۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

فرناندو تورس باتجربه امشب برای بارسلونا خطر بزرگی محسوب خواهد شد.

ال‌نينيو، خطری بزرگ برای بارسلونا

به گزارش روزنامه خبرورزشی، فرناندو تورس ستاره اسپانيايي اتلتيكومادريد به روزهاي اوجش بازگشته و با دو گلي كه در بازي با لگانس به ثمر رساند، نشان داد كه آماده دوئل حساس و سرنوشتساز مقابل بارسلوناست. شرايط اين روزهاي تورس مشابه با فوريه 2016 است. او كه تا قبل از فوريه پارسال در 16 بازي 2 گل براي اتلتيكو زده بود، در بازي با ايبار درخشيد و صدمين گلش را با پيراهن اتلتيكو به ثمر رساند و بعد از آن توانست در 14 بازي، 9 گل بزند. از اين 9 گل، تنها يكي در ليگ قهرمانان اروپا بود كه البته گلي سرنوشتساز بود و منجر به حذف بارسا در مرحله يكچهارم پاياني آن تورنمنت شد.

 

النينيو اين هفته مقابل لگانس نشان داد كه امسال هم ماه فوريه براي او ماه دلنشيني است و ثابت كرد كه همچنان عطش زيادي براي گلزني دارد و توانست دو گل ارزشمند براي اتلتيكو به ثمر رسانده و بهترين بازيكن ميدان لقب بگيرد.

 

آخرين باري كه او در لاليگا موفق به گلزني شده بود، در روز 17 سپتامبر و در بازي با خيخون بود كه تورس دو گل به ثمر رساند. او در اين فصل 5 گل زده و 3 پاس گل داده و با زدن 114 گل در 338 بازي، عنوان ششمين گلزن برتر تاريخ اتلتيكومادريد را در اختيار دارد و براي شكستن ركورد بزرگاني مثل پيرو (با 129 گل)، گاراته (136گل)، كامپوس (154 گل)، اسكودرو (170 گل) و لوئيس آراگونس (172 گل) خيز برداشته.

 

هر بار كه تورس براي اتلتيكو گل ميزند، يك گام ديگر به تمديد قراردادش با اين تيم نزديكتر ميشود. سيمئونه ميداند كه تورس ميتواند مهره ارزشمندي در خط حمله تيمش، به ويژه در فازهاي پاياني فصل باشد.

 

در آستانه بازي حساس نوكمپ، اتلتيكو دوباره به روزهاي خوبش بازگشته و تورس هم نشان داده كه در شرايط ايدهآلي است و ميتواند با گريزمن، بردي تاريخي را در نوكمپ رقم بزنند. در نيمه دوم بازي رفت هم اتلتيكو با بهرهگيري از مهاجمانش يعني النينيو و گريزمن عملكرد خوبي را به نمايش گذاشت و با كاراسكو به دنبال سرعتبخشي به بازي بودند و به همين ترتيب بود كه توانستند به تكگلشان برسند.

 

النينيو به خوبي گلزني به بارسا را بلد است. او در مجموع 18 بار با پيراهن اتلتيكومادريد مقابل بارسا قرار گرفته (14 بار در لاليگا، سه بار در جامحذفي و يك بار هم در ليگ قهرمانان اروپا) و 10 بار موفق شده تا دروازه آبيواناريها را باز كند. 5 تا از اين گلها در ورزشگاه كالدرون به ثمر رسيده و 5 تاي ديگر در نوكمپ. از 5 گلي كه او در نوكمپ براي اتلتيكو زده، 4 تا در رقابتهاي لاليگا بوده و يكي هم در ليگ قهرمانان اروپا.

 

تورس دوبار در فصول 2005-2004 و 2006-2005 موفق شده مقابل بارسا دوگله شود. بار اول اتلتيكو 0-2 بارسا را شكست داد و بار دوم هم 3-1 در نوكمپ به پيروزي رسيد.

 

يك بار ديگر هم او در فصل گذشته و در مرحله يكچهارم پاياني ليگ قهرمانان اروپا موفق شد در خانه بارسا گلزني كند. اتلتيكو در آن بازي 1-2 مغلوب بارسا شد و النينيو در اين بازي كارهاي زيادي انجام داد: او تنها گل اتلتيكو را زد و سپس از زمين اخراج شد.

 

تورس در ورزشگاه كالدرون هم 5 بار به بارسا گل زده: 4 تا در لاليگا و يكي در جام حذفي.

 

از ژانويه 2015 و بازگشت النينيو به اتلتيكومادريد، او سه بار موفق به باز كردن دروازه بارسا شده و بدين ترتيب بيشتر گلهايش را در دوره اول حضور در اتلتيكو به بارسا زده بود.

 

البته تورس تجربه گلزني با پيراهن تيمهاي ديگر به بارسا را نيز دارد. او در نيمهنهايي ليگ قهرمانان اروپا با پيراهن چلسي مقابل بارسا به ميدان رفت و در نوكمپ براي تيمش به گل رسيد. آن بازي 2-2 به اتمام رسيد و تورس زننده گل دوم تيمش بود.شس

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی