۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کریم بن‌زما که تابستان قبل در آستانه جدایی از رئال بود حالا بهترین روزهای خودش را در این تیم مادریدی سپری میکند.

بن‌زمای افسانه‌ای!

به گزارش روزنامه خبرورزشی، كريم بنزما ستاره فرانسوي باشگاه رئالمادريد بهترين روزهاي دوران حضورش در اين تيم را سپري ميكند. قبل از آغاز رقابتهاي اين فصل و بعد از انتقال آلوارو موراتا به تيم مادريدي بحثهاي زيادي بر سر نيمكتنشين شدن كريم بنزما مطرح ميشد و خيليها معتقد بودند كه زيدان بايد بنزما را روي نيمكت قرار داده و به جاي او موراتا را در تركيب ثابت تيم قرار دهد اما در طول اين مدت بنزما توانست ثابت كند كه جايگاهش در تركيب اصلي دستنخوردني است.

 

او در 6 بازي اخير 6 گل به ثمر رسانده و اين روند خوب، نكتهاي مهم در تيم مادريدي به شمار ميرود. بنزما اين روند گلزني را با دو گلي كه مقابل بوروسيا دورتموند به ثمر رساند آغاز كرد؛ بعد در جام باشگاههاي جهان، در مرحله نيمهنهايي مقابل كلاب آمريكا به گل رسيد و در بازي با كاشيما هم گل زد تا ثابت كند آن «گربه»اي كه مورينيو در مقايسه كريم با ايگواين، به او لقب داده بود نيست.

 

حالا او سال 2017 را هم خوب شروع كرده؛ دقيقاً مثل پايان سال 2016. كريم در اين فصل گلهاي سرنوشتساز زيادي براي تيمش به ثمر رسانده و بارها در لحظات پاياني رئال را به گل رسانده. اين اتفاق دو بار در ليگ قهرمانان روپا رخ داد؛ پنجشنبه گذشته و در مصاف با سويا، گل بنزما به رئال كمك كرد تا بازي را به تساوي بكشاند. تا فاصله 7 دقيقه مانده به پايان بازي، رئال 1-3 از حريف عقب بود و گلهاي راموس و بنزما بازي را به تساوي كشاند تا روند بازيهاي بدون باخت تيم زيزو ادامه يافته و به 40 برسد.

 

اين گلها باعث شد تعداد گلهاي كريم با پيراهن رئال به عدد 173 برسد و بدين ترتيب ركورد بوتراگنيو با 171 گل را پشت سر گذاشت. او حالا براي شكستن ركورد پاكو خنتو يكي ديگر از اسطورههاي باشگاه مادريدي خيز برداشته و تنها 9 گل ديگر تا ركورد او فاصله دارد.

 

ميانگين گلزني بنزما براي رئال هم يك نكته جالب توجه ديگر است. او به طور ميانگين در هر بازي 0/51 گل براي تيمش به ثمر ميرساند و بدين ترتيب آماري به مراتب بهتر از بوتراگنيو (0/37 گل در هر بازي)، سانتيانا (0/45 گل در هر بازي) و رائول كه 323 گلش با پيراهن تيم مادريدي را با ميانگين 0/44 گل در هر بازي به نامش ثبت كرده در اختيار دارد. بدين ترتيب با اين آمار و ارقام ميتوان بنزما را جزو بازيكنان افسانهاي رئال ناميد؛ چراكه بسياري از اسطورههاي باشگاه را پشت سر گذاشته و جايگاهي كمنظير براي خودش ثبت كرده.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی