۰
یکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

كشتی ما یك بار دیگر به دلیل مدیریت مدبرانه و نگاه بین‌المللی نمره قبولی گرفت، فدراسیون كشتی در هر دو بعد فنی و سیاسی دستاوردهای خوبی را برای جامعه ما به ارمغان آورد.

 همان گونه كه پیشبینی میشد آمریكا به فینال این دوره رسید. كرمانشاه شهر كشتیخیز ایران میعادگاه دیدار فینال بود و آمریكا با كاملترین تیم خود و برای قهرمانی به دیدار ایران آمد. تیم كشتی آزاد ایران با آمادگی كامل و با آگاهی از موقعیت حریف در وزنهای سبك باید كار را یكسره میكرد اما شكست حسن یزدانی تا حدودی نقشههای ایران را بههم زد، به ناچار سرنوشت قهرمانی به سنگینوزن ما كمیل قاسمی رسید. این دیدار درسهای خوبی به مربیان ما داد كه داشتههای خود را بهتر ارزیابی كنند و بدانند حریفان ما چه دارند، كیستند؟ و چگونه باید با آنها مبارزه كنیم؟ درس تكراری را در مورد حسن یزدانی گرفتیم كه چه تفاوتی است میان دو وزن در فاصله چند كیلوگرم و تا چه اندازه تأثیرگذار است.

فدراسیون كشتی ایران در دایره تیمهای بزرگ جهان موقعیت خود را تثبیت كرده است و نگاهش نیز دیگر یك نگاه داخلی و درونمرزی نیست، این دكترین كشتی را باید حفظ كنیم، ما را در جهان باید به عنوان یكی از قطبهای این رشته بشناسند و خود را در این دامنه بالای آزاد و فرنگی نگه داریم.

برای دستیابی به این معیارها لازم است تیم قهرمانی داشته باشیم تیمی كه در تمام اوزان مدعی قهرمانی باشیم، بسازیم و قالبهای جهانی را در نظر بگیریم تا مدیران ما بتوانند كرسیهای مورد نظر بینالمللی را به دست آورند. ما در رشتهای چون كشتی میتوانیم در المپیك و جهانی سرآمد باشیم و باید در این جهت پیش برویم. فدراسیون كشتی ما در مسابقات جام جهانی 2017 نمره قبولی گرفت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی