نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

لیورپول و چلسی دو تیم مدعی قهرمانی لیگ برتر امشب دیداری حساس را برابر یکدیگر برگزار خواهند کرد.

نبرد آنفيلد برای جذاب‌تر شدن ليگ جزيره

به گزارش روزنامه خبرورزشی، امشب از ساعت 23:30 مهمترين ديدار هفته بيستوسوم ليگ برتر انگليس و يكي از حساسترين بازيهاي دور برگشت اين رقابتها برگزار خواهد شد. ديداري كه ليورپول ميتواند با كسب سه امتياز برابر چلسي تنور ليگ برتر را داغتر كند. در همين حال آبيهاي لندن هم ميتوانند خيز بلندي به سمت قهرماني بردارند.

 

ليورپول؛ اميدهاي آخر

يكي از غيرقابل پيشبينيترين اتفاقات سال 2017 افت عجيب ليورپول بود. تيمي كه رقبا را يكي، پس از ديگري گلباران ميكرد، با حضور ساديو مانه در جام ملتهاي آفريقا دچار مشكل شد و امتيازها و جامها را پشت سر هم از دست داد. جامهاي اتحاديه و حذفي هر دو براي ليورپول از دست رفته و تنها اميد شاگردان كلوپ به بازگشتن به كورس قهرماني ليگ برتر است. باورش سخت است اما ليورپول در سال جديد 4 بازي را باخته و تنها پيروزي آنها هم برابر تيم ليگ دويي (دسته چهارم) پليموث بوده با نتيجه يك بر صفر! بازي خانگي برابر چلسي فرصت خوبي براي سرخهاي مرسيسايد است تا حداقل با نزديكتر شدن به صدرنشين ليگ برتر هم اميدهاي قهرماني خودشان را زنده كنند و هم رقابت براي قهرماني ليگ داغتر شود. بازي رفت ليورپول يكي از بهترين نمايشهاي خودش را برابر چلسي داشت و همين باعث ميشود اميدهاي هواداران تيفوسي قرمزپوشان بيش از پيش باشد.

 

چلسي؛ اوجگيري در مرسيسايد

شكست برابر تاتنهام تنها يك تلنگر براي چلسي بود تا از رؤياي پيروز شدن برابر همه تيمهاي انگليسي بيرون بيايند. آنتونيو كونته سال اول حضورش در ليگ برتر انگليس را بهتر از آن چيزي كه خودش هم تصور ميكرد، سپري ميكند و بسياري عقيده دارند او براي آبيهاي لندن افتخارات به مراتب بيشتري از ژوزه مورينيو به ارمغان خواهد آورد. با وجود باخت در بازي رفت برابر ليورپول در استمفوردبريج، خانه رقيب براي چلسي در ساليان اخير محل خوبي براي نتيجهگيري بوده و آنها در 4 بازي آخرشان در ورزشگاه آنفيلد 2 برد و 2 تساوي داشتهاند. حتي در بدترين شرايط هم آنها در آنفيلد نباختهاند و همين باعث ميشود احتمال امتياز گرفتن شاگردان كونته را در بازي امشب زياد بدانيم. فاصله هشت امتيازي لندنيها با نزديكترين تعقيبكننده، نشان ميدهد گرفتن آنها بسيار سخت است و در صورت پيروز شدن برابر يكي ديگر از بالاي جدوليها بايد قهرماني آنها را تا حد زيادي قطعي بدانيم.

 

مصدومان و محرومان

ساديو مانه كه قرار بود در اين ديدار حاضر نباشد، نتوانست همراه با سنگال به نيمهنهايي جام ملتهاي آفريقا راه پيدا كند و به انگليس برگشته تا شايد بتواند به تركيب ليورپول برگردد. دني اينگز و ماركو گروئيچ مصدومان ليورپول هستند و به نظر ميرسد ناتانيل كلاين با بهبود آسيبديدگي به تركيب كلوپ برگردد. آنتونيو كونته برخلاف كلوپ ميتواند در بازي امشب از همه بازيكنانش استفاده كند و نه محروم دارد و نه مصدوم.

 

آخرين جدال

بازي رفت دو تيم در ورزشگاه استمفوردبريج با نتيجه 2 بر يك به سود ليورپولِ مهمان تمام شد. براي ليورپول لورن و هندرسون گل زدند و كاستا تنها گل چلسي را به ثمر رساند.

 

 آمار بازي

49) ليورپول و چلسي 49 مرتبه در ليگ برتر برابر هم به ميدان رفتهاند كه سهم هر دو 19 برد بوده و 11 بازي هم با نتيجه مساوي تمام شده است.

6) در 6 ديدار اخير دو تيم در تمامي رقابتها 2 برد براي هركدام ثبت شده و 2 بازي به تساوي رسيده است.

5) ليورپول شانس دارد پس از 5 سال چلسي را دبل كند. آخرين مرتبه سرخهاي مرسيسايد فصل 2012-2011 هر دو بازي رفت و برگشت را بردند.

4) چلسي در چهار بازي آخر خودش در آنفيلد شكست نخورده و 2 پيروزي و 2 تساوي كسب كرده است. آخرين باخت آنها به ماه مي سال 2012 برميگردد.

15) چلسي در آمار گل خورده از تاتنهام سبقت گرفت و بهترين عملكرد دفاعي را با 15 گل خورده دارد.

51) ليورپول با وجود ناكامي در هفتههاي اخير همچنان با 51 گل زده بهترين خط حمله ليگ برتر را در اختيار دارد.

1) تنها باخت آبيهاي لندن در فصل جاري در استمفوردبريج را ليورپول رقم زده و در 10 ديدار ديگر شاگردان كونته پيروز شدهاند.

6) ليورپول اين فصل در فاز دفاعي ضعيف عمل كرده و در 22 هفته گذشته موفق شده فقط در 6 بازي دروازهاش را بسته نگه دارد.

55) ديگو كاستا بهترين آمار گلزني را بين بازيكناني كه در بيش از 20 بازي ليگ برتري حاضر بودهاند، ثبت كرده و موفق شده در 74 بازي 41 گل بزند، يعني مهاجم چلسي در 4/55 درصد بازيها گل زده است.

14) آدام لالانا با 7 گل و 7 پاس گل مؤثرترين بازيكن ليورپول در فصل جاري و مؤثرترين بازيكن انگليسي ليگ برتر محسوب ميشود.

20) ديگو كاستا در فصل جاري 15 گل زده و 5 مرتبه پاس گل داده و در صدر بازيكنان تأثيرگذار چلسي قرار گرفته است.

13) تيبو كورتوا سنگربان چلسي در 13 بازي دروازهاش را بسته نگه داشته و 5 مرتبه بيش از نزديكترين تعقيبكنندهها يعني لوريس و فورستر كلينشيت كرده است.

 

تركيب احتمالي دو تيم

ليورپول: مينيوله، كلاين، لورن، كلاوان، ميلنر، واينالدوم، هندرسون، جان، لالانا، كوتينيو و فيرمينو

چلسي: كورتوا، آسپيليكوئتا، لوئيس، كيهيل، موزس، كانته، ماتيچ، آلونسو، پدرو، آزار و كاستا

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی