۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

وزارت امور خارجه كشورمان در اقدامی قاطعانه و پاسخ به تصمیم زورگویانه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریكا، با حضور آزادكاران آمریكایی در جام جهانی 2017 كرمانشاه مخالفت كرد.

ممانعت ايران از حضور كشتی‌گيران آمريكا در جام جهانی

به گزارش روزنامه خبرورزشی بعد از ممانعت ایران از حضور كشتیگیران آمریكایی در جام جهانی، بعضی از ملیپوشان كشتی آمریكا مدعی شدند میخواستند با سفر به ایران، حسن نیت خود را نشان دهند! در صورتی كه اگر قرار به اثبات حسن نیت بود، باید به كاروان تیراندازی ورزش ما روادید سفر به آمریكا داده میشد. با اعلام تصمیم تلافیجویانه كشورمان، عدهای اصرار دارند كه در صورت ممانعت از حضور آمریكاییها، میزبانی مسابقات جام جهانی كشتی آزاد از ایران گرفته میشود! باید به این عزیزان یادآوری كرد چیزی كه عوض داره، گله نداره.

كشتیگیران آمریكایی پذیرفتهاند راهی به جام جهانی 2017 ندارند و ضمن مخالفت با تصمیم غیرمنطقی رئیسجمهورشان، از ممانعت كشورمان برای كشتی گرفتن در كرمانشاه ابراز تأسف میكنند. نناد لالوویچ، رئیس اتحادیه جهانی كشتی، تصمیم تلافیجویانه و پاسخ به زورگویی دولت ترامپ از سوی وزارت امور خارجه كشورمان را پذیرفته، اعلام كرد به آن احترام میگذارد و به فكر یافتن راهحلی برای برگزاری جام جهانی است اما عدهای تلاش دارند تا شایعه گرفتن میزبانی از ایران را مثل شمشیر داموكلس، بالای سرِ كشتی نگه دارند تا مسئولان سیاسی و ورزشی را وادار به عدول از تصمیم برحق خود نمایند! وقتی همه ایران مخالف تصمیم زورگویانه آمریكاست و مقابله با آن را وظیفه خود میداند، چرا عدهای اصرار دارند ما را از لولوی باز پسگیری میزبانی جام جهانی كشتی، بترسانند؟! وقتی هیچ كشوری میزبانی جام جهانی را قبول نمیكند و حالا كه فدراسیون كشتی ایران با تقبل هزینههای گزاف و تحمیل آن به استانهای میزبان كشورمان، برگزاری جام جهانی كشتی آزاد و فرنگی را برعهده گرفته، مگر نناد لالوویچ مغز خر خورده كه میزبانی را از ایران بگیرد؟!

با اعلام تصمیم وزارت امورخارجه، رسول خادم، از اتحادیه جهانی كشتی خواست تا تیم جایگزین آمریكا در جام جهانی كشتی آزاد را معرفی كند. اكنون به جای ترویج شایعه گرفتن میزبانی جام جهانی 2017 بهتر است به این موضوع اشاره كنیم كه در صورت اتخاذ چنین تصمیمی از سوی اتحادیه جهانی، فدراسیون كشتی ایران نیز نه تنها جام جهانی كشتی فرنگی را برگزار نمیكند، بلكه تا اطلاع ثانوی و اصلاح رفتار اتحادیه جهانی با كشتی ایران، دیگر هیچ یك از مسابقات كشتی در هر رده و جایگاهی را میزبانی نمیكنیم. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی