نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
۰
یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

شمارش معكوس برای انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال به صفر می‌رسد؛ بالاخره بعد از 6 ماه انتظار. انتظار برای رونمایی از مردی كه قرار است تیم ملی والیبال ایران را در المپیك 2020 توكیو روی سكو ببرد.

آن مرد از اروپای شرقی می‌آيد

به گزارش روزنامه خبرورزشی مربیای كه قرعه فال از لیست 10 نفره به نامش میافتد. انگار این بار سكاندار تیم ملی والیبال از جنوب شرق اروپا میآید. از بلغارستان یا مونتهنگرو. محمدرضا داورزنی، رئیس سابق فدراسیون والیبال، بعد از بررسی لیست 10 نفرهاش و مذاكره با آناستازی، دی جور جی و... در نهایت به رادوستین استویچف و ایگور كولاكوویچ رسید. اگر چه استویچف بعد از تحقیقاتش به ایرانیها نه گفت اما داورزنی در سفر به صوفیه و صحبتهای رودررو، او را متقاعد كرد به تهران بیاید و با بازدید امكانات و بازیهای لیگ تصمیم بگیرد. استویچف هم قبول كرد و آمد، بازیهای لیگ را دید، امكانات و حتی تمرینات سه تیم باشگاهی اما ایراداتی هم گرفت، برنامهاش را هم داد و رفت. بعد از او ایگور كولاكوویچ، سرمربی تیم ملی صربستان، هفته پیش به تهران آمد. برنامه او برای بازدید و مذاكره خیلی فشردهتر از مربی بلغاری بود. كولاكوویچ هم رفت تا فدراسیون به جمعبندی برسد اما تا قبل از جلسه امروز هیأت رئیسه، حرفها سر نیامدن استویچف است و قطعی شدن سرمربیگری كولاكوویچ. از یك طرف گفته میشود استویچف قرارداد چهار ساله خواسته كه فدراسیون با آن مخالفت كرده، به خاطر همین به توافق نرسیدند. از طرف دیگر ناامیدی مرد بلغاری از مربیان ایرانی تنها دلیل نیامدنش است اما محمود افشاردوست، دبیر فدراسیون والیبال، میگوید: «عدم توافق سر مدت قرارداد دروغ است. اصلاً حرف او سر قرارداد چهار ساله نبود. اگر بود شك نكنید داورزنی روی هوا میزد. همه بحث او بعد از بازدید باشگاهها، نحوه تمرین تیمهاست. استویچف تا تمرینات را دید منبعش را هم میگفت. او معتقد است بازیكن نباید كلیشهای تمرین كند. مربی باید تمرینات را طبق توانایی، موقعیت و بازی تیمش بدهد.» البته بعضیها هم معتقدند اگر استویچف نیاید تنها به خاطر این است كه با پرس و جوها متوجه بازیكنسالاری در تیم ملی ایران شده و شرایط را برای كار مناسب ندیده است. البته فدراسیونیها تا دیروز تأكید داشتند هیأت رئیسه، عصر امروز درباره سرمربی تیم ملی تصمیم نهایی را میگیرد. آن هم بعد از بررسی جمعبندیهای داورزنی و بحث درباره برنامههای دو مربی. با این كار قول فدراسیون عملی میشود؛ حضور سرمربی جدید در پلیآف برای تماشای بازیها و انتخاب بازیكنان.

ولی نكته اینجاست كه از همان چهارشنبه كه كولاكوویچ بازی حساس دو تیم پیكان و بانك سرمایه را در خانه والیبال تماشا كرد، سرمربیگری او در تیم ملی دهان به دهان گشت. جالبتر اینكه حالا حرف از دستیاری پیمان اكبری، سرمربی تیم پیكان، هم هست. با این حال افشاردوست، دبیر فدراسیون، منكر این خبر میشود: «هنوز خود كولاكوویچ OK نشده پس چطور پیمان اكبری را همكار او كردید؟ من از این قضیه بیخبرم.»

اما حرفهای محمدرضا داورزنی، سرپرست فدراسیون، در مراسم تجدید با آرمانهای بنیانگذار انقلاب یك جوری سرمربیگری كولاكوویچ را غیرمستقیم تأیید میكند: «در جلسه امروز هیأت رئیسه فدراسیون والیبال نظرات كولاكوویچ و استویچف مطرح میشود تا سرمربی نهایی شود. هر كدام نظراتی داشتند. نظر كولاكوویچ در بحثهایی كه با هم داشتیم به وضعیت عمومی شرایط كشور و هدفگذاریهای ما نزدیكتر است اما برای بررسی كامل، نظرات استویچف را هم در هیأت رئیسه مطرح میكنیم.»

او البته انتخاب قطعی كولاكوویچ را رد میكند: «ممكن است هیأت رئیسه با نظراتی كه استویچف داده او را مناسبتر بداند، ولی در شكل كلی هر یك از دو مربی ویژگیهای خاصی دارند كه البته كولاكوویچ به نظرات ما نزدیكتر است.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی