نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مصدومیت بازیکنان یکی از دلایل مهم ناموفق بودن منچستریونایتد در فصول اخیر بوده است.

اولدترافورد يا بيمارستان شياطين‌سرخ؟

به گزارش روزنامه خبرورزشی، منچستريونايتد در سالهاي اخير فقط از جدايي سرِالكس فرگوسن بزرگترين مربي تاريخ شياطينسرخ ضربه نخورده و مشكل اين باشگاه را در جاي ديگري هم بايد جستوجو كرد. اين فصل ژوزه مورينيو در باشگاه منچستريونايتد از نزديك مشاهده كرد كه تا چه حد بحران مصدوميت روي اين تيم اثر گذاشته و او حتي مجبور شد به دليل كمبودهاي حاصل از آسيبديدگي، مهرههاي خودش را در پستهاي غيرتخصصي به كار بگيرد. روزنامه «تلگراف» گزارشي در اين مورد تهيه كرده كه نشان ميدهد منچستريونايتد در پنج فصل گذشته به طور ميانگين با 41/6 مورد مصدوميت مواجه شده و 1099/2 روز بازيكنانش را به دليل اين آسيبديدگيها از دست داده است.

 

تيم آقاي خاص از ميانگين بالاتر ميرود؟

آسيبديدگيها در منچستريونايتد فصل 2017-2016 احتمالاً در پايان فصل از ميانگيني كه روزنامه تلگراف منتشر كرده هم بيشتر خواهد شد. تا ميانههاي فصل شياطينسرخ با 31 مورد مصدوميت مواجه شدهاند كه 12 مورد آن آسيبديدگيها عضلاني بوده. اين يعني فقط با 10 مصدوميت ديگر كه در روزهاي پرفشار باقيمانده فصل احتمال وقوع آن زياد است از ميانگين هم فراتر خواهند رفت. در مجموع بازيكنان يونايتد اين فصل 461 روز دور از ميادين بودهاند. نكته عجيب در منچستريونايتدِ مورينيو اين است كه تيم او تا پايان ماه ژانويه سه برابر بيشتر از منچستريونايتدِ فانخال مصدوم داشته و اين مسئله كار آقاي خاص را مشكل كرده. 15 مدل مصدوميت اين فصل براي بازيكنان منچستريونايتد اتفاق افتاده كه در اين بين بيشترين آنها كشيدگي عضله، كشاله ران، ران و همسترينگ بوده است. در پنج فصل اخير در روزهاي پرفشار ماه ژانويه به طور ميانگين بازيكنان منچستريونايتد 377 روز دچار كشيدگي عضله بودهاند كه از اين بين 175 روز مصدوميتهاي اينچنيني در تيمِ مورينيو اتفاق افتاده است.

 

يونايتدِ مورينيو مثل يونايتدِ دو فصل پيش

شرايط اين روزهاي منچستريونايتد با مصدوميتهاي پرتعداد عضلاني بسيار شبيه به منچستريونايتدِ در فصل اول حضور لوئي فانخال است. طبق آماري كه تلگراف منتشر كرده منچستريونايتد فصل 2015-2014 براي 502 روز به دليل آسيبديدگيهاي عضلاني بازيكنانش را از دست داده بود. بدترين آمار مصدوميت را همان فصل يونايتد به ثبت رساند كه شامل 49 مورد بود، آماري كه احتمال دارد اين فصل شكسته شود. البته ركورد مصدوميتهاي طولانيمدت در فصل 2012-2011 در حضور سرالكس فرگوسن رقم خورد. تيمِ فرگي 43 مورد مصدوميت داشت كه در مجموع 1503 روز بازيكنانش را سكونشين كرد. آخرين فصلي كه فرگوسن روي نيمكت شياطينسرخ نشست شرايط از اين بابت بهتر بود. 32 مصدوم و 699 روز دوري بازيكنان از ميادين در فصلي حاصل شد كه آخرين قهرماني منچستريونايتد در ليگ برتر در فصل 2013-2012 رقم خورد. فصل بعد تيمِ ديويد مويس هم شرايط خوبي از لحاظ در اختيار داشتن مهرهها داشت. جانشين اسكاتلندي فرگوسن 735 روز در 42 مورد بازيكنانش را از دست داد و با اين حال نتايج دور از انتشاري براي تيمِ مويس رقم خورد.

 

تركيب گردشي يا تمرينهاي متفاوت؟

ژوزه مورينيو معتقد است شرايط در منچستريونايتد از تيمهاي قبلي او از لحاظ مصدوميت بهتر هم بوده است. براي مقابله با اين مشكل آقاي خاص تصميم گرفته در بسياري از ديدارها دست به تركيب تيمش بزند و به صورت گردشي به بازيكنان ميدان بدهد در حالي كه فانخال براي مبارزه با آسيبديدگي روشهاي تمريني را تغيير ميداد و برخي اوقات حتي تعداد جلسات تمرين را بيشتر ميكرد. مورينيو تلاش ميكند وظايف بازيكنان را به نوعي طراحي كند كه كمتر در خط آسيبديدگي قرار بگيرند. ماركوس رشفورد و آنتوني مارسيال وظايف دفاعي كمتري حتي نسبت به زلاتان ايبراهيموويچ دارند. او حتي به سن بازيكنان هم توجه ميكند و براي ايبرا و كريك كه 35 ساله هستند تمرينات متفاوتي در نظر ميگيرد. كادر فني مورينيو هم شامل مربياني است كه بيشتر با علم بدنسازي آگاه هستند و در اين زمينه تحصيل كردهاند. «كارلوس لالين» مربي بدنسازي او و «روي فاريا» كمكمربي منچستريونايتد نقش پررنگي در طراحي تمرينات تيم دارند. انتظار ميرود در ادامه مصدوميتهاي بازيكنان منچستريونايتد به كمترين حد خودش برسد و در فصلهاي آينده اتاق كادر پزشكي باشگاه خلوتتر از گذشته باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی