نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
۰
چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

خلیفه سلیمان، رئیس باشگاه الاهلی دبی در جایگاه VVIP ورزشگاه آل مکتوم حرف‌هایی درباره علی کریمی زد که برای حاضران از جمله استقلالی‌ها جالب بود.

رئیس باشگاه الاهلی: علی کریمی بهترین بازیکن آسیا بود

به گزارش روزنامه خبرورزشی سلیمان یکی از بالاترین مقامات دولتی در دبی را دارد. او علاوه بر ریاست باشگاه الاهلی،  رئیس تشریفات دربار محمد بن راشد حاکم دبی هم به حساب میآید. راشد نخستوزیر (رئیس مجلس وزیران) و نایبرئیس امارات هم به حساب میآید. خلیفه سلیمان به دلیل قرابت و نزدیکی به راشد، یکی از چهرههای پرنفوذ در شهر دبی به حساب میآید. او عاشق فوتبال است و در بین دو نیمه بازی استقلال و الاهلی هم حرفهایی درباره همکاری با ایرانیها به حاضران از جمله افتخاری مدیرعامل استقلال و هوشنگ مقدس مشاور فدراسیون در حوزه خلیج فارس، زد. 
خلیفه سلیمان که درباره بازیکنان ایرانی حرف میزد، به نام علی کریمی اشاره کرد و گفت: «به نظر من او بهترین بازیکن آسیا بود. او بهترین بازیکنی است که تا به حال به باشگاه الاهلی آمده است. او هم از نظر فنی فوقالعاده بود و هم از نظر اخلاقی. سالها از رفتن او گذشته ولی تا به امروز بازیکنی به الاهلی نیامده که روی دست او بوده باشد.» 
علی کریمی بین سالهای ۸۰ تا ۸۴ برای این باشگاه اماراتی توپ زد. او در این ۴ سال بدجور از اماراتیها دل برد. او توانست با این تیم قهرمان جامحذفی امارات شود. کریمی با دریبلهای دیوانهکنندهاش، سران الاهلی را وادار کرد تا پیش از انتقال به بایرنمونیخ، به او پیشنهاد ۳ میلیون دلاری بدهند. کریمی خودش در مصاحبهای گفت: «وقتی فهمیدند میخواهم به الاهلی بروم، گفتند سه میلیون دلار میدهیم ولی من تصمیم گرفته بودم به بایرنمونیخ بروم.» 
کریمی یک فصل حتی الاهلی را تا مرز قهرمانی در لیگ این کشور برد اما در نهایت نایبقهرمان شدند. وقتی او از بایرنمونیخ جدا شد، الاهلی هر کاری کرد تا جادوگر را برگرداند. کریمی اما به قطر رفت و فوتبالش را آنجا ادامه داد. مسئولان الاهلی همیشه علاقهمند به بازگرداندن کریمی بودند. 
خلیفه سلیمان علاوه بر صحبت درباره کریمی، درباره بازیکنان استقلالی هم حرف زد. او در گوشهای از حرفهایش گفت: «میدانید که باشگاه ما در امارات اولین باشگاهی بود که بازیکنان استقلال را جذب کرد. ما بیشترین بازیکنان استقلال را به امارات آوردیم و به همین دلیل همیشه رابطهمان با این باشگاه حسنه بوده است.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی