۰
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

چه خوش محفلی بود در مجلس شورای اسلامی. فراكسیون مستقلین و لابی با وزیر ورزش و بقیه نمایندگانی كه در پیرامون گسترده ورزش و جوانان سؤال داشتند.

 تعامل كامل و پاسخهای اساسی و مستدل از جانب وزیر ورزش بدون هیچگونه ابهامی، نمایندگان نیز لطف كرده بودند كه 27 صدم درصد از 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده به ورزش تعلق بگیرد. رقم چشمگیری نبود اما گرهگشا خواهد بود. 27 صدم درصد از 9 درصد میشود سالانه چیزی بین 1200 تا 1300 میلیارد تومان. وزارت ورزش گرفتار 14 هزار طرح نیمهكاره است كه در شرایط شعارزدگی آنها را راه انداختند و به امان خدا رها كردند. ورزش شوخیبردار نیست و دانه به دانه سلولهایش به پول و اقتصاد بسته شده است. بخش خصوصی و بنگاههای اقتصادی نیز هرگز دوست ندارند وارد این حیطه شوند. در مورد باشگاهداری هم همگان پشت دستشان را داغ كردهاند كه به این سمت نیایند و وضعیت وزارت ورزش اسفناكتر میشود. ساختار خود وزارت ورزش نیز دچار مشكل چارتبندی است و روشن نیست باكسها و معاونهای اضافی در ساختمان ورزش چه میكنند. امیدواریم در سال 96 از این شاخهها كم كنند و به مشاركتهای بیشتر در سرمایهگذاری و توسعه اقتصاد ورزش بیفزایند.

بحث جوانان كه خود هزار شاخه مانده و خشك شده دارد. ایجاد اشتغال كه از عهده وزارت ورزش برنمیآید و روشن نیست شورای عالی جوانان و یا ستاد سازماندهی جوانان قادر است در این زمینه پیشقدم شود یا خیر؟ روزی درباره جوانان در همین سطور خواهیم نوشت اما جواب 14 هزار هیأت ورزشی را از نظر بودجه و مالی چگونه باید داد؟ آیا مبلغ 20 میلیارد تومان برای 14 هزار هیأت كافی است؟ یعنی هر هیأت یك میلیون و دویست هزار تومان! واقعاً این بودجه شبیه یك شوخی نیست؟

نمایندگان مجلس با این مشكلات و كمبودها آشنا شدند و روشن شد برای تكمیل ورزشگاهها و مجموعههای ورزشی وزارت ورزش دچار چه كاستیهایی است. آیا سازمان تجهیز قادر است با معجزه این حركت بزرگ را انجام دهد؟ شاید بودجه فعلی سازمان تجهیز نتواند یكسوم این پروژهها را پاسخگو باشد. در مطالب بعدی به كلیت سازمان تجهیز و شیوه رفتاری و عملكرد آن خواهیم پرداخت. خلاصه نشست وزیر ورزش با نمایندگان نتایج خوبی داشت و بهتر هم خواهم شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی