نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

طلا از دست ذبیح‌ا... پورشیب كاپیتان تیم ملی كاراته در لیگ جهانی كاراته وان پاریس پرید. پرید تا خاطره برنز مسابقات جهانی اتریش دوباره تكرار شود اما خودش از عملكردش راضی است: «سه دوره است در این مسابقات حضور دارم كه مدال‌های طلا، نقره و برنز گرفته‌ام. البته می‌خواستم در سومین سال حضورم فینالیست شوم و با آمادگی‌ای كه داشتم، از خودم انتظار طلا داشتم كه نشد اما خدا را شكر كه باز هم روی سكو رفتم و دست خالی برنگشتم. این برای من ارزش دارد.»

پورشيب‌: انتظار طلا داشتم اما نشد!

به گزارش روزنامه خبرورزشی پورشیب بر بالا بودن سطح كمی و كیفی كاراته وان پاریس تأكید میكند: «این مسابقات اول سال میلادی و با قوانین جدید برگزار شد و سطح خیلی بالایی داشت. در مجموع پنج مبارزه انجام دادم اما متأسفانه در مرحله نیمهنهایی به حریف ژاپنی باختم. البته من در این مبارزه دست و پا بسته نبودم حتی بهتر از مسابقات جهانی كه مقابل او به تساوی رسیدم و با اخطار باختم. نمیخواهم باختم را توجیه كنم اما میشد نتیجه بهتری بگیرم.»

او درباره شكست نامداران دنیا میگوید: «با المپیكی شدن كاراته، كشورها از مدتها قبل سرمایهگذاری خوبی روی كاراته كردهاند و با آمادگی كامل پا به تاتامی لیگ جهانی گذاشته بودند و اجازه ندادند خیلی از نامآوران در این وزن مدال بگیرند.»

كاپیتان تیم ملی درباره حضور تعداد زیاد ایرانیها در كاراته وانها میگوید: «به خاطر كسب سهمیه المپیك از كاراته وانها، این مسابقات اهمیت بیشتری نسبت به گذشته دارد. در سال 5 مسابقه كاراته وان برگزار میشود و اگر قصد حفظ جایگاه، كسب سهمیه المپیك، حضور در سطح اول كاراته دنیا و شناخت داوران از عملكردمان را داریم، باید در این مسابقات شركت كنیم چون در یك چشم به هم زدن المپیك 2020 میرسد و همه توقع دارند كاراته در اولین حضور نتایج خوبی بگیرد. كاراته ایران پتانسیل بالایی دارد و قطعاً با یك برنامهریزی درست در المپیك 2020 میتواند به مدال برسد.»

او درباره هزینه سفر به لیگ جهانی ادامه میدهد: «فدراسیون قبلی كاراته هیچ هزینهای برای سفر ما پرداخت نكرد. شركت كار و تأمین حامی من در این سفر بود، مدیرعامل این شركت در یك سال اخیر حمایت خوبی از من داشت.»

پورشیب درباره مبلغ قراردادش در سوپرلیگ میگوید: «از مبلغ قراردادم با دانشگاه آزاد راضی هستم اما قرارداد ما نسبت به بقیه رشتهها خیلی كم است و در واقع قابل قبول نیست. دانشگاه آزاد نسبت به سایر تیمها برای بازیكنان خود بیشتر ارزش قائل میشود. خوشبختانه كادر فنی، مدیریت فنی و بازیكنان خوبی در تركیب تیم دانشگاه آزاد وجود دارند و با انگیزه برای قهرمانی در سوپرلیگ میجنگند.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی