۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

گزينه‌های زیادی برای جانشینی کلودیو رانیری در لسترسیتی به صف شده‌اند.

صندلی ایتالیاییِ لسترسیتی

به گزارش روزنامه خبرورزشی، همين چند وقت پيش بود كه مقامات باشگاه لسترسيتي از حمايت كامل خود نسبت به كلوديو رانيري خبر دادند و هرگونه شايعات مربوط به اخراج مرد ايتاليايي را رد كردند. با اين حال شكست دو بر يك مقابل سويا در دور رفت مرحله يكهشتم نهايي ليگ قهرمانان، چوبخط كلوديو را پر كرد تا 9 ماه پس از قهرماني دراماتيك در ليگ برتر انگليس، از لستر اخراج شود. رانيري ساكش را جمع كرد و از انگليس رفت اما تكليف نيمكت تيم نگونبخت لستر كه براي نيفتادن ميجنگد، چه ميشود؟

 

گاس هيدينك

آخرين تيمي كه هدايتش را بر عهده داشت، چلسي بود كه تابستان آن را رها كرد و همه چيز را به دست آنتونيو كونته سپرد. از آن زمان به بعد هيدينك هلندي بيكار بوده و نيمكت هيچ تيمي را نپذيرفته است. كارنامه كاري هيدينك مملو است از تيمهاي مختلف؛ از والنسيا و رئالمادريد گرفته تا تيمهاي ملي كرهجنوبي و هلند و اين اواخر هم كه موقتاً سرمربي چلسي بود. شايد حضور هيدينك 70 ساله باعث شود بازيكنان لستر حرفشنوي بيشتري از او داشته باشند.

 

روبرتو مانچيني

يك ايتاليايي جاي يك ايتاليايي. اين ميتواند بهترين نوع انتخاب براي مديران باشگاه باشد. روبرتو مانچيني بعد از تجربه قهرماني تاريخي با منچسترسيتي در ليگ برتر، اكنون ميتواند دوباره به ليگ برتر برگردد و با لستر روزهاي خوبي را خلق كند. سرمربي سابق اينتر، با ليگ برتر غريبه نيست و همه زواياي آن را به خوبي ميشناسد. رهايي لستر از سقوط و موفقيت با اين تيم در ليگ قهرمانان اروپا، چالشي جديد براي مانچو به حساب ميآيد.

 

نايجل پيرسون

معمولاً ميگويند برگشت به گذشته هرگز كار درستي نيست، چرا كه اگر خوب بود همانموقع به چشم ميآمد. پيرسون سال 2013 از لستر اخراج شد اما اكنون يك هدف مشترك ميتواند او و تيم را به هم پيوند دهد. اين هدف مشترك، نجات دادن لستر از سقوط و بازگشت پيرسون به سطح اول فوتبال جزيره است.

 

آلن پاردو

كريستالپالاس وقتي به اين نتيجه رسيد كه ميتواند با سم آلردايس بهتر نتيجه بگيرد، آلن پاردو را در ماه دسامبر اخراج كرد. از زمان اخراج آلن و روي كار آمدن سم، كريستال پالاس از 8 مسابقه، 4 امتياز به دست آورد تا اين تيم هم از حالا براي نيفتادن تلاش كند. پاردوي 55 ساله مربياي نيست كه بخواهد با تيم وارد يك پروژه بلندمدت شود اما در كوتاهمدت ميتواند انتظارات باشگاه را برآورده سازد؛ انتظاراتي از جنس ماندن در ليگ برتر.

 

گري رووت

او سال گذشته از بيرمنگام اخراج شد و از اواسط دسامبر هدايت هيچ تيمي را بر عهده نگرفت. رووت يكي از گزينههاي اصلي نيمكت سوآنزي بعد از اخراج باب برادلي بود؛ خبري كه باشگاه سوآنزي نيز آن را تأييد كرد. چرخش اين باشگاه به سمت پل كلمنت اما باعث شد همه چيز به هم بخورد. اكنون گري رووت خود به خود در ليست گزينههاي احتمالي جانشيني كلوديو رانيري قرار گرفته است. البته او هرگز در ليگ برتر سابقه مربيگري ندارد.

 

فرانك ديبوئر

مدافع سابق تيمهاي آژاكس آمستردام و بارسلونا پس از اخراج از اينتر تاكنون هدايت هيچ تيمي را قبول نكرده است. عمر مربيگري او در ايتاليا بيش از 85 روز نكشيد و خيلي زود بيكار شد. انتخاب فرانك براي باشگاه لستر نوعي ريسك محسوب ميشود چرا كه اين سرمربي 46 ساله نه در ليگ برتر بازي كرده و نه سرمربي بوده است.

 

مارتين اونيل

وقتي نيمكت تيمهاي انگليسي خالي ميماند، هميشه پاي يك گزينه ثابت وسط ميآيد و آن مارتين اونيل است. او كسي است كه حدفاصل سالهاي 1995 تا 2000 سه بار لستر را به فينال جام اتحاديه رساند و دو بار آن را فتح كرد. هرچند كه بعيد است اونيل بخواهد هدايت لستر را آن هم با اين وضعيت بپذيرد، چرا كه هماكنون در فاصله يك سال و نيم مانده به جامجهاني 2018، سرمربي جمهوري ايرلند است و البته كارشناس شبكههاي تلويزيوني نيز محسوب ميشود.

 

آورام گرانت

با ليگ برتر انگليس بيگانه نيست و سابقه مربيگري در جزيره را با هدايت تيمهاي چلسي و وستهم دارد. او با پايان يافتن جام ملتهاي آفريقا با تيم ملي غنا قطع همكاري كرد و در حال حاضر منتظر پيشنهاد جديد براي شروع چالش جديد است.

 

رايان گيگز

رايان در آخرين مصاحبهاش مدعي شده بود كه آمادگي كافي براي نشستن روي نيمكت يكي از تيمهاي ليگ برتري را دارد و ميخواهد به عنوان نفر اول كارش را پيش ببرد. بنابراين چه اتفاقي بهتر از نشستن روي نيمكت لستر ميتواند براي رايان وجود داشته باشد؟ گيگز علاوه بر رسيدن به خواستهاش كه سرمربيگري در ليگ برتر است، اين شانس را دارد كه با لسترسيتي به ليگ قهرمانان بازگردد. البته همه چيز منوط به پيشنهاد باشگاه لستر به رايان است.

 

نيل لنون

به عنوان مهاجم خيلي در انجام وظايفش دقت نميكرد. سه سال در منچسترسيتي حضور داشت و تنها يك بار بازي كرد. او حدفاصل سالهاي 1996 تا 2000 پيراهن لستر را پوشيد و بيش از 170 بار براي اين تيم به ميدان رفت كه حاصلش تنها 6 گل بود. لنون در همان تيمي حضور داشت كه دو بار با مارتين اونيل قهرمان جام اتحاديه شد. نيل 44 ساله اما در زمينه مربيگري موفقتر بود و همراه با سلتيك دو بار ليگ و دو بار جامحذفي اسكاتلند را فتح كرد. بازگشت او به لستر به عنوان مربي ميتواند تداعيكننده روزهاي خوبش در كينگپاور باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی