نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مهمترین بازی این هفته لیگ برتر انگلیس را لیورپول و تاتنهام در ورزشگاه آنفیلد برگزار خواهند کرد.

کابوس 2017 برای لیورپول تمام می‌شود؟

به گزارش روزنامه خبرورزشی، ورزشگاه آنفیلد این هفته هم میزبان یکی دیگر از بازیهای حساس لیگ برتر انگلیس خواهد بود. از ساعت 21 به وقت ایران، لیورپول مقابل تاتنهام قرار میگیرد؛ دیداری که در راه کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا برای هر دو تیم حیاتی است.

 

لیورپول؛ احیای دوباره

زخم لیورپولیها در سال 2017 هر روز عمیقتر میشود و این تیم به جای اینکه به کورس رقابت برگردد هر هفته پایینتر هم میرود. کلوپ هرچه در ابتدای فصل اندوخته بود را به یکباره با رسیدن ماه ژانویه از دست داد. احتمالاً بابانوئل در باکسینگدی زیر درختِ کریسمس یورگن کلوپ برای او هدیهای حاوی طلسم گذاشته بود! حضور سادیو مانه در جام ملتهای آفریقا، لیورپول را دچار مشکل کرد و با بازگشت ستاره سنگالی هم شرایط بهتر نشد. اگرچه لیورپول دیدار سخت برابر چلسی را با تساوی تمام کرد، اما آن یک امتیاز دوای درد سرخهای مرسیساید نبود. تاتنهام، منچسترسیتی و حتی منچستریونایتد هر هفته امتیازهایی میگیرند که کار را برای تیمِ یورگن کلوپ دشوارتر میکند. در این بین تنها آرسنال است که مثل لیورپول هفته به هفته سقوط میکند. دیدار امشب برابر تاتنهام یکی دیگر از آن بازیهاي سرنوشتساز است که فقط پیروزی در آن لیورپول را احیا خواهد کرد، در غیر این صورت کابوس هواداران این تیم با حضور منچستریونایتد بالای سر تیمشان تکمیل خواهد شد.

 

تاتنهام؛ رؤیای قهرمانی

تیم قدرتمند و یکدست تاتنهام باز هم مثل فصل قبل در کورس قهرمانی است. اگرچه 9 امتیاز فاصله با صدر کار شاگردان پوچتینو را سخت میکند اما همین عملکرد هم برای تیمی که هر فصل در پیشبینیها جزو مدعیان قهرمانی قرار نمیگیرد ستودنی است. در تاتنهام یک تیم پرستاره میبینیم و شاید با فاصله کم بتوان هری کین، هوگو لوریس، دله اَلی و کریستین اریکسن را از دیگران متمایز کرد. پوچتینوی آرژانتینی بلندپرواز است و با تمدید قرارداد یک به یک بازیکنان کلیدی تیمش نشان داده رؤیای قهرمانی با همین ترکیب را در سر میپروراند. آدام لالانا پیش از رویارویی با تاتنهام حرف جالبی زده و رقیب لندنیشان را با عنوان «تیمی که همیشه به هر شکلی پیروز میشود» معرفی کرده. البته نباید فراموش کنیم دلیل فاصله امتیاز تاتنهام با صدر جدول نتایج نه چندان خوب خارج از خانه این تیم است. تیمی که هنوز در وایتهارتلین شکست نخورده در جدول دیدارهای خارج از خانه تیم ششم جدول است و از 12 بازی تنها 4 برد کسب کرده که شاید همین باعث نگرانی طرفدارانشان شود.

 

مصدومان و محرومان

دنی اینگز و مارکو گروئیچ دو بازیکنی هستند که همچنان کلوپ از آنها نمیتواند استفاده کند. دیان لورن و راگنار کلاوان، دو مدافع لیورپول، هم آسیب دیدهاند و شاید به بازی امشب نرسند. یان فرتونگن، اریک لاملا و دنی رُز هم سه بازیکن مهم تاتنهام هستند که بازی آنفیلد را به دلیل مصدومیت از دست دادهاند.

 

آخرین جدال

دیدار رفت دو تیم در وایتهارتلین با تساوی یک-یک تمام شد. برای تاتنهامِ میزبان دنی رُز گل زد و لیورپول با گل جیمز میلنر از روی نقطه پنالتی کار را به تساوی کشاند.

 

آمار بازی

8) لیورپولیها در 8 دیدار اخیرشان در لیگ برتر برابر تاتنهام شکست نخوردهاند. (5 برد و 3 تساوی)

15) تاتنهام تجربه خوبی از حضور در آنفیلد نداشته و در 24 بازی لیگ برتری برابر لیورپول 15 شکست را تجربه کرده است. در دیگر دیدارها هم این تیم لندنی 2 برد و 7 تساوی داشته.

0) لیورپول هنوز در حسرت کسب پیروزی در سال 2017 میلادی است.

6) تاتنهام در 6 بازی برابر لیورپول با هدایت پوچتینو هنوز موفق نشده به پیروزی برسد. (3 تساوی و 3 شکست)

12) لیورپول بیش از هر تیم دیگری برابر تاتنهام پنالتی گل کرده که 12 عدد بوده.

9) در دیدار لیورپول و تاتنهام بیشترین گلبهخودی در تاریخ لیگ برتر به ثبت رسیده که 9 گل بوده است.

3) هری کین روی هر سه گل آخر تاتنهام به لیورپول نقش داشته. او 2 گل زده و یک پاسگل ارسال کرده است.

 

ترکیب احتمالی دو تیم

لیورپول: کاریوس، کلاین، ماتیپ، لوکاس، میلنر، لالانا، هندرسون، واینالدوم، مانه، کوتینیو و فیرمینو

تاتنهام: لوریس، واکر، آلدرویرلد، دایر، دیویس، وانیاما، دمبله، اریکسن، اَلی، سون و کین

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی