نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟
۰
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

داور بین‌المللی فوتبال کشورمان گفت: برخی از افرادی که اسم کارشناس روی خودشان گذاشته‌اند تا به حال جوی شبیه دربی را تجربه نکرده و در اندازه‌ای نیستند که بخواهند کارشناسی کنند.

فغانی: آخر بازی به هیچ کسی کارت ندادم

علیرضا فغانی در خصوص قضاوت در دربی 84 و صحنهای که در انتهای بازی کارتهای قرمز و زرد را از جیب درآورد، گفت: در آخر بازی و زمانی که سوت پایان را به صدا در آوردم بازیکنان دو تیم با یکدیگر درگیر شدند که در آن صحنه کارت زرد و قرمز را از جیب بیرون آوردم و به بازیکنان گفتم که همه چیز تمام نشده و هنوز هم میتوانم به شما کارت بدهم که این موضوع باعث شد تا بازیکنان سریعا به رختکن بروند.

وی درباره کارت زردی که به سیدجلال حسینی و مهدی رحمتی در زمان درگیری نشان داد، اظهار داشت: طبق قوانین، ما نمیتوانیم در خصوص داوری بازی و اتفاقات آن صحبت کنیم و این حرفها را هم به خاطر شفاف شدن موضوع عنوان کردم اما باید بگویم که در انتهای بازی به کسی کارتی داده نشد.

داور بینالمللی فوتبال کشورمان درباره اتفاقات دربی 84 هم تصریح کرد: ما قبول داریم که قضاوتهای ما و کلیه داوران در همه جای جهان بیاشتباه نیست اما همیشه تلاش میکنیم صحنهای را که میبینیم سوت بزنیم و این وسط شاید یک بار به سود یک تیم و شاید به ضرر یک تیم دیگر باشد. از طرف دیگر بازیکنان متأسفانه در برخی از صحنهها برای خودشان احترامی قائل نبودند و رفتارهایی انجام دادند که مناسب نبود. دیروز همه بازی زیبایی را شاهد بودند و این بازی زیبا پرگل هم بود اما ما به جای قضاوت کردن باید به دنبال جدا کردن بازیکنان از یکدیگر بودیم تا درگیر نشوند.

وی افزود: یکسری از بازیکنان به مسائلی ورود میکردند که هیچ ارتباطی به آنها نداشت. در هر صحنه خطا، بازیکنان دو تیم روی سر یکدیگر میریختند و عنوان میکردند که چرا خطا کردهای؟! برخی از بازیکنان در بیرون از زمین با یکدیگر رفاقت دارند و انتظار دارند در زمین بازی روی دوستشان خطایی نشود و اگر خطایی انجام میشد خیلی زود این بازیکنان واکنش نشان میدادند. بازیکنان باید بدانند که داور تصمیمگیرنده است و آنها نباید به این مسائل ورود کنند اما متأسفانه شاهد بودیم که بازیکنان جوان هم قصد داشتند ادای بازیکنان بزرگ را درآورند و با هر سوت جبهه میگرفتند و نزاع فردی و تیمی درست میکردند. این مسائل کار را برای تیم داوری سخت کرده بود.

 

فغانی خاطرنشان کرد: در اواخر بازی هم سیدمهدی رحمتی و سیدجلال حسینی که از بازیکنان مورد احترام هستند، رفتارهایی کردند که البته ما توقع داریم آنها به تصمیمات داوری احترام بگذارند و حرفهایتر رفتار کنند. در آن صحنه رحمتی زمین خورد و به گمان اینکه روی او خطا شده بود، به سمت حسینی حملهور شد و سیدجلال هم عکسالعمل نشان داد اما آنها باید بدانند که داور تصمیمگیرنده است.

داور بینالمللی فوتبال کشورمان درباره برخی از اظهار نظرات کارشناسان داوری که شاید برخی از آنها با عناد هم مطرح شده، افزود: ما همواره از نظرات صحیح کارشناسان و داوری استفاده میکنیم اما متأسفانه یکسری افراد صحبتهایی میکنند که عجیب است. آنها میگویند ما تحت تأثیر بازی سوت زدهایم و این در حالی است که خود این افراد تا به حال پا به چنین جوی نگذاشتهاند. خوشبختانه در داوری ما آن قدر کارشناسان خبره و داوران بینالمللی وجود دارد که نظراتشان برای ما مهم است و انتقادهایشان را به جان میخریم اما برخی افراد که هیچ سابقهای در داوری ندارند، اسم کارشناس روی خودشان گذاشتهاند و حرفهایی میزنند؛ این افراد در اندازهای نیستند که بخواهند این صحبتها را مطرح کنند چرا که هیچگاه چنین جوی را لمس هم نکردهاند اما ما همواره به نظرات کارشناسان واقعی احترام میگذاریم و آن را به جان میخریم.

وی درباره خداحافظی محسن ترکی از قضاوت هم گفت: به هر حال هر آمدنی رفتنی دارد و خوشحالیم که ترکی با خوبی و خوشی رفت. ما هم طبق وظیفه، او را در زمان خداحافظی همراهی کردیم و از تیم استقلال مهدی رحمتی و از تیم پرسپولیس جلال حسینی و تعداد دیگری از بازیکنان این تیم محسن ترکی را در زمان خداحافظی مشایعت کردند. امیدوارم او در همه مراحل زندگی موفق باشد و روز گذشته هم فدراسیون فوتبال و شرکت نامینو از ترکی تقدیر کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی