۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

استقلال با تاریخچه‌ای از خریدهای خارجی بد. این را دیگر همه می‌دانند و احتمالاً سوژه‌ای است برای نسل‌های آینده ایران. روز گذشته فیفا سرانجام یكی از آن حكم‌های تندش را علیه استقلال داد و این باشگاه را از نقل و انتقالات زمستانی محروم كرد.

استقلال در  زمان مدیریت افتخاری از فیفا نامه تهدیدآمیز دریافت کرده بود!

به گزارش خبرورزشی،اما در  این بین نکته جالب این است که استقلال در دوران مدیریت سید رضا افتخاری از سوی فیفا نامه تهدید آمیز دریافت کرده بود و این پرونده در اولویت اصلی این باشگاه قرار نگرفته بود.

بررسی وضعیت 4 بازیكن خارجی استقلال نشان میدهد این باشگاه چقدر ساده پولهای چند صد میلیونی را هدر داده است.

عادل شیحی

بازیكنی با پاسپورت آلمانی و اصلیتی مراكشی. پرویز مظلومی او را برای استقلال پسندید. این بازیكن در نیمفصل لیگ پانزدهم آمد و تا دلتان بخواهد مصدوم بود. شیحی اینقدر مصدوم میشد كه مظلومی هم شاكی شد و گفت اگر میدانستم اینقدر مصدوم میشود، او را نمیگرفتم. در پایان فصل، با رفتن مظلومی، شیحی هم از استقلال رفت و همان زمان تهدید كرد اگر تسویهحسابش را نگیرد، به فیفا شكایت میكند. این بازیكن 47 هزار دلار طلب داشت و همین چند وقت پیش بود كه باشگاه استقلال به صورت رسمی اعلام كرد پول این بازیكن را داده است اما حالا معلوم شده ماجرا به این سادگی نبوده چراكه دلیل اصلی محرومیت استقلال از نقل و انتقالات زمستانی، شكایت همین بازیكن بوده.

جیلوید ساموئل

تابستان سال 93 از استقلال جدا شد و به پیكان رفت. وقتی رفت بسیار شاكی بود. چندی بعد خبر رسید ساموئل به فیفا شكایت كرده است. وقتی در این باره از او پرسیدند، پاسخ داد: «باشگاه استقلال به من كه یك بازیكن خارجی بودم بیاحترامی كرد. آنها پولم را ندادند، مالیاتم را هم پرداخت نكردند. پس از آن وقتی دیدم باشگاه به من توجهی نمیكند، به فیفا نامه زدم و قصد كردم از این طریق موضوع را پیگیری كنم. من هیچ جای دنیا نمونه این رفتار را ندیدم و الان هم نمیتوانم به خاطر این كار به خارج از ایران رفته و خانوادهام را ببینم.» او ادامه داد: «من دنبال كسر امتیاز از استقلال نیستم اما وقتی طرف قرارداد من به تعهداتش پایبند نیست قانونی اقدام میكنم.» فتحا... زاده مدیرعامل اسبق استقلال روزی درباره طلب ساموئل گفت، قرار بود AFC  200هزار دلار به این بازیكن بدهد و مشكل حل شود. پول از منبع طلب استقلال پرداخت میشود. فتحا... زاده اضافه كرد :متأسفانه بعد از من مدیران بعدی استقلال سریعاً این پول را از كنفدراسیون گرفتند و كار به اینجا كشید.

لیام ردی

او به استقلال آمد تا روی نیمكت سیدمهدی رحمتی بنشیند. خرید این گلر استرالیایی چیزی جز دردسر نداشت. او فقط یك نیمفصل در استقلال طاقت آورد و موقع رفتن گفت باید 84 هزار دلار به او بپردازند. وكیل ردی ابتدا در كمیته انضباطی فدراسیون شكایت كرد كه حسنزاده رئیس این كمیته در مصاحبهای گفت: «باشگاه استقلال باید طلب ردی را پرداخت كند.» بدین ترتیب استقلال بدون آنكه از این بازیكن یك بازی بگیرد، محكوم شد به پرداخت 84 هزار دلار به ردی؛ یك خرید شاهكار دیگر. این بازیكن زمانی كه متوجه شد باشگاه استقلال به اخطارهای كمیته انضباطی توجه نمیكند، راهی فیفا شد و شكایت كرد.

هلمكه

خرید او استثنایی بود. هلمكه با مصدومیت به استقلال آمد و معلوم نشد چرا آبیها از او تست پزشكی نگرفتند. این بازیكن تنها در یك بازی دوستانه مقابل صنعت نفت آبادان بازی كرد و سپس خداحافظ.... هلمكه مصدوم شد و سپس باشگاه استقلال با او پای میز مذاكره نشست تا بر سر مبلغی توافق كنند. توافق دو طرف هم روی 69 هزار دلار بود. آبیها قول دادند تا اردیبهشت 94 پول این بازیكن را بدهند ولی نتوانستند. شهریور همین امسال بود كه فیفا نامهای تهدیدآمیز با شكل و شمایل محترمانه برای استقلال فرستاد و درباره وضعیت این بازیكن نوشت: «...  به عنوان نتیجه، در نهایت احترام به استقلال اعلام میكنیم این مورد باید بلافاصله به حساب آقای هندریك آلكساندر هلمكه پرداخت شود. در این راستا ما با احترام استقلال میخواهیم خدمات ارائه شده ما را با كپی رسید پرداخت به حساب مذكور تا نهایتاً تاریخ 22 آگوست سال 2016 ارائه دهید. در قضیه استقلال، پرداخت در محدوده زمان اعلام شده اثبات نمیشود. ما ارجاع خواهیم داد تمام پرونده را به كمیته نظم و ترتیب. از توجه شما به موضوع فوق تشكر میكنیم. توبیاس بولیگر(دستیار بخش وضعیت رسیدگی به بازیكنان).»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی