۰
سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مسابقات شطرنج جهانی زنان سال 2017 از بیست و سوم بهمن‌ماه در تهران با حضور 60 شطرنجباز از 30 كشور آغاز می‌شود. این مسابقات از مهم‌ترین رویدادهای شطرنج در جهان است كه بزرگترین شطرنجبازان زن جهان در آن حضور دارند. مسابقات به شكل تك‌حذفی و به روش سوئیسی انجام خواهد شد.

 این میزبانی از جهات مختلف برای ما ارزشهای سیاسی و ورزشی مهمی دارد و در آن پیامهای اجتماعی قابل توجهی نهفته است. از آنجا كه نمیتوان از كنار این رویداد به آسانی عبور كرد وظیفه خود میدانیم به وزیر ورزش و رئیس فدراسیون شطرنج و مقامهای نزدیك به رئیسجمهور این حساسیت را منتقل كنیم كه آسان از این رویداد بزرگ عبور نكنیم.

در عمر 66 ساله شطرنج ایران چنین رخدادی نداشتهایم و امیدواریم فرصتسوزی نشود و از آن بهره لازم را بگیریم و اگر رئیسجمهور در افتتاحیه این مسابقات حضور یابد انعكاس جهانی آن در شرایط فعلی و رفتارهای ترامپ تأثیر فوقالعادهای خواهد گذاشت. بلیو مژینوف، رئیس فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) با علم به این كه هندوستان هم داوطلب میزبانی این مسابقات بود، ایران را انتخاب كرد. شطرنج ما در رشته بانوان استاد بزرگی چون آتوسا پوركاشیان را داشت و استادان بینالمللی چون سارا خادمالشریعه، غزل حكیمیفرد، میترا حجازیپور، شایسته قادرپور، مینو عسگریزاده، شیرین نوابی، مونا ماهینی، شهره بیات و مهرنوش زاوره كه هر كدام جایگاه بالایی در شطرنج جهان دارند. این مسابقات فرصتی است برای شطرنج ما و مسئولان كه به بهترین شكل میزبانی خود را انجام دهند و این ذهنیت را پرورش دهند كه در یكی از امنترین كشورهای دنیا این مسابقات برگزار میشود. توجه وزارت ورزش بسیار مهم است تا كمبودی در اجرای مسابقات به وجود نیاید و امكانات ویژهای برای مهمانان فراهم شود. یادمان باشد شعار فیده (فدراسیون جهانی شطرنج) این جمله است: «ما یك قوم هستیم.»

 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی