نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

خیلی‌ها هم می‌گویند حالا كه به اینجا رسیده‌ای دیگر از گذشته حرف نزن اما من به گذشته‌ام افتخار می‌كنم. شب‌ها در كارگاه خیاطی پدر هم‌تیمی‌ام بودم. بعد از آن چند ماه در چمن‌های دور میدان آزادی می‌خوابیدم. بعد ناچار شدم در یك فست‌فود كار كنم. شرایطم آنجا خیلی نامساعد بود.

آفرین به دروازهبان اول پرسپول ی س و تیم ملی كه با افتخار از گذشتهاش حرف میزند؛ آفرین به بیرانوند كه به گذشتهاش افتخار میكند. ما هم به گذشته او و سایرینی چون او كه «نان از عمل خویش» میخورند افتخار میكنیم.

«شنیدم گزارشگر بازی ادای كارشناسی درآورده؛ پیشنهادم به فردوسیپور این است كه دستكش در دستش كند و هر موقع دروازهبان شد، متوجه میشود چه زمانی باید بیاید بیرون و چه زمانی میتواند تك به تك بگیرد. هر زمان دروازهبان شد، بعد با هم صحبت میكنیم.»

***

نه انتظار ما از بیرانوند این نیست. به گمان ما او تازه اول راه است. خدای نكرده یك مصدوLیت میتواند همه چیز را خراب كند. میتواند فوتبالیستی را نابود كند و چه كسی است كه نداند قهرمان زنده را عشق است؛ به همان سرعتی كه مشهور میشوی، به همان سرعت هم از یادها و خاطرهها محو میشوی و این قانون بیرحم و نانوشته فوتبال است.

بیرانوند همانطور كه خودش گفته و به گذشتهاش افتخار میكند باید گذشتهاش را فراموش هم نكند. فراموشی گذشته یعنی بر باد رفتن موفقیتهای پیش رو، یعنی به بیراهه رفتن.

به هر حال زمانی كه بیرانوند شبها در چمنهای میدان آزادی میخوابید و در رؤیاهایش به دنبال موفقیت بود، عادل فردوسیپور یكی از معروفترین چهرههای ایران بود؛ حالا هم كه بیرانوند به شهرت رسیده عادل همچنان همان فردوسیپور معروف است و فردا هم كه بیرانوند به هر دلیلی از فوتبال برود و یا اصلاً به بازنشستگی برسد باز هم عادل همین عادل دیروز و امروز است؛ خیلی از فوتبالیها و فوتبالیستها به فوتبال آمدند و چند صباحی به شهرت رسیدند و بعد از مدتی فراموش شدند اما امثال فردوسیپور ماندند و ماندند، چون گامهایشان را هوشمندانه برداشتند.

بیرانوند كه دروازهبان خوبی است باید ضمن افتخار به گذشته، آن را فراموش هم نكند.

نكته: انسان تا وقتی فكر میكند نارس است، به رشد و كمال خود ادامه میدهد و به محض آنكه گمان كرد رسیده شده، دچار آفت میشود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی