نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

اسکار ستاره برزیلی سابق چلسی حضورش در فوتبال چین را در آخرین مصاحبه خودش توجیه کرد.

اسكار: نمی‌توانم بر اساس افكار مردم تصميم بگيرم

به گزارش روزنامه خبرورزشی، نه ستاره بود، نه از تكنيك منحصر به فردي برخوردار بود اما در همان ابتداي ژانويه به بمب نقل و انتقالات زمستاني تبديل شد. نقل و انتقالات نيمفصل به اتمام رسيد اما هنوز باورش سخت است كه اسكار با 52 ميليون پوند چهره اصلي زمستان 2017 باشد. اين هافبك برزيلي در گفتوگو با مجله فور-فور-تو از دلايل جدايياش از چلسي و پيوستن به تيم چيني شانگهاي پرده برداشت.

 

* تو با 52 ميليون پوند راهي شانگهاي شدي. وقتي وارد اين شهر شدي اوضاع چطور بود؟

هواداران زيادي حضور داشتند كه منتظر من بودند. اين لحظه خاصي در زندگي من بود. اولين احساسي كه دريافت كردم اين بود كه مردم چين چقدر ديوانه فوتبال بودند. اولين باري بود كه به شانگهاي ميرفتم و شهر دلپذيري بود. اين شهر از خيلي جهات من را ياد نيويورك مياندازد.

 

* چرا به اين نتيجه رسيدي كه چلسي را ترك كني و به شانگهاي بروي؟

من سال گذشته هم از چين پيشنهاد داشتم اما دوست نداشتم در آن زمان زياد دربارهاش صحبت كنم. اين بار به پيشنهادشان گوش كردم و به نظرم آمد كه برنامه خيلي خوبي دارند. در هر مذاكرهاي كه داشتيم آنها با يك پيشنهاد جذابتر ميآمدند. بله خب جنبههاي مالي مهم بود اما پول همه چيز نيست. من با تصميم خودم نميروم، همسر و فرزندانم هم هستند. من اين اواخر زياد براي چلسي بازي نكرده بودم، بنابراين وقتي پيشنهاد شانگهاي را دريافت كردم خوشحال شدم كه بروم.

 

* وقتي اكسل ويتسل به چين رفت مدعي شد به خاطر پولي كه در آينده به خانوادهاش كمك ميكند به اين پيشنهاد پاسخ مثبت داده است. گزارش شده تو 400 هزار پوند در هفته دستمزد ميگيري. آيا خانواده در تصميم تو نيز نقش داشت؟

مشخصاً هر كارمندي ترجيح ميدهد براي كارخانهاي كار كند كه بهترين پول را به او بدهد. البته كه پول مهم است اما سبك زندگي در چين و پروژهاي كه باشگاه دارد هم جنبههاي مهمي بودند.

 

* تو قبلاً با رفتن از برزيل به لندن يك انتقال بزرگ انجام دادي. آيا اين به تو كمك ميكند با چين هم وفق پيدا كني؟

اينطور فكر ميكنم. وقتي تو يك بازيكن جوان در برزيل هستي آرزو ميكني روزي در اروپا بازي كني. هر چيزي كه من تجربه كردم امروز به كمكم ميآيد. من ديگر آن پسر بچهاي نيستم كه 5 سال پيش به انگليس رفت. من پختهتر شدهام.

 

* ترك چلسي چقدر برايت سخت بود؟

خيلي سخت. من براي 5 سال آنجا بازي كردم و لحظههاي بسيار خوبي در باشگاه داشتم. من احترام زيادي براي هواداران چلسي و اين تيم قائل هستم. جدا از اين، من ميدانستم كه مردم از خروج يك بازيكن 25 ساله از انگليس و پيوستن به سوپرليگ چين متعجب خواهند شد. من اما نميتوانم بر اساس افكار ديگران تصميم بگيرم.

 

* مردم ميگويند 25 سالگي براي رفتن به چين خيلي زود است. آيا اين ديدگاهي منصفانه نيست؟

من نظر آنها را ميفهمم. بهترين فوتبال در اروپا به نمايش گذاشته ميشود و شكي در آن وجود ندارد اما فقط از مردم ميخواهم كه به تصميمم احترام بگذارند. تنها يك فصل در اروپا نماندم. من كارهاي زيادي در آنجا انجام دادم و براي يكي از بزرگترين باشگاههاي اروپا بازي كردم. يك روز شايد بازگردم، كسي چه ميداند؟ اما من متقاعد شدم كه بهترين تصميم را گرفتم. لحظات جالب زيادي در چين خواهم داشت.

 

* آيا با آنتونيو كونته درباره تصميمت صحبت كردي؟

كونته آدم خوبي است. او به تصميم من احترام گذاشت و فهميد كه ميخواستم بيشتر بازي كنم. وقتي كونته به چلسي آمد به او گفتم چندين باشگاه به جذب من تمايل دارند. او گفت كه بخشي از برنامههايش هستم و من هم تصميم گرفتم بمانم اما بعضي چيزها به سرعت عوض شد و من خيلي زود جايگاهم را در تيم از دست دادم كه البته طبيعي است. چندين پيشنهاد از اروپا هم داشتم. سپس پيشنهاد شانگهاي رسيد كه هم براي من و هم چلسي خوب بود.

 

* تو از الان زير نظر آندره ويلاش بواش كنار هالك بازي ميكني. آيا آنها باشگاه را جذابتر كردند؟

بله، همچنين ريكاردو كارواليو و الكسون هم آنجا هستند. صادقانه بگويم، من فهميدم حرفهايگري در اين باشگاه بيش از چيزي است كه انتظارش را داشتم. سازماندهي شانگهاي از خيلي از باشگاههاي اروپايي بهتر است و ميخواهند بزرگتر شوند. نزديك به30 هزار تماشاگر دارند و طبق برنامه ميخواهند آن را بيشتر كنند. من مطمئنم ميتوانيم كارهاي بزرگي انجام دهيم و براي قهرماني تلاش كنيم.

 

* پائولينيو، گيل و رناتو آگوستو در حالي كه در سوپرليگ چين بازي ميكنند اما در ليست اخير تيم ملي برزيل حضور داشتند. فكر ميكني بتواني به تيم ملي دعوت شوي؟

امروزه مردم به همه ليگهاي دنيا دسترسي دارند و چند بازيكن برزيلي در تيمهاي چيني بازي ميكنند. احساس نميكنم در چين مخفي شدهام. براي انتخاب شدن، اول بايد بازي كني. من در انگليس بازي نميكردم و بنابراين اگر اينجا بيشتر بازي كنم ميتوانم بيش از زماني كه در چلسي بودم به تيم ملي برزيل نزديك شوم. درست است؟

3 لحظه پرافتخار فوتبال اسكار

1- هتتريك در فينال

اسكار در فينال جام جهاني زير 20 سالهها مقابل پرتغال 3 گل به ثمر رساند تا با هتتريك او سلسائو قهرمان شود. اين تورنمنت در سال 2011 برگزار شد.

2- گلزني در جام جهاني

برزيل در بازي افتتاحيه جام جهاني 2014 در سائوپائولو به مصاف كرواسي رفت و 3 بر يك پيروز شد. گل سوم سلسائو در وقتهاي اضافه را اسكار به ثمر رساند. اسكار در پايان مسابقات در تيم منتخب جام قرار گرفت.

3- قهرماني با چلسي

اسكار به چلسي كمك كرد تا جام اتحاديه و ليگ برتر را در فصل 2015-2014 به دست آورد. او همچنين ليگ اروپا را در اولين فصل حضورش در استمفوردبريج به ويترين افتخاراتش اضافه كرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی