۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ستاره جوان اتلتیکو امشب برابر لورکوزن بازی میکند، دیداری که برای او خاطرات خوبی برای او نیست.

سائول و مواجهه با بزرگترين ترس زندگی‌اش

به گزارش روزنامه خبرورزشی، سائول دوباره به آلمان بازگشته و به ورزشگاهي گام ميگذارد كه اصلاً خاطره خوبي از آنجا ندارد. او در ورزشگاه خانگي لوركوزن بود كه يكي از خوفناكترين اتفاقات زندگياش را تجربه كرد.

 

بازي رفت مرحله يكهشتم پاياني ليگ قهرمانان اروپا در فصل 2015-2014 بود؛ سائول كه آن روزها در اوج بود، در تركيب اصلي اتلتيكو قرار داشت. كمي قبل از آن، در شهرآورد شهر مادريد گلي تماشايي زده بود و بازيكن ثابت تيمش بود. در دقيقه 20 بازي و در پي يك برخورد، ضربه خيلي محكمي از سوي پاپادوپولوس به پهلويش وارد شد. سائول زود فهميد كه اوضاع خوب نيست ولي باز ميجنگيد كه در زمين بماند اما بدنش ياري نكرد؛ رائول گارسيا جاي او را در زمين گرفت و سائول قبل از رسيدن به رختكن غش كرد. هفت بار بالا آورد و در رختكن دچار تشنج شد. پزشكان اتلتيكو او را به بيمارستان منتقل كردند. در بيمارستان مشخص شد كه دستها و پاهاي سائول حس ندارند. او 4 روزي در بيمارستان بستري بود و پدرش و دكتر ويالون، رئيس سرويس پزشكي باشگاه هم در كنار او در آلمان مانده بودند. به كليهاش آسيب رسيده بود طوري كه 4 روز بعد توانست به اسپانيا بازگردد.

 

او ساعاتي بعد از انتقال به بيمارستان و پس از اطلاع از اينكه مشكلش حاد نيست، از پزشكان ميپرسيد كه چه زماني ميتواند به زمين بازگردد. سائول خيلي زود روحيهاش را بازيافت و پس از آن اتفاق اين جمله را روي دستش خالكوبي كرد: «قدرت از توانايي فيزيكي نميآيد و به خواسته روح برميگردد.» و 38 روز بعد از اين مصدوميت و بعد از انجام تستهاي پزشكي تمريناتش را از سر گرفت و 4 آوريل در بازي اتلتيكو مقابل كوردوبا براي تيمش به ميدان رفت و با زدن يك گل تمام اين اتفاقات تلخ را به دست فراموشي سپرد.

 

حالا سائول با يادآوري اين خاطره تلخ خودش را براي به ميدان رفتن در بايآرنا آماده ميكند ولي در اين بازي به دنبال چيزي است كه دو سال پيش از آن محروم ماند: كسب برد در خانه لوركوزن.

 

تورس؛ همه چيز از آلمان شروع شد

نام آلمان براي فرناندو تورس يادآور خاطرات خوب است. در سال 2002 بود كه گلي را به آلمان زد كه به قهرماني اسپانيا در رقابتهاي يورو زير 19 سال منجر شد. او آن تورنمنت را با كسب عناوين برترين گلزن جام و بهترين بازيكن تورنمنت به پايان برد و در سال 2006 در خاك آلمان نامش را در رده دوم ليست برترين گلزنان جامجهاني ديد. او در فينال يورو 2008 در اتريش، توانست با غلبه بر نوير و آلمان، تاريخ فوتبال اسپانيا را متحول كند و در فينال ليگ قهرمانان اروپا در سال 2012 در مونيخ با غلبه بر بايرن جام قهرماني را بالاي سر برد. فصل گذشته هم با غلبه بر حريف آلماني اولين فينال اروپايياش را با اتلتيكو برگزار كرد.

 

تورس حالا با اين خاطرات خوب، با لوركوزن سر كرده است و جالب اينجاست كه النينيو متولد فوئنلا براداي اسپانيا، اولين شوتهايش به توپ را در كوچه خانهشان كه كوچه آلمان نام داشت، زده بود. پدر يكي از دوستان دوران كودكي تورس ميگويد: «در كوچه آلمان بود كه بچههايمان دائماً به توپ ضربه ميزدند و تمرين پنالتي ميكردند.»

كوچه آلمان و پارك گرانادا، شاهد اولين شوتهاي فوتبالي تورس بودند و او از اين كوچه بود كه به عرصههاي بالايي در دنياي فوتبال رسيد. از همين رو، تورس با ذهنيتي مثبت و با يادآوري روزها و خاطرات شيرين گام به آلمان گذاشته و در فكر خلق يك اتفاق بزرگ ديگر در خاك اين كشور اروپايي است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی