۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کارلوس کی‌روش پیش از ترک تهران، در مصاحبه‌ای اعلام کرد به گفته برانکو بازیکنان پرسپولیس اضافه‌وزن دارند و به همین دلیل در لیست تیم ملی قرار نمی‌گیرند. این پاسخ قاطع او به حرف‌های سرمربی پرسپولیس بود.

طارمی، رضاییان، سیدجلال و... تیم‌ملی را از دست دادند

به گزارش خبرورزشی، در زمان برگزاری تیم ملی ایران در دبی، سرمربی پرسپولیس در مصاحبهای گفت تمرینات کیروش حرفهای نیست و هر بار بازیکنانی با دو، سه کیلو اضافهوزن از اردوی تیم ملی برمیگردند. کیروش نگه داشت، نگه داشت تا اینکه قبل از بازی پرسپولیس و تراکتورسازی اعلام کرد حرف برانکو را گوش میکند و بازیکنانی که اضافهوزن دارند را دعوت نمیکند. این جمله مثل بمب صدا کرد. پس از برد پرسپولیس مقابل تراکتورسازی، همه رسانهها تیتر زدند چاقها بردند و خیلیها تصور میکردند این اتفاقات بیشتر شبیه شوخی است.

چند روز بعد از حرفهای کیروش، بعضی منابع خبری خوشبینانه از دعوت 3، 4 بازیکن پرسپولیس به تیم ملی خبر دادند. بدبینترین طرفدار پرسپولیس هم تصور میکرد کیروش از مواضع خود عقبنشینی میکند و بازیکنان آنها را در لیست میگذارد. برانکو ایوانکوویچ هم باور نمیکرد مربی پرتغالی دست به چنین اقدامی بزند. او مطمئن بود این حرکت میتواند باعث رودرروییاش با ملیپوشهای تیمش شود چون شنیده بود در روز اول اردوی دبی هم آنها در اردوی تیم ملی، از مصاحبه تندش علیه کیروش انتقاد کرده بودند. از سویی برانکو میدانست برای ملیپوشهایش، جامجهانی و رسیدن به آن، به مراتب مهمتر از قهرمانی در لیگ برتر است. به همین خاطر تصمیم گرفت سکوت کند و لام تا کام در این باره حرف نزند. او هم امیدوار بود کیروش از مواضع خود عقبنشینی کند و دست از لجبازی بردارد ولی حالا سرمربی پرسپولیس و ملیپوشهای این تیم مطمئن شدهاند کارلوس کیروش از تصمیم خود منصرف نمیشود و تا زمانی که برانکو رسماً از فدراسیون فوتبال، تیم ملی و هوادارانش عذرخواهی نکند، روی تصمیم خود پافشاری میکند.

لیست بدون قرمزها

نزدیک به یک ماه قبل کارلوس کیروش لیستی متشکل از بازیکنان مورد نظر خود را برای سفر قطر در اختیار فدراسیون فوتبال قرار داد. در این لیست نامی از بازیکنان پرسپولیس دیده نمیشد. فدراسیون فوتبال هم اقدام به گرفتن پاسپورت بازیکنان پرسپولیس نکرد و حالا با جرأت و اطمینان میتوان گفت ملیپوشهای این تیم قطعاً در بازیهای قطر و چین غایب هستند.

زمان گذشت

برانکو ابتدا تصور میکرد این رفتار کیروش تنها یک شوخی است ولی حالا مطمئن شده او مصرّتر از هر زمان دیگری است. درخواست فدراسیون برای ویزای بازیکنان و همراهان تیم ملی به مرحله صدور رسیده و احتمالاً ظرف 10 روز آینده ویزاها صادر میشود. آنها که سابقه سفر به قطر را دارند، میدانند مراحل صدور ویزای این کشور پیچیده است و هر شخصی به سادگی نمیتواند ویزای قطر را دریافت کند. این پیچیدگی باعث زمانبر شدن صدور آن هم میشود، به همین دلیل عملاً دیگر زمانی برای صدور ویزای بازیکنان پرسپولیس وجود ندارد و آنها به طور قطع بازیهای پیش روی تیم ملی را از دست دادهاند.

تا پایان مقدماتی؛ غایب؟!

این خبر میتواند تأثیر بدی روی رابطه برانکو و ملیپوشهایش بگذارد چرا که کیروش طوری رفتار کرده که آنها مسبب خط خوردنشان را سرمربی پرسپولیس میدانند. بدین ترتیب در بازی قطر و چین، دیگر اثری از رامین رضاییان ، مهدی طارمی ، سروش رفیعی، کمال کامیابینیا ، سیدجلال حسینی ، علیرضا بیرانوند و محمد انصاری نخواهد بود و این بازیکنان هم مثل تماشاگران باید از خانه تماشاگر این دو مسابقه باشند. نکته اینجاست که اگر برانکو روی مواضع خود اصرار کند، کیروش در بازیهای ازبکستان، کرهجنوبی و سوریه هم از این بازیکنان استفاده نخواهد کرد! معنای این اتفاق غیبت ملیپوشهای پرسپولیس تا پایان مقدماتی جامجهانی است. کیروش نشان داده حتی پتانسیل بردن ایران به جامجهانی بدون بازیکنان کلیدیاش را هم دارد؛ آیا ممکن است این غیبت تا جامجهانی هم به طول بینجامد؟

اول قلعهنویی... بعد برانکو؟

ادامه این شرایط میتواند برای قرمزها شدیداً نگرانکننده باشد. کیروش نشان داده استاد جنگ روانی است و در این مواقع بهتر از هر آدم دیگری قاعده بازی را بلد است. او روزی مقابل امیر قلعهنویی قرار گرفت و با استفاده از تجربیاتش توانست برنده بازی باشد. قلعهنویی هنوز در مصاحبههای خود درباره اتفاقات آن روزها صحبت میکند و معتقد است ملیپوشهایش به اندازهای که توقع داشت، برایش بازی نکردند و نتوانستند توقعاتش را برآورده کنند. حالا برانکو در شرایط سختی قرار گرفته است و خوب میداند ادامه این شرایط به ضرر او تمام خواهد شد. به زودی لیگ برتر به اتمام میرسد و بازیهای ملی داغتر خواهد شد. غیبت ملیپوشهای پرسپولیس در تیم ملی میتواند حواشی زیادی به همراه داشته باشد. البته کیروش همچنان معتقد است او کوچکترین نقشی در این شرایط نداشته بلکه برانکو مقصر اصلی بوده است.

تلاش بینتیجه تاج

مهدی تاج ، رئیس فدراسیون فوتبال، در این مدت تلاش زیادی کرد تا بتواند کیروش را از نظرش برگرداند ولی سرمربی تیم ملی تصمیم خود را گرفته بود. کارلوس میگوید اگر برانکو نگفته بود بازیکنان با اضافه وزن از اردوی تیم ملی برمیگردند، هیچگاه روی نام بازیکنانش خط قرمز نمیکشید و تنها این حرفهای برانکو او را مصممتر کرد تا چنین تصمیمی بگیرد. کیروش پس از انتقاد برانکو از اردوی دبی، ملیپوشهای این تیم را از امارات برگرداند و پس از انتقاد از وزن اضافه بازیکنانش، آنها را از لیست تیم ملی خط زد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی