۰
پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

طبق رده بندی جدید وب سایت "گلوبال رنکینگ"، ایران با 59.69، در رتبه هشتم تیم های آسیایی قرار گرفته است که موید تنزل رتبه بالای کشورمان در ماه های اخیر می باشد.

افت شدید ایران در رنکینگ باشگاهی آسیا

به گزارش خبرورزشی، این رتبه در حالی به دست آمده است که در آخرین رده بندی سال 2016 که در روزهای واپسین این سال منتشر شد، ایران در رتبه چهارم آسیا قرار داشت و حالا در کمتر از 2 ماه، 4 پله سقوط برای کشورمان رخ داده است.

در حال حاضر امارات با 96.56 و با یک رتبه صعود، در صدر کشورهای آسیایی قرار گرفته است و کره جنوبی با یک رده تنزل در رتبه دوم  با 89.23 امتیاز قرار دارد.

رتبه سوم متعلق به قطر با 78.84 و رتبه چهارم به عربستان با 72.49 امتیاز تعلق دارد که حضور 3 تیم از کشورهای حوزه خلیج فارس در بین 4 تیم ابتدایی، علیرغم نه نتایج نه چندان خوب در عرصه ملی در سالهای اخیر قابل توجه است.

ژاپن با 65.79 در رتبه پنجم قرار دارد و استرالیا با اختلاف امتیاز میلیمتری و با 65.52 رتبه ششم را به خود اختصاص داده است. در رتبه هفتم نیز چین با 64.13 امتیاز قرار دارد.

اما ایران با افت فاحش و با امتیاز 59.69، در رتبه هشتم جدول قرار دارد و علیرغم صدرنشینی در رنکینگ فیفا در عرصه ملی، در زمینه باشگاهی اوضاع چندان مساعدی ندارد.

بعد از حذف تاثیر عملکرد تیم ملی در تقسیم سهمیه، شرایط ایران به شدت در معرض خطر است و به احتمال فراوان در سالهای آینده شاهد کسر سهمیه کشورمان در رقابت های لیگ قهرمانان خواهیم بود.

در حال حاضر ایران با سهمیه 1+3 در رقابت های حضور دارد اما در ماه های اخیر اخبار زیادی در مورد کسر این سهمیه به 2+2 و حتی 1+2 شنیده شده است.

بی شک موفقیت های احتمالی نمایندگان کشورمان در فصل فعلی لیگ قهرمانان، تاثیر مهمی در تقسیم سهمیه فصول بعدی خواهد داشت.

از سال 2017، عملکرد کشورها در جام ملت های آسیا و همچنین لیگ قهرمانان اسیا از عوامل تعیین سهمیه در فصول آتی خواهد بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی