نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مارِک همشیک ستاره اسلواک ناپولی میگوید هدفش شکستن رکورد گلزنی مارادونا است.

همشیک: می‌خواهم ركورد مارادونا را بشكنم

به گزارش روزنامه خبرورزشی، در شرايطي كه نگاه فوتبال ايتاليا به دربي اين كشور بود كه شب گذشته بين تيمهاي يووه و اينتر برگزار شد ولي ناپولي با ارائه يك بازي درخشان در رقابتهاي اين هفته، توانست دربي ايتاليا را تحتالشعاع قرار دهد. بازيكنان مائوريتسيو ساري شنبه شب به مصاف بولونيا، يكي از تيمهايي كه هميشه مقابلش مشكل داشتند رفتند و در عين ناباوري توانستند با برتري خيرهكننده 7 بر يك رقيب را به خاك و خون بكشند. ناپولي كه چند وقتي ميشود فوتبال تهاجمياش گل كرده در جريان هفته بيست و سوم رقابتهاي سري A موفق شد با درخشش مارك همشيك و البته مرتنس باز هم كارايياش در خط حمله را به رخ بقيه تيمها در اين ليگ بكشاند. بازيكنان ساري بعد از اينكه هفته پيش يك تساوي نااميدكننده يك- يك مقابل پالرمو متحمل شدند در اين بازي پوست انداختند و با زدن اين 7 گل در مجموع تعداد گلهاي زدهشان بعد از 23 هفته را به رقم قابل توجه 55 گل زده رساندند!

 

اولين هتتريك همشيك

ستاره بيچون و چراي اين بازي مارك همشيك، مهاجم اسلواكيايي ناپولي بود. او توانست مثل مرتنس در اين ديدار هتتريك كند با اين تفاوت كه قشنگترين گل بازي را هم اين بازيكن زد. البته همشيك با اين گلها يك ركورد منحصر به فرد هم براي خودش به جا گذاشت و براي اولين بار در طول دوران حرفهاياش توانست در يك بازي 3 گل بزند و به اصلاح هتتريك كند.

 

مارادونا به خطر افتاد

با اين حال كار مهمتري كه همشيك در اين بازي انجام داد نزديك شدن به ركورد ديگو مارادونا، بازيكن افسانهاي ناپولي، بود؛ اين مهاجم اسلواك كه پيش از اين بازي با 106 گل، 9 گل با ركورد ديگو مارادونا فاصله داشت حالا 109 گله شده و فقط به 6 گل ديگر با پيراهن ناپولي نياز دارد تا به اسطوره اين باشگاه ايتاليايي نزديك شود. البته او تا همين جا توانسته از آتيلا سالوسترو بگذرد و دومين گلزن برتر تاريخ باشگاه ناپولي شود ولي رسيدن به ركورد 115 گل ديگو مارادونا براي ناپولي، ارزش ديگري براي همشيك دارد. او كه با ثبت اولين هتتريك دوران حرفهاياش بسيار خوشحال به نظر ميرسيد بعد از بازي مقايسهاش با مارادونا را غيرممكن دانست ولي گفت: «من هيچوقت به اندازه مارادونا بزرگ نخواهم شد ولي ميخواهم ركورد گلزنيهايش با پيراهن ناپولي را بشكنم.»

 

همشيك در ادامه هم ميگويد عجلهاي براي رسيدن به اين ركورد ندارد: «فعلاً بايد 6 گل ديگر بزنم تا به ركورد مارادونا برسم؛ اگر امسال نشد 6 گل ديگر بزنم به سال آينده فكر ميكنم و اميدوارم بتوانم سال ديگر اين كار را كنم. اگر چنين اتفاقي بيفتد قطعاً خوشحال ميشوم.» ناپولي كه آخرين بار سال 2013 توانسته بود بولونيا را شكست دهد حالا با اين برتري در جدول هم تكاني به خودش داده و اميدوار است كه يوونتوس با از دست دادن امتياز، راه اين تيم براي رسيدن احتمالي به قهرماني در رقابتهاي اين فصل را باز بگذارد.

 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی