نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران دریافت چندین پیشنهاد برای هدایت تیم‌های ملی و باشگاهی را تأیید کرد اما اینکه از کدام تیم‌ها پیشنهاد داشته است را فاش نکرد.

کی‌روش: تلفنم برای دریافت پیشنهاد‌ها زنگ خورده است

به گزارش خبرورزشی، نشریه «کوریره دا مانیا»ی پرتغال در گفتوگو با کارلوس کیروش، از سرمربی تیم ملی ایران در خصوص موضوعاتی همچون رابطهاش با فدراسیون فوتبال ایران، تمایلش برای بازگشت به فوتبال باشگاهی، قهرمانی تیم ملی کشورش در یورو 2016، رأی ندادن به رونالدو به عنوان شایستهترین گزینه برای بردن توپ طلای سال 2016 و رابطهاش با رسانههای ایرانی سؤالاتی پرسیده است.

 بعد از بیثباتیهای اخیر در رابطهات با فدراسیون فوتبال ایران، سرانجام به فعالیتتان به عنوان سرمربی تیم ملی این کشور ادامه دادید. الان وضعیتتان چطور است؟

وعدههایی داده میشود اما هر ماه این وعدهها عملی نمیشود. فعلاً گزینهای وجود ندارد مگر اینکه شرایط لازم مهیا شود. ما در پروسه صعود به مرحله نهایی جام جهانی هستیم اما هنوز داریم در زمین چمنی تمرین میکنیم که تنها 60 متر مربع مساحت دارد. امیدوارم فدراسیون در این خصوص به من جوابی بدهد تا تکلیف را بدانم.

پیشنهاد یا پیشنهادهایی داشتهاید؟ از کجا؟

نمیتوانم بگویم. خوشبختانه تا الان تلفن همراهم برای دریافت پیشنهاد مربیگری در تیمهای ملی و باشگاهی زنگ خورده است.

دلتان برای مربیگری در رده باشگاه تنگ نشده است؟

مربیگری در رده باشگاهی متفاوت و جذابتر است اما مربیگری در رده ملی هم جذاب است چون در آن شاهد رشد و تحول فوتبال یک کشور هستیم.

با تجربه مربیگری در تیمهایی مانند رئال مادرید و منچستریونایتد که دو باشگاه از برترین باشگاههای دنیا هستند، آیا از دست رسانهها خسته شدهاید؟

خیر. در ایران 80 میلیون نفر زندگی میکنند. در تهران به تنهایی 14 میلیون نفر زندگی میکنند و 17 روزنامه ورزشی منتشر میشود. اگر جایی باشد که من بیش از هر مکان دیگری زیر ذرهبین رسانهها قرار گرفته باشم، آنجا ایران است.

امکان ندارد کیروش در پرتغال مربیگری کند؟

خیر اینطور نیست. برای من پرتغال مانند سایر کشورهاست. همه چیز به شرایط، به باشگاه و پروژهای که آن تیم دارد، بستگی دارد.

از قهرمانی پرتغال در یورو 2016 غافلگیر نشدید؟

بازی به بازی، وضعیت تیم ملی پرتغال بهتر میشد و با وجود جو منفی که علیهاش شکل گرفته بود توانست به پیشرویاش ادامه دهد. در فینال مصدومیت رونالدو و خروجش از ترکیب اتفاق سرنوشتسازی بود چون تأثیر فوقالعادهای روی تیم ما گذاشت و سایر بازیکنان را متحدتر کرد. پرتغال آن بازی را تنها و تنها به خاطر جوی که در تیم بعد از آن اتفاق شکل گرفت، برد.

اعطای جایزه بهترین بازیکن فیفا در سال 2016 به رونالدو منصفانه بود؟

امسال بدون شک حق رونالدو بود چون هیچ بازیکنی همسطح او بازی نکرد.

اما شما او را به عنوان اولین گزینه اولتان برای بردن این جایزه انتخاب نکردید...

رأیی که من دادن تنها نظر شخصی خودم نبود بلکه نظر کل مربیان لیگ دسته اول فوتبال ایران بود. درست است که من به عنوان سرمربی تیم ملی ایران رأی دادم اما این رأی، رأی کارلوس کیروش نبود. حالا همه دارند این موضوع را بزرگ جلوه میدهند. اگر برویم و آرای کاپیتان تیمهای ملی پرتغال و آرژانتین را ببینیم خواهیم دید که هر یک از آنها به سه همتیمی خودشان رای دادهاند. رونالدو سه بازیکن رئال مادرید را انتخاب کرد و مسی هم سه بازیکن بارسلونا اما هیچ کسی سؤالی در مورد اینکه چرا آنها اینگونه رأی دادند نپرسید.

پروسه حقوقی شکایتتان از بانک BES (امارات) چگونه پیش میرود؟

من به تلاش برای گرفتن حقم و مسترد شدن پولم ادامه میدهم. پولی در یک بانک گم میشود و پلیس به جای دفاع از فرد زیان دیده، از سارقان حمایت میکند. در این کشور بیعدالتی وجود دارد. چنین اتفاقاتی جدیتر از آن هستند که بتوان آنها را نادیده گرفت. به جز من خیلیها دیگر هم متضرر شدهاند. یک نفر باید پاسخگوی این بیعدالتی باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی