۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

استقلال دیروز به یک پیروزی مقتدرانه مقابل نفت تهران دست پیدا کرد. سرمربی استقلال با ترکیبی از بازیکنان جوانش فوتبال جذابی ارائه داد در حالی که مانند تمام دیدارهای این فصل از ترکیبی جدید برای تیمش استفاده کرده بود.

الگوی اروپایی به روش منصوریان

به گزارش خبرورزشی، علیرضا منصوریان در نشست خبری دیدار مقابل صنعت نفت آبادان در جواب این سوال که چرا در 18 هفته گذشته هیچ وقت ترکیبی ثابت نداشته، پاسخ داده بود: به استفاده از ترکیب ثابت اعتقادی ندارم. من الگویی از فوتبال اروپایی برداشتم و به همین دلیل ترکیب چرخشی را برای تیمم انتخاب می کنم.

منصوریان در حالی از سبک فوتبال اروپا مثال می زند که تیم هایی که از ترکیب جرخشی در طول فصل استفاده می کنند یک ترکیب اولیه ثابت دارند و بازیکنان دیگر با نظر سرمربی در بازی های مختلف جایگزین این نفرات می شوند. در حقیقت مربیان تیم های اروپایی یک ترکیب مشخص با بازیکنانی که مهرههای کلیدی تیم به شمار می روند را به میدان می فرستند و تغییرات بعدی را روی این ترکیب اعمال می کنند. ترکیب ثابت در فوتبال امروز دنیا آنقدر اهمیت دارد که حتی باشگاه های مطرح دنیا به ندرت و دست به استخوان بندی تیم می زنند.

این اتفاق در استقلال زمانی پیچیده می شود با اضافه شدن آندو جپاروف ترافیک شدیدی در خط میانی استقلال به وجود می آید و باید دید منصوریان که اعتقادی به استفاده از ترکیب ثابت ندارد به چه شکل از این دو بازیکن به چه شکل و در چه در زمانی در ترکیب اصلی استفاده خواهد کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی