نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

احتمال دارد به دلیل دخالت پارلمان انگلیس در فوتبال این کشور، از انتخابی جام جهانی تیم ملی این کشور کنار گذاشته شود.

خطر حذف از انتخابی جام جهانی برای انگليس توسط فيفا

به گزارش روزنامه خبرورزشی، ترسهاي انگليس در مورد حذف شدن از جام جهاني بيشتر از قبل شده چراكه اعضاي پارلمان اين كشور با پافشاري جلسهاي را هفته آينده براي رسيدگي به وضعيت فوتبال اين كشور ترتيب دادهاند و ممكن است در اين ميان قوانين فيفا هم زير پا گذاشته شود. منتقدان اتحاديه فوتبال انگليس هفته آينده در پارلمان صحبت ميكنند تا به ايجاد اصلاحات در اين اتحاديه رسيدگي شود اما قوانين فيفا هيچگونه دخالت سياسي را در امور ورزشي جايز نميداند و مديران و مقامات ورزشي اتحاديهها و برخي كشورها در سالهاي اخير به همين خاطر از حضور در رقابتهاي بينالمللي محروم شدهاند.

 

با توجه به رأي عدم اعتماد كه در پارلمان داده شده به نظر ميرسد كه ساختارهاي سازماني اتحاديه فوتبال اصلاحات را ناممكن كردهاند و اينجاست كه دولت مجبور شده وارد عمل شود. فيفا در سالهاي اخير برخوردهاي متعددي با موارد مربوط به ورود مقامات سياسي به فوتبال داشته از جمله مسئله كويت كه نگرانكننده بوده است. تيم كويت سعي داشت به دور سوم مقدماتي آسيا براي جام جهاني 2018 روسيه برود كه به دليل دخالت دولت در ورزش جريمه شد و از دور بازيها كنار گذاشته شد. انگليس در حال حاضر در مقدماتي اروپا در گروه F در رتبه نخست قرار دارد اما هنوز 6 بازي ديگر باقيمانده كه شامل ديدار خانگي برابر ليتواني هم ميشود. فيفا اعلام كرده كه در مورد واكنش آينده خودش به اين موضوع چيزي را افشا نميكند اما قبلاً به مواد 14 و 19 قانون اشاره كرده. ماده 19 ميگويد: «هر عضو اتحاديه بايد امور خود را مستقلاً اداره كند و نفوذي از يك طرف سوم بر آن وارد نشود.»

 

در ماده چهاردهم به اين نكته اشاره شده كه حتي اگر دخالت طرف سوم تقصير اعضاي اتحاديه نباشد باز هم تحريم و حذف شدن جريمهاي است كه انتظارشان را ميكشد. هنوز مشخص نيست كه آيا صرفاً رسيدگي به مسائل مربوط به تيم ملي در پارلمان به مثابه زير پا گذاشتن قوانين است يا فيفا اگر كه قانون جديدي در پارلمان در مورد تيم ملي وضع شود وارد عمل خواهد شد. سخنگوي اتحاديه اعلام كرد: «از جلسه هفته بعد مجلس مطلع هستيم. آنها از سال قبل ايده يك چنين كاري را مطرح كرده بودند و ميخواستند موازين جديد را اعلام كنند. ما به تعهداتمان نسبت به دولت وفاداريم.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی