۰
دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

فرهنگ ورزش، فرهنگ عمومی و فرهنگ شخصی همه می‌تواند در یك حركت ناعاقلانه به ؟؟؟ شود. شرایط ناامن در ورزش همان هیولایی است كه در تمام رشته‌ها قانون به حمایت از آنها آمده است در رشته فوتبال كه وسعت بیشتری دارد، تماشاگران متعصب‌تری دارد و نتیجه بسیار مهم است، قانون هم سفت و سخت‌تر نوشته شده است.

 رفتار نامناسب تماشاگران در فوتبال میتواند منجر به یك ناهنجاری اجتماعی شود و حادثه بیافریند. مهم نیست مسابقات دسته چندم فوتبال است و تیمها از چه شهرستان و منطقهای هستند! این رفتارها اگر در نطفه خفه نشود منجر به فاجعهای جدالناپذیر خواهد شد. در لیگ دسته دوم فوتبال ایران و در دیدار تیمهای قشقایی شیراز و زاگرس یاسوج برگزار شد از آن رفتارهایی بود كه میتوانست به یك كشت و كشتار گروهی منجر شود.

به جزئیات و چه كسانی مقصر بودند اشارهای نداریم اما اگر كمیته قضایی فدراسیون فوتبال در این مورد شدیدترین مجازات را در نظر نگیرد، بدعت یك سری اعمال و حركات خواهد شد و در لیگهای بالاتر تسری پیدا خواهد كرد.

در دیدار قشقایی با زاگرس كه متأسفانه نیرویهای انتظامی نیز به حد كافی در ورزشگاه شهید دستغیب حاضر نبودند تماشاگران میزبان و حتی عوامل و بازیكنان زاگرس میدان فوتبال را با میدانهای جنگ باستان اشتباه گرفته بودند. این برخوردها و نزاعها میتوانست به یك فاجعه تبدیل شود. مسئولان تیم قشقایی چه میكردند؟ مسئولان استان و هیأت فوتبال كجا بودند؟ داوران چرا زودتر اقدام نكردند و دهها سؤال دیگر كه از عمق این حادثه میآید. آیا در این زمانه میتوان شاهد درگیری خونین در فوتبال بود. این بازی هشداری است به فدراسیون فوتبال و كمیتههای قضایی و اخلاقی و  تمام مردم فارس.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی