۰
سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

پرسپولیس – الهلال‌‌؛ یقیناً این تنها یك مسابقه معمولی نیست. جنگی است تمام‌عیار. طرف شبه جزیره‌نشین، غرق در سیاست ضدایرانی حاكمان سعودی‌اش به مسقط نیامده تا صرفاً فوتبال بازی كند. آنها در میدان ورزش اهداف غیرورزشی را هم دنبال می‌كنند. از همین‌ رو برای زمینگیر كردن نماینده شایسته كشورمان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند بود.

برانكو یقیناً برنامههای ویژهای برای این بازی و حریف عنواندارش در نظر گرفته است. برانكو نیك میداند میدان آسیایی و بهخصوص رقبای عربستانی و بهویژه همین الهلال كه بهترینشان هم هست هیچ شباهتی به تیمها و بازیهای داخلی نداشته و چنانچه كوچكترین فرصتی برای رسیدن به دروازه تیمش پیدا كند معطل نخواهد كرد. آنها با دخیل كردن مسائل سیاسی در فوتبال، روح ورزش را خدشهدار كردند. سردمداران سیاسی فوتبال عربستان به بهانههای واهی اجازه ندادند نمایندگانشان در خاك ایران مسابقه بدهند. این به قیمت محرومیت تیمهای پرطرفدار ما از تماشاگران پرشمارشان تمام شد. قطعاً بازی سرخابیها در ورزشگاه آزادی مقابل نمایندگان سعودی با استقبال صددرصدی هواداران روبهرو میشد و این اتفاق حریفان را در تنگنایی بزرگ قرار میداد. این حق هر تیمی است كه از امتیاز داشتن تماشاگر در ورزشگاه خانگیاش بهرهمند شود اما عربستانیها این حق را از فوتبال و فوتبالدوستان ایرانی سلب كردند.

عكسالعمل فوتبال ایران به اینگونه رفتارها نباید چیزی جز مشت باشد. مشت فوتبال ما در ساق بازیكنان و تفكر مربیان نهفته است. تیمهای ما باید در تقابل با این حریفان نمایشی فراتر از تمام بازیهای خود داشته باشند. برد و باخت جزئی از هر مسابقه ورزشی است و در این بازی ممكن است هر نتیجهای رقم بخورد اما بازیكنان ما باید توجیه شوند كه چشم میلیونها ایرانی به آنهاست. همه مردم ایران نگاهشان به عملكرد پرسپولیس در این مسابقه است. طرفداران استقلال و سایر تیمها هم از سرخپوشان برد میخواهند، نه برای 3 امتیاز كه برای نمایش قدرت و غیرت ایرانی برابر حریفی كه همه چیز را از دریچه سیاست نگاه میكند. آنها بارها و بارها به مردم و ورزش ایران جسارت كردهاند. جسارتشان را با گل پاسخ دهیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی