۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

روزنامه انگلیسی سان برنامه‌های پپ گواردیولا برای فصل آینده را منتشر کرد.

سان، لیست ورودی و خروجی سیتی را لو داد

به گزارش روزنامه خبرورزشی، پپ گواردیولا در اولین فصل حضورش در منچسترسیتی روزهای پر فراز و نشیبی را سپری کرد. روزهایی که همچنان ادامه دارد و فقط ابتدای فصل بود که بدون دغدغه سپری شد. جدا از لیگ قهرمانان اروپا که اولویت شیخ منصور اماراتی است، سیتی در لیگ نتیجه قابل قبولی نگرفته و پپ نتوانسته انتظارات را برآورده کند. در این گیر و دار، روزنامه سان با انتشار مطلبی، لیست ورودی و خروجیهای پپ گواردیولا برای فصل آینده را منتشر کرده است.

بودجه کلان

گواردیولا با آمدنش به منچسترسیتی، با وجود پولی که بابت امضای قرارداد دریافت کرد توانست برای جذب بازیکن هم بودجه مناسبی به ارزش 174 میلیون پوند دریافت کند. پولی که مدیران باشگاه خرج کردند تا اینجا برای آنها برگشتپذیر نبوده و اگر سیتی لیگ قهرمانان اروپا را هم از دست دهد اوضاع بدتر میشود. با این حال خبر میرسد گواردیولا توانسته از باشگاه مبلغ 200 میلیون پوند برای نقل و انتقالات تابستانی بودجه بگیرد. پولی که تیم را دگرگون میکند.

 

قضیه مسی جدی میشود

روزنامه سان در ادامه گزارش خود به ماجرای خرید لیونل مسی پرداخته و از علاقه پپ به این ستاره آرژانتینی پرده برداشته است. سان مدعی شده سیتی این بار در تابستان روی پیشنهاد 100 میلیون پوندیاش جدیت بیشتری نشان خواهد داد.

 

خریدهای کلافهکننده

پپ 174 میلیون پوند در بازار خرج کرد و قرار بود با این خریدها تیم را به جاهای خوب برساند. غافل از اینکه بازیکنان جذب شده از درون دروازه گرفته تا نوک حمله آن طور که باید نتوانستند رضایت او را جلب کنند. کلودیو براوو قرار بود چیزی فراتر از جو هارت نشان دهد اما 16 گل در 24 بازی دریافت کرد تا به کابوس هواداران سیتی تبدیل شود. جان استونز در خط دفاع هنوز نتوانسته خودش را با سیستم پپ هماهنگ کند و اشتباه از او در هر مسابقه دیگر به امری عادی تبدیل شده است. ایلکای گوندوغان در بازی با واتفورد در ماه دسامبر با مصدومیت از ناحیه زانو روبهرو شد تا فصل را از دست بدهد. در این بین لروی سانه و گابریل ژسوس بودند که کمی بهتر از سایرین ظاهر شدند. هرچند که این دو نیز جوان هستند و برای جا افتادن در ترکیب تیم باید فرصت بیشتری به دست آورند.

 

بیرحم

روزنامه سان کشف کرده گواردیولا مصرانه روی خروج 7 نفر از بازیکنانش دست گذاشته و منتظر پایان فصل است تا آنها را به سمت در خروجی هدایت کند. یحیی توره و جو هارت که این سالها همیشه عضو ثابت تیم بودهاند در صدر این لیست قرار دارند. ضمناً طبق ادعای سان، پپ به باشگاه دستور داده تا با خسوس ناواس، گائل کلیچی، باکاری سانیا، پابلو زابالتا و ویلی کابایرو قرارداد جدیدی نبندند. سان مدعی شده در صورت عدم نیاز باشگاه به نیکلاس اوتامندی و الکساندر کولارف، باشگاه با این دو بازیکن هم خداحافظی خواهد کرد. همه اینها به کنار، اگر گابریل ژسوس جای سرخیو آگوئرو را در ترکیب اصلی بگیرد آن وقت باید منتظر خروج مهاجم آرژانتینی چلسی نیز بود. هرچند بعید است پپ با این جدایی موافقت کند چراکه به گلزن اول تیمش نیاز دارد.

 

نکات مثبت و منفی خروجیهای سیتی

اما این لیست اگر اجرا شود برای باشگاه تبعات مثبت و منفی خواهد داشت. مزیت لیست بازیکنان مازاد پپ این است که باشگاه در هفته معادل یک میلیون پوند به خاطر دستمزدها بالای این بازیکنان سود خواهد کرد. اما نکته منفی ماجرا تعداد زیاد بازیکنانی است که پپ میخواهد آنها را کنار بگذارد. تعویض این تعداد بازیکن در یک تابستان خیلی معقول به نظر نمیرسد چراکه شاکله تیم به هم میریزد و البته باشگاه باز هم باید هزینههای گزافی بابت جذب بازیکنان جدید بپردازد.

 

قرضیها هم میروند

مثل اینکه گواردیولا به بازیکنان تیمش که به طور قرضی از سیتی دور هستند اعتقاد زیادی ندارد. سان مدعی شده اگر باشگاه پیشنهاد خوبی دریافت کند آن وقت ویلفرد بونی، الیاکیم مانگالا و جیسون دنیر را به فروش میرساند.

 

خریدهای جدید در راه است

اما با این همه تغییر و تحول، قرار است چه کسانی فصل آینده به اتحاد بیایند؟ سان پیشبینی کرده به جز مسی که هنوز چیزی در مورد او مشخص نیست، اولین اقدام گواردیولا جذب داوید آلابا یا خوان برنات از بایرنمونیخ و پر کردن نقاط ضعف تیم در کنارههاست. ویرجیل فاندیک، مدافع بلندقامت ساوتهمپتون، یکی دیگر از گزینههای پپ در قلب خط دفاعی سیتی است. گواردیولا از تاتنهام به آسانی نگذشته و دنی رز و بازیهای کایل واکر را پیگیری میکند. برای پست مهاجم نیز گواردیولا روی پیر امریک اوبامیانگ نظر دارد.

 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی