۰
یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

این درست كه یك ذره هیجان در فوتبال هیچ كس را نمی‌كشد و یك مقدار جنجال چیز بدی نیست و اتفاقاً برای جذاب شدن لیگ برتر خوب هم هست اما جلوی بعضی هیجان‌های كاذب و جنجال‌های مخرب را باید گرفت.

هفته نوزدهم لیگ برتر دو نمونه از این جنجالهای خطرناك و هیجانهای بیدلیل داشت. داخل میدان، آنچه در اهواز رقم خورد، یك زنگ خطر جدی بود... هر چند شجاعت داوری كه با مشورت داور چهارم تصمیم غلط خود را پس گرفت و معرفت نعیم سعداوی كه اخلاق را فدای نتیجه نكرد، قابل تحسین است اما اگر با همین تغییر تصمیم داوری، از فردا مد شود سرمربی هر تیمی در اعتراض به رأی داور به وسط زمین برود و داد و فریاد كند و تیم بیرون بكشد تا تصمیم داور برگردد، چه باید كرد؟ چه تضمینی است مشابه آنچه در اهواز دیدیم را باز هم نبینیم؟ چه كسی میتواند تضمین بدهد هفته بعد یك سرمربی به سبك خداداد عزیزی برای دفاع از حق ضایع شده تیمش، دستور خروج از زمین به شاگردانش ندهد؟ آقایانی كه راه حل را در محروم كردن خداداد جستوجو میكنند، بد نیست از خودشان بپرسند اگر داور تصمیم درست میگرفت و اصولاً اگر داوران با دقت و تمركز بیشتری داوری كنند، این جنجال بزرگ رقم میخورد؟!

بیرون زمین اما آنچه اتفاق افتاد، تأسفبرانگیزتر از جنجال اهواز است... در تبریز عدهای از تماشاگران علیه فارسها شعار دادند و طبق معمول، خیلیها این حركت را محكوم كردند اما اگر منصفانه دنبال ریشهیابی باشیم، باید جلوی تكرار فاجعه را از سرچشمه بگیریم.

كار آن دسته از فریبخوردههای انگشتشمار كه با سر دادن شعارهای زننده، آب به آسیاب تجزیهطلبان میریزند، قابل دفاع نیست و باید با آنها برخورد شود اما انصاف نیست فقط هواداران تراكتور را مقصر بدانیم. آنهایی كه میپرسند چرا برخی طرفداران تراكتور به فارسها توهین كردهاند، لطفاً اول به این سؤال جواب دهند چرا هفته قبل در ورزشگاه آزادی به آذریهای غیور توهین شد؟ وقتی در تهران به آذریها اهانت میشود و كسی دست بلند نمیكند و نمیگوید ساكت شوید، همه ایرانی هستیم و فارس، ترك، لر، بلوچ، كرد، شمالی، جنوبی و... هم ندارد، معلوم است چند جوان هم در تبریز احساساتی میشوند و شعار میدهند... نمیشود كه ما نمك به زخم آذریهای غیور بریزیم و بعد بگوییم چرا آنها اعتراض میكنند. احترام است كه احترام میآورد، بیاحترامی نكنیم...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی