نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ستاره صربستانی دنیای تنیس می‌گوید خودش را برتر از همه تنیسورهای دنیا نمی‌داند.

نواک جوكوويچ: هرگز خودم را سرتر از بقيه نمی‌دانم

به گزارش روزنامه خبرورزشی، نواك جوكوويچ مرد شماره 2 تنيس دنيا با يك قرعه دشوار كارش در رقابتهاي اوپن استراليا را شروع ميكند. او كه اواخر سال گذشته ميلادي عنوان شماره يكياش در دنياي تنيس را به اندي ماري داده، حالا انگيزه زيادي دارد تا دوباره مرد شماره يك شود. البته كارش چندان راحت نيست؛ اول كه بايد در همان دور اول از سد فرناندو ورداسكو معروف اسپانيايي بگذرد و بعد هم اميدوار باشد كه اندي ماري، مثل 6 ماه گذشته نباشد و از آمادگي فاصله گرفته باشد. جوكوويچ كه مدافع عنوان قهرماني اين رقابتها محسوب ميشود، سال را هم تقريباً با يك شوك شروع كرده؛ او از بوريس بكر، مربي نامآشنايش جدا شده و دوباره با همان مربيان صربستاني خودش مشغول كار است. سال جديد هم فعلاً براي او بد شروع نشده چون پيش از اين تورنمنت كه از فردا شروع ميشود فاتح رقابتهاي 250 امتيازي دوحه شده است. جوكوويچ گفتوگويي با اكيپ داشته كه از نظر ميگذرانيد.

 

درباره شروع فصل جديد

با قهرماني در تورنمنت دوحه نميتوانستم شروعي بهتر از اين براي فصل جديد داشته باشم؛ به ويژه اينكه ورداسكو را در نيمهنهايي بردم و فردايش اندي ماري را در فينال. خب، من مثل بقيه بازيكنان فكر ميكنم، در تعطيلات سال جديد هم به سختي تمرين كردهام و دنبال اين بودم كه هم روحيه خوبي داشته باشم و هم آمادگي بدني خوب. ضمن اينكه قبل از اين هم در مسترز آخر سال در مقايسه با 3 يا 4 ماه قبلش كه دنبال پيدا كردن سطح هميشگيام بود، نمايش بسيار خوبي داشتم.

 

درباره اولين بازي در اوپن استراليا و تقابل سخت با ورداسكو

اين موضوع باعث نشده كابوس ببينم، پس نميتوانم بگويم قرعه كابوسواري نصيبم شده است. به اين بازي به چشم يك چالش بزرگ نگاه ميكنم و اميدوارم بتوانم از پسش بربيايم. روي هم رفته اميدوارم نيازي به كشيدن كار به تاي بريك نباشد چون فرناندو نشان داده قادر است هر بازيكني را روي هر نوع زميني شكست دهد. سال گذشته او رافا (نادال) را در همين دور اول شكست داد. او همين حالا بسياري از بهترينهاي دنيا را برده است. انتظار يك بازي سخت را دارم كه قطعاً نفسگير خواهد بود.

 

درباره تركيب كادر مربيگري

فكر كردم نيازي به اضافه كردن مربي جديد نيست. در ملبورن ماريان (وجدا) حضور دارد و دوسان وميچ هم به عنوان مربي دوم به كارش ميپردازد. خب با بوريس (بكر) سه سال عالي داشتيم و موفقيتهاي باورنكردني به دست آورديم. ما با هم دوست ماندهايم ولي فقط مسيرهاي متفاوتي را انتخاب كرديم.

 

درباره شرايط روحي

هيچكس شكستناپذير نيست. با وجود اينكه بعضي وقتها اعتماد به نفس زيادي داشتهام و مسابقات زيادي را بردهام ولي هرگز خودم را سرتر از بقيه بازيكنان ندانستم. هميشه ميخواهم خودم را در شرايطي قرار دهم كه براي رسيدن به جام ميجنگد، درست مثل 127 بازيكن ديگر. شماره يك شدن، اولويت من نيست و ميتواند پيامد نتايجي باشد كه ميتوانم به دست بياورم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی