نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بارسلونا نتیجه‌ای غیرمنتظره سه‌شنبه شب گرفت که نشان از افت این تیم داشت.

بررسی دلایل اصلی افت بارسلونا در این روزها

به گزارش روزنامه خبرورزشی، سهشنبه یکی از تلخترین شبهایی بود که  در تاریخ باشگاه بارسلونا ثبت شده. شاید بتوان آن را تلخترین شب بارسا در دوران مسی در باشگاه کاتالان نامید. دریافت 4 گل و یک باخت تحقیرآمیز مقابل پاریسنژرمن.

 

شاگردان امری از هر نظر و در تمامی فازهای بازی از بارساییها برتر بودند و این برتری کاملاً محسوس و مشخص بود. چه بر سر بارسلونا آمده؟ دلایلی که منجر به بروز چنین فاجعهای شدند، چه هستند؟

 

کاستیهای رختکن

امسال هم مثل سالهای گذشته به نظر میرسد که بارسا در رختکنش نقصهایی دارد و یا دستکم در سمت راست مشکل دارد و مشخص است که سرخی روبرتو گزینه ایدهآلی برای این پست نیست. همچنان جای خالی دانی آلوس در این پست احساس میشود و مصدومیت الكس ویدال هم نمیتواند بهانهای برای این لغزش باشد چرا که تا یک ماه پیش انریکه حتی از او هم استفاده زیادی نمیکرد. اونای امری کاملاً از نقطه ضعف تدافعی بارساییها آگاه بود و از آن نهایت بهره را برد. دراکسلر و دیماریا بارها و بارها از این پاشنه آشیل بارسا استفاده کرده و دروازه آبیواناریها را تهدید کردند.

 

واکنش خنثی

سلتا، سویا، بتیس، اتلتیکومادرید، اتلتیکبیلبائو، منچسترسیتی، پاریسنژرمن... چند ماهی است که حریفان میدانند برای مصاف با بارسا به چه ترتیبی برنامهریزی کنند. فشار رو به جلو یا پرسینگ باعث از هم پاشیدگی بارسا میشود و آبیواناریها راهکاری صحیح برای مقابله با فشارهای حریف نیافتهاند. حتی بازگشت اینیستا هم نتوانسته حس ناتوانی و عجز بارسا در این زمینه را از بین ببرد.

 

خریدهای غیرکاربردی

آندره گومز یکی از خریدهای تیم است که نتوانسته در حد و اندازههای بارسا ظاهر شود. حتی اومتیتی هم که یک مدافع ارزشمند و توانا به حساب میآید، در اولین بازی سخت تیمش، نتوانست کار خاصی انجام دهد. آلکاسر به ندرت مورد استفاده قرار میگیرد و برخی بازیکنان دیگر مثل دینه یا دنیس سوارس هم در بازیهای مهم جایی در برنامههای انریکه ندارند.

 

شمعهای خاموش

موفقیتهای بارسا و به ویژه مسی همیشه با حمایت خط میانی تیم از راه میرسد. دقیقاً همان جایی که الان لوئیس انریکه به مشکل خورده؛ فصل پرفراز و نشیب بوسکتس و اینیستا و مصدومیتهای این دو بازیکن باعث شده تا آنها از ریتم خوب همیشگیشان دور باشند و در بازیهایی مثل بازی پاریس این موضوع دردسرساز میشود. اگر اینها ندرخشند، بارسا خاموش میشود.

 

آمادهسازی فیزیکی

شاید راهحلش ساده به نظر برسد ولی بهترین روزهای بارسا در دوره اخیر زمانی بوده که تیم با قدرت و به طور مداوم، رو به جلو فشار آورده. مدتی است که بارسا بازی بدون توپ را فراموش کرده و این برای تیمی که کمتر به دفاع روی دروازه عادت دارد، یک مشکل بزرگ است. بازیهای سخت و نفسگیر در جام حذفی مقابل رئال سوسیهداد و اتلتیکومادرید، باعث خستگی بازیکنان تیم شده و نتیجه این خستگیها را در بازی پاریس دیدیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی