نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بهترین گل‌زن تاریخ باشگاه استقلال و در عین‌حال یکی از گل‌نزن‌ترین بازیکنان تاریخ آبی پوشان.

پوست کلفت بودم که 3 سال روی نیمکت استقلال نشستم

آرش برهانی، مهمان این هفتهی برنامهی «زاویه بسته» در سرویس3 بود تا بگوید چطور میتواند این همه گل را خراب کند و چطور بهترین گلزن تاریخ باشگاه استقلال از این تیم کنار گذاشته شد. اگرچه از فرد مشخصی اسم نبرد، اما از کسانی حرف زد که سالهاست در استقلال مشغول فعالیت هستند، اما از درون به تیم ضربه میزنند. بازیکن شماره 9 آبیها میگوید «پوست کلفت» بوده که توانسته روزهای سخت استقلال را پشت سر بگذارد، بدون اینکه برای تیم حاشیهسازی کند. برهانی به ما میگوید چطور پیشنهاد پرسپولیس را رد کرد و چرا در تیم ملی نتوانست موفقیتهای باشگاهیاش را تکرار کند. او در این برنامه به ما از بهترین و بدترین لحظات زندگی و تصمیمش برای ازدواج نیز گفته است. گفتگوی این هفتهی «زاویه بسته» با آرش برهانی پیش روی شماست:

از او پرسیدیم چطور موقعیتهای فراوانی را در طول بازیها از دست میدهد؟ آرش این مسأله را از زاویهی دیگری نگاه میکند و میگوید: «وقتی موقعیتهای زیادی به دست میآورید، طبیعیست که موقعیتهای از دسترفته بیشتری هم داشته باشید. اما مسأله مهم این است که در لیگ 285 بازی کردهام که تنها در 100 بازی به عنوان مهاجم نوک حضور داشتهام. خب آیا مثلاً از خسرو حیدری که در گوش راست بازی میکند انتظار گلزنی دارید؟»

برهانی در باشگاه پاس به فوتبال ایران شناسانده شد، مخصوصاً پس از درخششی که در بازی مقابل پرسپولیس داشت. خودش داستان را اینطور تعریف میکند: «حتی وقتی به پرسپولیس گل زدم، کسی من را نمیشناخت. چند روز بعد از بازی پرسپولیس که با تاکسی میرفتم سر تمرین، راننده تاکسی گفت تو همان نیستی که چند روز پیش آن کار را با علی انصاریان کردی؟ او اولین نفری بود که من را شناخت و حس خوبی از این قضیه داشتم». بازیکن بیشیلهپیلهی فوتبال ایران میگوید «چند وقت بعد علی انصاریان را جایی دیدم و بهش گفتم علی آقا ببخشید که اونجوری دریبلت زدم. میخواستم از او دلجویی کنم ولی با این جمله کار را بدتر کردم. البته که با هم رفیق شدیم».

آرش پس از درخشش در پاس مورد توجه همزمان تیمهای آبی و قرمز پایتخت قرار گرفت. پیش از پیوستن به استقلال، روزنامهها از قراردادش با پرسپولیس نوشتند و اینکه سرخپوش شدن او نهایی شده است. برهانی اما میگوید هیچ چیز با پرسپولیس نهایی نشده بود؛ «با کاشانی و یکی از اعضای هیأت مدیره پاس جلسه داشتیم و حتی در مورد مسائل مالی به توافق رسیدیم، ولی نگفتم به پرسپولیس میآیم. شب دیدم اخبار ورزشی گفت آرش برهانی به پرسپولیس پیوست! اما من دوست داشتم به استقلال بروم و پولی که از آنها گرفتم هم 20 میلیون کمتر از پیشنهاد پرسپولیس بود».

او خاطره خوبی از روز اول ورود به استقلال دارد؛ «روز اولی که رفتم تمرین استقلال، زمین شماره 2 شیرودی بود. سر هر تمرین بیش از 5 هزار نفر میآمد چون ناصرخان بعد از چندین سال دوباره سرمربی استقلال شده بود. آن زمان که تمرین میکردیم تماشاچی بیشتری نسبت به بعضی بازیهای الان لیگ داشتیم. من ساعت 12 شب قرارداد بسته بودم و مثل الآن تلگرام و این چیزها نبود. اخباری پخش شده بود که انگار برهانی با استقلال قرارداد بسته است. بسیاری از هواداران آن روز آمده بود که ببینند من سر تمرین حاضر میشوم یا نه. تا از ماشین پیاده شدم یکی دوتا از هواداران خوبمان که هنوز هم هستند، من را بلند کردند بردند جلوی در رختکن و خیلی به من لطف کردند. خاطره خیلی خوبی برای من ساختند».

اما سال 86 استقلال در وضعیت بسیار بدی به سر میبرد. روزهایی که برهانی شاهد اتفاقات «عجیب و غریبی» در درون باشگاه بوده است. میگوید کسانی از داخل باشگاه سعی داشتند کاری کنند که تیم نتیجه نگیرد؛ «آن سال بدترین سال برای استقلال بود و اتفاقات خیلی عجیب و غریبی میافتاد. افرادی از خود مجموعه استقلال دوست نداشتند تیم نتیجه بگیرد و این برای من عجیب بود. من تازه آمدم بودم و حالا درک میکنم که چرا آن کارها را میکردند. اینکه فلانی این همه سال استقلال بوده و تعصب استقلال دارد باید خوشحال شود که استقلال نتیجه بگیرد، نه اینکه کاری کند که استقلال نتیجه نگیرد. هاج و واج مانده بودم. سال بدی بود و در لیگ سیزدهم شدیم ولی آخرش خوب شد، قهرمان جام حذفی شدیم».

وقتی از رابطهاش با منصوریان و جداییاش از استقلال میپرسیم، میگوید «مطمئنم علی الآن خیلی چیزها را دیده و آدمها را شناخته است. بعضیها در استقلال هستند که آن چیزی را که میگویند و ژست میگیرند، با واقعیتشان فرق دارد. فکر میکنم منصوریان الآن آنها را شناخته باشد و حق را به من بدهد. من دو سه سال آخر اصلاً شرایط خوبی در استقلال نداشتم، بهخاطر نیمکتنشینیها و خیلی رفتارهای غیرفنی. الآن بازیکن را یک بازی بیرون میگذارند و یکهو همه چیز به هم میریزد در حالی که این بلا 3 سال سر من آمد. ببینید من چه پوست کلفتی داشتم و این تیم را چقدر دوست داشتم و پای آن ماندم».

شماره 9 محبوب آبیها دلیل جداییاش از استقلال را غیرفنی میداند و بهصورت غیرمستقیم از مسببان جدایی میگوید؛ «در مورد جداییام نمیخواهم درباره کسی صحبت کنم، ولی دلیل آن فنی نبوده است. دلم میخواست اینجوری تمام شود که بروم باشگاه و به من بگویند امسال تو را نمیخواهیم. حتی نمیخواستم برای 9 سال از من تشکر کنند. اینجوری بهتر بود تا اینکه حتی یک زنگ به من نزنند و من در مطبوعات و سایتها بخوانم. بعضیها جایی نشسته بودند گفته بودند برهانی را به بدترین شکل پرت میکنیم بیرون. بعضیها عشق میکنند که مثلاً بنشینند بگویند برهانی را که این همه سال در استقلال بود، انداختیم بیرون. این یک مریضی است و باید قرصش را بخورند تا خوب شوند». برهانی خود یکی از ویژگیهای مهمش را خجالتی بودن میداند و میگوید «خیلی جاها میتوانستم با یک مصاحبه یا یک تلفن حقم را بگیرم ولی نکردم. اینجا متأسفانه یا باید تشر بزنی یا حاشیه درست کنی تا حقت را بگیری. من هم باید میکردم».

در پایان این مصاحبه خودمانی سؤالاتی هم در مورد روحیات و علایق شخصی او پرسیدهایم؛ آرش میگوید بدترین اخلاقش «بدقول» بودن است و بالاترین لذت بشری «خوابیدن»؛ «بعضی از بچهها میپرسند واقعاً میتوانی 12 ساعت بخوابی؟ بله، چه کاری بهتر از خواب؟». آرش بزرگترین حسرت زندگیاش را هم «بازی در المپیک» میداند. وقتی از او در مورد مهدی رحمتی هم میپرسیم که برخی او را دلیل جداییاش از استقلال میدانند، به گفتن این جمله اکتفا میکند که؛ «او عاشق مشورت دادن است».

برای دیدن ویدئو مصاحبه با آرش برهانی در سرویس3 کلیک کنید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی