریهای بجنگد گرچه با درخششی که کریم در این فصل داشته، بسیاری او را انتخاب اول سرمربی المپیاکوس در نیمفصل دوم مینامند.

شاگرد جدید شاگرد کیروش

المپیاکوس به عنوان پرافتخارترین باشگاه یونانی در حال حاضر هدایتش برعهده پائولو بنتو پرتغالی است. ستاره سالهای نه چندان دور تیم ملی پرتغال که سابقه شاگردی کارلوس کیروش را در کارنامهاش دارد و بعد از برکناری کارلوس از نیمکت رهبری پرتغال، جانشین سرمربی تیم ملی شد و نتایج خوبی کسب نکرد. المپیا در حال حاضر تعداد زیادی خارجی در اختیار دارد که از جمله سرشناسترین همتیمیهای کریم انصاریفرد میتوان از استبان کامبیاسو از آرژانتین، مارکو مارین از آلمان، برونو ویانا از برزیل، آندره مارتینس از پرتغال، آلبرتو بوتیا از اسپانیا، اسکار کاردوسو از پاراگوئه، براون ایدیه از نیجریه، سبا از برزیل و... نام برد. در لیست فعلی این تیم 18 بازیکن از کشورهای مختلف حضور دارند و به همین خاطر روزنامهها و رسانههای یونانی از این باشگاه به عنوان تیمی چندملیتی نام میبرند. باشگاهی که در سالهای گذشته بیتوجه به بحرانهای اقتصادی حاکم بر کشور یونان هیچ وقت از خرید بازیکن گرانقیمت صرفنظر نکرد و همواره قهرمانی را در دستان خود حفظ کرد.

تمجید رسانههای یونانی از جوانمردی کریم

قرارداد سه و نیم ساله کریم انصاریفرد با المپیاکوس در حالی امضا شد که رسانههای یونانی از اقدام ملیپوش ایرانی برای کمک مالی به پانیونیوس قدردانی کرده و مدعی شدند انصاریفرد در زمان خداحافظی از تیم سابق خود نیز دین خود را ادا کرد و مبلغ قابل توجهی برای این باشگاه سودآوری داشت. بنا به ادعای رسانهها جدایی و پیوستن کریم به المپیاکوس در حالی صورت گرفت که این بازیکن میتوانست چهار ماه دیگر بدون پرداخت پول به پانیونیوس جدا شود اما ترجیح داد الان برود تا مبلغی در حدود 400 هزار یورو به حساب پانیونیوس پول واریز شود. با توجه به اینکه شمارههای 9 و 10 المپیاکوس در اختیار سایر ستارهها است برخی رسانههای یونانی از شماره 90 به عنوان پیراهن جدید کریم در المپیاکوس خبر دادند، عددی که سال تولد او را تداعی میکند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی