۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

دوپینگ سهوی ملی‌پوش تكواندو، كار دستش داد. امید عمیدی، ملی‌پوش تكواندو كه چندی پیش با استفاده از داروی ممنوعه بتامتازون برای چهار سال محروم شد، می‌خواهد پا جای پای امیر علی‌اكبری بگذارد. عمیدی كه با این رأی فدراسیون جهانی شانس حضور در اردوهای تیم ملی و لیگ برتر را از دست داده می‌خواهد شانسش را در رشته تركیبی MMA امتحان كند. همان راهی كه امیر علی‌اكبری رفت.

عميدی: شايد به MMA بروم!

او میگوید: «به خدا اصلاً اهل دوپینگ نیستم. 5 سال سابقه عضویت در تیم ملی دارم و تا به حال چنین خطایی از من سر نزده است. مدالهای مختلفی را با هوگوی تیم ملی گرفتم اما نمیدانم چرا این موضوع گریبانگیرم شد. برای اینكه مشكل سرماخوردگی من رفع شود با تجویز پزشك از این آمپول استفاده كردم و حالا همین موضوع بلای جانم شد.»

تكواندوكار وزن هفتم تیم ملی به جزئیات اشاره میكند: «سال قبل پیش از اعزام به مسابقات آزاد فجیره همراه خانواده به مهمانی خانوادگی رفتم كه متأسفانه به دلیل سرماخوردگیای كه داشتم همان شب راهی بیمارستان شدم و پس از معاینه، پزشك چند قرص و آمپول داد و من به منزل برگشتم و به دلیل عدم شناختی كه از آمپول بتامتازون داشتم این داروها را استفاده كردم.»

عمیدی هنوز هم دوپینگش را رد میكند: «دوپینگ نكردم چون احتیاجی به این كار نداشتم و تنها ناخواسته از داروی ممنوعه بتامتازون استفاده كردم. باور كنید اصلاً نمیدانم بتامتازون چیست و به چه دردی میخورد!»

او درباره تصمیم جدیدش حرف میزند: «شانس كمی برای كاهش محرومیتم دارم به همین خاطر تصمیم دارم اگر محرومیت 4 سالهام ثبت شود، از دنیای قهرمانی خداحافظی كنم تا یا مربی شوم، یا به رشته تركیبی MMA بروم. چون با این شرایط سنی كه دارم برای من خیلی سخت است تا خانهنشین شوم.»

عمیدی به حمایت فدراسیون برای كاهش محرومیتش اشاره میكند: «در این مدت فدراسیون همه جوره حمایتم كرد، برایم وكیل گرفتند تا طبق مدارك و اسنادی كه موجود است مشكل محرومیتم حل شود اما تأثیری نداشت.»

 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی