نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کارشناس حقوقی فوتبال بر این باور است که محرومیت،کاپیتان پرسپولیس را تهدید نمی کند.

سورپرایز بزرگ برای پرسپولیسی ها

در حالیکه برخی اخبار از احتمال محرومیت سید جلال حسینی برای بازی تراکتورسازی و استقلال حکایت داشتند،عبدالصمد ابراهیمی در یادداشتی در این باره نوشت:

اعتراض سیدجلال حسینی به تصمیم داور در بازی پرحادثه با گسترش فولاد ،سبب گمانه زنی هایی مبنی بر محرومیت کاپیتان پرسپولیس شده است.این گمانه زنی از آنجایی ریشه گرفته که رییس کمیته انضباطی اعلام کرده اگرچه هنوز گزارش بازی به ما نرسیده اما بابت حرکتی که مدافع پرسپولیس کرده می توان بدون گزارش ورود کرد و تصمیم گرفت.
همین جملات حسن زاده در رسانه ها تفسیر شده و نوشته اند به سبب تحریک تماشاگران قرار است سید جلال دو جلسه محروم شود!!
ابتدا باید ببینیم تحریک تماشاگران یعنی چه؟ ماده ٥٥ آیین نامه انضباطی این تخلف را تعریف می کند:

هر یک از بازیکنان و مقامات رسمی تیم که رفتار توهین آمیزی نسبت به تماشاگران داشته باشد که آن رفتار عموم تماشاگران را برانگیزد تا چهار مسابقه محروم و تا هشتاد میلیون ریال جریمه می شود.
تحلیل این ماده خیلی شفاف و روشن است.باید حرکت توهین آمیز نسبت به تماشاگران باشد.معمولا این تخلف در زمین حریف رخ می دهد نه در ورزشگاه خودی. پس اصلا بحث تحریک تماشاگران مطرح نیست.
سید جلال بعد از تصمیم داور نسبت به تصمیم داور با رفتارش اعتراض کرد.
اولا این اعتراض مقابل دید داور بود و اگر تخلف محسوب می شد داور اخطار دوم را می داد.ثانیا مطابق بند دوم ماده ٦٣ مخالفت با تصمیمات گرفته شده در بازی با گفتار یا اعمال فقط تذکر کتبی به دنبال دارد نه محرومیت.
ثالثا برابر بند دوم ماده ٣١ موارد تخلفات جدی که از دید داور دور مانده را کمیته انضباطی می تواند رسیدگی کند.سید جلال اعتراضش را در مقابل دید داور انجام داده و داور آن را تخلف ندانسته پس جوازی برای ورود کمیته انضباطی نیست.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی