نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در دیدار آینده رئال سرخیو راموس به رکورد 500 بازی خواهد رسید.

سرخيو 500

به گزارش روزنامه خبرورزشی، سرخيو راموس در دیدار آینده رئالمادرید به رکوردي جدید خواهد رسید و بدین ترتيب نام او در ليست تاريخسازان باشگاه مادريدي كه تا حالا 11 عضو داشته ثبت خواهد شد. اين اتفاق 11 سال و 5 ماه بعد از اولين بازي راموس با پيراهن كهكشانيها رقم ميخورد و جالب اينجاست كه او اولين بازياش براي مادريديها را نيز مقابل سلتاويگو برگزار كرده بود.

در طول اين 499 بازي راموس تدريجاً نامش را به عنوان يكي از بازيكنان افسانهاي باشگاه مادريدي ثبت كرد. قهرمان فينال ليگ قهرمانان اروپا كه لادسيما را براي كهكشانيها به ارمغان آورد و جانشين سساريني در زدن گلهاي سرنوشتساز در لحظات پاياني مسابقات (در تروندهايم و سوپركاپ اروپا، در بازي الكلاسيكوي نوكمپ در لاليگا و در فينال ليگ قهرمانان اروپا در ليسبون)، حالا در انتظار برگزاري پانصدمين بازياش با پيراهن سفيد رئال است.

راموس در طول 11 فصل و نيمي كه در تيم مادريدي بوده با اين تيم 13 جام قهرماني كسب كرده و 327 برد، 81 تساوي و91 باخت را تجربه كرده است. او در عين حال سومين مدافع رئال با بيشترين گل زده براي اين تيم است كه 66 بار براي مادريديها به گل رسيده و فقط روبرتو كارلوس با 68 گل و فرناندو ايئرو با 127 گل، مدافعاني هستند كه در طول تاريخ بيشتر از راموس براي رئال گلزني كردهاند. راموس همين حالا هم با 3 گل، گلزنترين مدافع فينالهاي اروپايي است.

تنها نكته منفي در 500 حضور راموس در تركيب تيم مادريدي، 21 كارت قرمزي است كه دريافت كرده و از اين حيث، بازيكني است كه بيشترين اخراجها را با پيراهن رئالمادريد داشته. خود او يك بار در دفاع از خودش گفته بود: «اخراج كردن سرخيو راموس كار سادهاي است.»

مقايسه با كاسياس
راموس در 30 سالگي پانصدمين بازياش را با پيراهن تيم مادريدي برگزار خواهد كرد و اين در حالي است كه كاسياس در 28 سالگي براي پانصدمين بار در تركيب كهكشانيها به ميدان رفته بود اما تفاوت اينجاست كه راموس با كسب دو جام بيشتر (در مقايسه با كاسياس) اين بازي مهم را براي رئال انجام خواهد داد. او در حالي به استقبال اين بازي ميرود كه رائول در 27 سالگي و گوتي در 32 سالگي براي پانصدمين بار با پيراهن رئال به ميدان رفته بودند.
اين اتفاق در فصل دلنشيني براي راموس رخ ميدهد. اين فصل، پرگلترين فصل كارنامه ورزشي او است (با 8 گل) و راموس در آستانه انجام صدمين بازياش در ليگ قهرمانان اروپا نيز قرار دارد. البته او براي ثبت ركوردهاي جديد زمان زيادي دارد چرا كه قراردادش را تا سال 2020 با رئال تمديد كرده.

ستاره اسپانيايي تا به اينجا 388 بازي در لاليگا انجام داده (349 بازي با پيراهن رئال و 39 بازي با پيراهن سويا) و از اين حيث هفتاد و چهارمين بازيكن با بيشترين بازي در لاليگاست. او در اين بازيها 50 گل زده (48 گل با پيراهن رئال و 2 گل براي سويا). اگر از حالا تا پايان فصل در تمام بازيهاي تيمش به ميدان برود (19 بازي)، فصل را با انجام 407 بازي در لاليگا به پايان خواهد برد و در رتبه پنجاه و چهارم و در كنار رائول تامودو قرار خواهد گرفت و چالش بعدياش رسيدن به جايگاه پويول با انجام 492 بازي در لاليگا در فصل بعد خواهد بود.

 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی