نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

اول: نفت تهران در جام‌ حذفی به قضاوت داور اعتراض دارد آن‌قدر شدید كه سرمربی تیم بازیكنانش را به ترك زمین فرامی‌خواند. هر چند بعداً بیرون كشیدن تیم را تكذیب كردند ولی آنچه از قاب تلویزیون دیده شد همان بود.

دوم: علیه سیاهجامگان به حق یا ناحق پنالتی گرفته میشود. سرمربی تیم كه به تازگی محرومیتش به پایان رسیده میخواهد تیم را بیرون بكشد. آنقدر كنار زمین اعتراض میكنند كه داور پنالتی را پس میگیرد.

سوم: یكی از مربیان لیگ برتر به برنامه آمادهسازی تیم ملی اعتراض میكند. سرمربی تیم ملی بازیكنان آن تیم را از اردو اخراج میكند، خودش استعفا میدهد و بیانیه پشت بیانیه.

چهارم: آبیپوشان نتیجه نمیگیرند، با حكم فیفا از نقل و انتقالات محروم میشوند، سرمربی علیه مدیران عامل گذشته حرف میزند و یكی از باسابقهترین مدیران گذشته آبیها میگوید: سرمربی نیاز به سیلی دارد.

پنجم: از همه بدتر، دو تیم در صدر جدول رقابت قهرمانی دارند. اول سرمربی یكی از این تیمها از 15 هفته مانده به پایان لیگ ادعای همزمانی بازیها را دارد و بعد از آن برخی تماشاگرنماها روی سكوها شعارهای نژادی و یا آنچه كه خودشان هم بدان اعتقاد ندارند سر میدهند. فحاشی و حیا كن، رها كن بسیار از سكوها شنیده بودیم ولی این نوع شعار دادنها به راستی نوبر است.

این چند مورد تنها بخشی از حال و هوای این روزهای فوتبال كشور است كه هوچیگری در آن حرف اول را میزند. شخصاً فكر میكردم رئیس فدراسیون صلابت و قاطعیت بیشتری در اداره فوتبال كشور داشته باشد. نه اینكه بخواهم وی را مقصر این اتفاقات قلمداد كنم چراكه این مسائل به وی ارتباطی ندارد و سالهاست گریبان فوتبال ایران را گرفته است اما گمان میكردم در مدیریت تاج اجازه بروز و ظهور این نوع اتفاقات داده نمیشود. اگر همان اول برابر اولین هوچیگری، فدراسیون صلابت نشان داده و عكسالعمل مناسبی میداشت امروز با این مسائل روبهرو نمیشدیم. هر چند داوریها در هفتههای اخیر واقعاً شاهكار و در نتایج كاملاً اثرگذار است اما این مسائل به مربی، تماشاچی، مدیر و یا هر نقش دیگری در نظام مدیریت فوتبال حق هوچیگری و بر هم زدن نظم جاری را نمیدهد. به راستی شاید بهخاطر همین موارد است كه برخی چهرههای دوستداشتنی هیچگاه نمیتوانند مربی موفقی در فوتبال كشور شوند یا عطایش را به لقایش بخشیدهاند؛ مهدویكیا، هاشمیان، باقری، شاغلام و...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی