نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

هر دو مرد شماره يك و 2 تنيس دنيا از گردونه بازي‌ها كنار رفتند تا بعد از 15 سال، سناريوي برگزاري جام بدون مدعيان اصلي دوباره تكرار شود.

ماری: شكست سنگينی خوردم

به گزارش روزنامه خبرورزشی، سه روز بعد از اينكه نواك جوكوويچ، مرد شماره 2 تنيس دنيا با رقابتهاي اوپن استراليا، اولين گرنداسلم فصل، وداع كرد، اندي ماري، دوست دوران نوجوانياش و البته مرد شماره يك دنيا هم از اين تورنمنت معتبر حذف شد! اندي كه اميد زيادي داشت بعد از حذف جديترين رقيبش در راه قهرماني، خيلي راحت فاتح اين گرنداسلم شود در مرحله يكهشتم نهايي به رقيبي مرموز به نام «ميشا زفرف» خورد و در نهايت 3 بر يك و با نتايج 7 بر 5، 5 بر7، 6 بر 2 و 6 بر 4 تن به شكست داد و از رسيدن به مرحله يكچهارم نهايي باز ماند.

 

بدين ترتيب هر دو مرد شماره يك و 2 تنيس دنيا از گردونه بازيها كنار رفتند تا بعد از 15 سال، سناريوي برگزاري جام بدون مدعيان اصلي دوباره تكرار شود. ماجرا از اين قرار است كه آخرين بار سال 2002 بود كه در اوپن استراليا ليتون هيوئيت و گوستاوو كوئرتن مردان شماره يك و دو دنيا پيش از رسيدن به مرحله يكچهارم نهايي با جام وداع كردند. البته در مجموع گرنداسلمهاي برگزار شده آخرين بار سال 2004 بود كه در يك تورنمنت مهم مردان شماره يك و دو دنيا از گردونه رقابت كنار رفتند. آن موضوع مربوط به رولان گروس بود كه راجر فدرر و اندي راديك پيش از رسيدن به يكچهارم نهايي حذف شدند.

 

اندي ماري، مرد شماره يك تنيس دنيا كه سال پيش به فينال اين تورنمنت رسيده بود، روز گذشته مغلوب هنرنمايي عجيب ميشا زفرف، مرد شماره 50 تنيس دنيا شد كه با بازي تهاجمياش همه را حيرتزده كرده بود. البته همچنان عنوان شگفتي بزرگ در اختيار جوكوويچ است كه با قبول شكست مقابل دنيس ايستومين، مرد شماره 117 دنيا خيلي زود از جام كنار رفت. «من در بازي مقابل اندي سرويس-واليهاي بسيار بلندي زدم. خودم هم نميدانم تعدادي از پوئنها را چطور به دست آوردم ولي ميخواهم بگويم اين برد ارزش فوقالعاده زيادي براي من دارد. خيلي باشكوه است». اين بخشي از صحبتهاي ميشا زفرف شگفتيساز بعد از بازي و در كنفرانس خبري است.

 

الگوبرداري از برادر كوچك!

ميشا تنيسباز چپدستي كه اهل آلمان است 29 سال پيش در مسكو متولد شد و بعد همان موقع كه كودكي بيش نبود به همراه خانوادهاش به آلمان سفر كرد. جالب اينكه، ميشا برادر بزرگتر الكساندر است كه يك روز قبل از اين بازي توانسته بود حسابي رافا نادال را به دردسر بيندازد. الكساندر در نهايت بعد از 5 ست بازي كردن با نادال، مغلوب تجربه رافا و حذف شد ولي از همين حالا خيليها ميگويند بايد از برادر كوچكتر خانواده زفرف به عنوان تنيسباز آيندهدار اين رشته نام برد. ميشا درباره برادري كه 10 سال از خودش كوچكتر است هم صحبتهاي جالبي مطرح كرد: «برادر كوچكم براي من منبع الهام است. او مرا تشويق كرد تا در زمين مسابقه بهترين باشم». نكته مهم درباره ميشا زفرف اين است كه براي اولين بار توانسته بود خودش را به يكهشتم نهايي يك گرنداسلم برساند و طبيعتاً براي اولين بار است كه ميتواند به يكچهارم نهايي جام برود.

 

فرصتي كه از دست رفت

اگرچه براي ميشا همه چيز تازگي داشت ولي اندي ماري به خوبي ميداند بهترين فرصت براي رسيدن به جام قهرماني اين تورنمنت را از دست داد؛ اندي كه از سال 2009 تا پارسال، 5 بار به فينال اوپن استراليا رسيده بود و در بردن جام ناكام مانده بود امسال اميد زيادي داشت با عنوان قهرماني استراليا را ترك كند. او كه پيش از اين فقط يك بار با رقيب آلماني- روس بازي كرده بود و برنده از زمين خارج شده بود هرگز تصور نميكرد ميشا در اين گرنداسلم تهاجمي كار كند! در واقع در اين بازي ميشا 119 بار خودش را روي تور رساند و 70 امتياز از همين شيوه به دست آورد. «مشكل اين نبود كه او خودش را روي تور ميرساند بلكه موضوع اين بود كه ضرباتش در زمان مناسب به جاي مناسب زده ميشد. از آن مهمتر ضربات والي دقيقي بود كه در لحظات حساس مسابقه با تمركز بسيار بالا ميزد. اينجور وقتها نميشود كار زيادي كرد؛ بعضي وقتها فقط بايد گفت كه رقيب عالي بازي كرد». اين هم بخشي از صحبتهاي اندي ماري 29 ساله در كنفرانس خبري بعد از بازي بود. ماري كه نيمه دوم سال 2016 را كاملاً در تسخير خودش داشت با قهرماني در گرنداسلم ويمبلدون، بازيهاي المپيك ريو و مسترزهاي پايان سال، عنوان شماره يكي را از چنگال نواك جوكوويچ درآورد. او فصل را در حالي شروع كرد كه به فينال رقابتهاي دوحه رسيد و آنجا بازي را به جوكوويچ واگذار كرد. اين بريتانيايي در نهايت درباره شكست و حذفش از اوپن استراليا هم گفت: «مطمئناً ناراحتم. شكستهاي سنگيني در تنيس خوردهام كه اين هم يكي از آنهاست ولي بايد اين موضوع را هضم كنم».

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی