۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مسابقات كشتی آزاد جام جهانی 2017 به میزبانی كشورمان در كرمانشاه برگزار میشود. در آستانه برگزاری این رقابت‌ها كه با شركت 8 تیم برتر كشتی آزاد دنیا در روزهای پایانی بهمن ماه جاری در سالن تختی دیار بیستون انجام خواهد شد، دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری جدید آمریكا، تصمیمی عجیب، قلدرمآبانه و احمقانه اتخاذ كرده و به مدت 3 ماه، حضور اتباع 7 كشور مسلمان از جمله هموطنانمان را به آمریكا ممنوع كرده است.

التماس دعای كشتی آمريكا از وزارت خارجه ايران

به گزارش روزنامه خبرورزشی پس از اتخاذ و اعلام این تصمیم و دستور عجیب و غریب، مخالفت عمومی مردم آمریكا، مجامع بینالمللی و سیاسی دنیا به صورت بسیار گسترده و فراگیر ادامه دارد. مسابقات جام جهانی كشتی آزاد، اولین رویداد ورزشی دنیاست كه تحتالشعاع این تصمیم احمقانه قرار گرفته و اعتراضات بیشمار جامعه كشتی آمریكا بهویژه قهرمانان و ملیپوشان اعزامی این كشور به ایران را در پی داشته است.

در حالی كه ترامپ بر آتش اختلافات دامن زده و با تصمیم قلدرمآبانه خود، احتمال مقابله به مثل و پاسخگویی مناسبِ مسئولان سیاسی كشورمان را تقویت كرده، بیش از همه ملیپوشان كشتی آمریكا و اتحادیه جهانی كشتی را از این تصمیم نگران ساخته است. اتحادیه جهانی كشتی كه برای بقا در المپیك، با تلاش، فعالیت و همدلی كشتی دنیا به خصوص جامعه كشتی ایران، روسیه، آمریكا و تعدادی دیگر از كشورهای صاحبنام كشتی جهان، گامهای مؤثر و ارزشمندی برای تثبیت جایگاه كشتی در المپیك برداشته است، امروز نگران از تصمیم ترامپ دست به دامن وزارت امور خارجه ایران شده تا در اقدامی تلافیجویانه، مانع حضور كشتیگیران آمریكایی در جام جهانی كشتی آزاد كرمانشاه نشود. كشتیگیران آمریكایی نیز بیش از همه از این تصمیم رئیسجمهور جدید خود نگران و متأسف شده و هر كدام با شیوه و روشی خاص، اعتراض و انتقاد خود را نسبت به این تصمیم ترامپ اعلام كردهاند. هرچند اتحادیه جهانی در بیانیه دو پهلوی خود هیچ اعتراضی به تصمیم غلط و زورگویانه رئیسجمهور آمریكا نكرده ولی از وزارت امور خارجه ایران درخواست كرده مانع حضور كشتیگیران آمریكایی نشود و در واقع توپِ توقعات و انتظارات را به زمینِ ایران و دیار پهلوانان و نامداران اخلاق انداخته است اما برخلاف اتحادیه جهانی كشتی، مسئولان فدراسیون و كشتیگیران آمریكایی صراحتاً به این تصمیم اعتراض كرده و از وزارت امور خارجه ایران برای صدور مجوز حضور در جام جهانی كرمانشاه، التماس دعا دارند! 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی