نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
۰
چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

حسن كامرانی‌فر قرار بود اوضاع داوری كشور را سر و سامان بدهد. او با كلی تجربه و افتخار روی صندلی ریاست دپارتمان داوری نشست ولی نه تنها اوضاع بهتر نشده، بلكه بدتر هم شده. در لیگ امسال از 8 بازی برگزار شده در هر هفته، حداقل 6 بازی مشكل داوری داشته و آن دو بازی هم چون هیچ صحنه‌ای نداشته، بدون مشكل به پایان رسیده است!

 قرار بود كسی علیه داوران موضعگیری نكند تا این عزیزان بدون مشكل سوت بزنند و مربیان و بازیكنان معترض هم توسط كمیته مثلاً انضباطی (بیشتر شبیه كمیته درآمدزایی میماند) تنبیه شوند. خدا به همه ما چشم و عقل داده و اشتباهات فاحش داوران نیازی به داور بودن ندارد كه بخواهیم حتماً كارشناس باشیم تا در این خصوص نظر بدهیم. وقتی داور سر تیم علی دایی را در اصفهان (بازی حذفی) میبرد و اخراج و پنالتی اشتباه میگیرد ولی كامرانیفر فقط به او تبریك میگوید، نمیتوان ساكت بود و به عنوان رسانه بیطرف چیزی نگفت. رئیس دپارتمان داوری آنقدر بیمورد به داورانش تبریك گفت كه آنها حالا میدانند اگر اشتباه هم كنند، فوقش رئیس سپر بلای آنها میشود و تبریك هم میگوید!

از گل عجیب خلعتبری كه با دست زد و به قول خودش آدم نابینا هم آن را میدید ولی داور و كمكش نخواستند ببینند! بگذریم، دو خطای پنالتی روی طارمی و گل سالم او را نمیتوان نادیده گرفت. آقای كامرانیفر؛ صندلیای كه شما روی آن نشستهاید، صندلی رئیس دپارتمان داوری لیگ برتر است نه یك لیگ محلی. قانون فوتبال ایران میگوید قهرمان در صورت همامتیاز شدن دو تیم در پایان لیگ با آوراژ گل مشخص میشود، اگر در هفته پایانی پرسپولیس به خاطر گل سالم طارمی برابر فولاد كه كمكداور آن را آفساید گرفت، قهرمانی را از دست داد، چه جوابی برای هواداران این تیم خواهید داشت؟! لابد باز هم تبریك میگویید!

كمیته داوران در توجیه آن اشتباه تیم داوری گفته بود وقتی تیمی برنده شده، اگر داور علیه آن تیم سوت زده باشد هم اشتباه تأثیرگذار محسوب نمیشود! با این توجیه، باید در قانون بنویسند اگر جیب كسی كه پولدار است را بزنند، سرقت محسوب نمیشود چون پولدار است و ضرر تأثیرگذاری متوجه او نیست! آقای كامرانیفر عید نسبت به آنموقع كه به بنیادیفر بابت اشتباهات فاحشش تبریك گفتید، نزدیكتر است، به دیگر داوران هم تبریك بگویید تا ناراحت نشوند!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی