۰
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

این امیدواری همه ماست كه فوتبال در كشور ما تبدیل به ورزشی همه‌گیر و فراگیر شود. فراگیر شدن فوتبال می‌دانید در چه صورتی اتفاق می‌افتد؟

اینكه ورزشگاهها را همواره مملو از جمعیت ببینیم. وقتی فدراسیون فوتبال اعلام میكند تمام بلیتهای شهرآورد به صورت الكترونیكی فروخته شده، یعنی در یك روز غیرتعطیل مردم كشور ما شوق تماشای فوتبال دارند.

یعنی هنوز با وجود فقیر بودن فوتبال ایران در امكانات سختافزاری، این مردم شوق رفتن به ورزشگاهها را دارند.

همین مسئله به تنهایی یك اتفاق خاص در فوتبال آسیاست. ژاپن، كرهجنوبی، تایلند، چین و تمام كشورهای حوزه خلیج فارس در ارائه امكانات گسترده به مردم پیشقدم بوده و هستند.

در تمام این كشورها شاهد امكانات وحشتناكی هستیم كه برای ما مثال خواب و آرزو است اما شهروندان آنها تا این اندازه به فوتبال توجه نمیكنند.

ما باید قدر این میزان توجه عمومی و لطف همگانی را داشته باشیم. به مردم امكانات بدهیم و در كنارش فرهنگ متمدنانه و مترقی را از آنها مطالبه كنیم.

وقتی تماشاگر 20 دقیقه قبل از انجام یك شهرآورد بزرگ روی صندلی خود بنشیند؛ آن هم در ورزشگاهی كه امكانات رفاهی گسترده دارد، بیتردید احساس خوبی به او دست میدهد. شاید با این اتفاق از حجم فحاشیهای بیدلیل و هتاكیها كاسته شود و هركس فقط تیم مورد علاقهاش را تشویق كند. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی