نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مسابقات جام جهانی‌ كشتی فرنگی 2017 آبادان روزهای 27-26 اسفند برگزار می‌شود. تیم ملی كشتی فرنگی كشورمان برای دفاع از مقام قهرمانی سال گذشته خود، باید به مصاف تیم‌های روسیه، آذربایجان، تركیه، آلمان، اوكراین، قزاقستان و بلاروس برود.

روسيه يك طرف، شورای فنی هم همان طرف!

به گزارش روزنامه خبرورزشی شاگردان علی اشكانی برای نیل به این مهم چندین مرحله اردوی آمادهسازی برگزار و از دیروز نیز مرحله جدید تمریناتشان را در خانه كشتی شماره یك تهران آغاز كردند. به رغم تمام زحماتی كه فرنگیكاران كشورمان برای دفاع از عنوان قهرمانی خود كشیده و میكشند اما حضور پرقدرت تیم ملی كشتی فرنگی روسیه با تمام نامداران و بزرگانش در آبادان، روزهای بسیار سخت و دشواری را پیشِ پای مدافع قهرمانی قرار میدهد. در حالی كه علی اشكانی به غیر از سعید عبد ولی هیچ یك از المپیكیهایش را در اختیار ندارد، كوگی كوگیاشویلی، سرمربی روسیه، قرار است با رومن ولاسوف قهرمان جهان و المپیك، دیوید چاكوتادزه قهرمان المپیك، مینگیان سیمینوف و سرگئی سیمینوف دارندگان برنز المپیك، چنگیز لابازانوف و رمضان آباچاریف قهرمانان جهان، یوگنی سالیف نایب قهرمان جهان، آرتم سوركوف برنز جهان و گروهی از پشتوانههای دارای مدال طلای جوانان جهان و... برای یقهگیری از مدافع عنوان قهرمانی در آبادان كشتی بگیرد. وقتی روسیه با تمام قوا به آبادان آمده و سرمربی این تیم برای همه خط و نشان میكشد، آدم دلش به حال علی اشكانی و شاگردانش میسوزد كه باید چه شرایط سخت و دشواری را تحمل كنند.

جام جهانی هم مثل هر مسابقهای، برنده و بازنده دارد و به این پیكارها فقط باید به عنوان یك رقابت معتبر تداركاتی برای محك خوردن و اطلاع از شرایط اردونشینان و نفرات مورد نظر كادر فنی، نگاه كرد اما گویا بعضی از اعضای شورای فنی كشتی فرنگی همان طرفی هستند كه روسیه جدیترین رقیب تیم ملی كشتی فرنگی كشورمان قرار دارد و آنچنان شمشیر را علیه سرمربی جوان تیم ملی از رو بستهاند كه گویا مهمترین وظیفه و مسئولیت بعضی از آنها، فقط گذاشتنِ چوب لای چرخ تیم ملی و علی اشكانی است!

اگر در كشتی آزاد، محمد طلایی، سرمربی تیم ملی، بدون دغدغه و تحمل هیچ فشار، استرس یا نگرانی ناشی از سخنان و تصمیمات شورای فنی، فقط به آمادهسازی شاگردانش و كسب مقام قهرمانی فكر میكرد اما علی اشكانی با شرایطی كاملاً متفاوت روبهرو است و به جای اینكه به فكر رویارویی یا غلبه بر حریف تا بُنِ دندان مسلح روسیه و دیگر مدعیان حاضر در جام جهانی آبادان باشد، بیشتر باید به فكر توجیه اعضای شورای فنی یا مقابله با تصمیمات و موضعگیریهای آنها باشد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی