۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رئالی‌ها اخیراً کمتر مثلث BBC را به طور مداوم در ترکیب داشته‌اند و البته بدون آنها هم عملکردشان بد نبوده است.

با BBC يا بدون BBC مسئله اين است؟

به گزارش روزنامه خبرورزشی، شاگردان زينالدين زيدان در مصاف با ايبار و در غياب كريستيانو رونالدو و گرت بيل نمايش خيرهكنندهاي را به اجرا گذاشتند و اين داستان سبب شد تا پاي بحثي قديمي به ميان كشيده شود؛ رئال با مثلث تهاجمي BBC به چه چيزهايي ميرسد و در غياب آنها اوضاع چگونه است.

 

واقعيت اين است كه اگرچه مثلث طلايي رئال تفاوتها را رقم ميزند اما مادريديها از بازيكنان ذخيرهاي بهره ميبرند كه به خوبي ميتوانند جاي خالي ستارههاي اصلي را پر كرده و شايستگيهايشان را به نمايش بگذارند و تنها منتظر فرمان زيدان هستند و هر زمان كه براي تيم به ميدان رفتهاند، مهارتهايشان را ثابت كردهاند.

 

آنچه رئال با BBC به دست ميآورد

پتانسيل گلزني

آنچه در دنياي فوتبال بيش از هر چيز ديگري اهميت دارد، گل است. به همين خاطر هم رئاليها براي خريد ستارههايي چون بيل و رونالدو بيش از 100 ميليون يورو هزينه كردند و به همين خاطر هم هست كه اين دو، در كنار بنزما يكي از بهترين و گرانقيمتترين خط حملههاي تاريخ را تشكيل دادهاند. اين ستارهها از زماني كه پيراهن رئال را به تن كردهاند، سه تايي هر فصل بيش از 95 گل براي تيم زدهاند و البته كريس همواره قهرمان شماره يك گلزني مادريديها بوده.

 

ضدحملات از جناحين

سرعت بالاي بيل و همكاري كريس در كنار طبع بالاي بنزما در مشاركت، باعث ميشود كه رئال به راحتي به گل برسد و همين باعث شده تا رئال جدا از انجام حملات زيبا، به ضدحملات جناحياش نيز شناخته شود. هر جابهجايي كوچكي ميتواند خطرناك باشد؛ به ويژه وقتي مثلث BBC رو به سمت دروازه حريف حركت ميكند.

 

تسلط بر توپهاي رو به جلو و ضربات ايستگاهي

استفاده از ضربات ايستگاهي و ارسالها، يكي ديگر از نقاط قوت حضور بيل و كريس در رئال زيدان است. آنها در نبردهاي هوايي هم معمولاً برندهاند و هر دويشان ويژگيهاي لازم براي درخشش در اين زمينه را دارند: قد بلند، پرش عالي، نفوذ و ديد خوب. بنزما اما متخصص زدن اين ضربات نيست و هد زن خوبي هم نيست. در اين فصل البته او گلهاي سرنوشتسازي را به اين ترتيب زده؛ مقابل اسپورتينگ ليسبون، دورتموند و ناپولي. دو ستاره پرتغالي و ولزي گهگاهي از ضربات ايستگاهي هم گلهاي ارزشمندي ميزنند.

 

توانايي ترساندن حريفان

آمار حكايت از آن دارد كه مثلث BBC، ترس زيادي را در حريفان ايجاد ميكند. در يك نظرسنجي تعداد كمي از هواداران ناپولي، كسب نتيجه مطلوب مقابل رئال با حضور سه عضو اين مثلث را شدني ميدانند. همه از اين مثلث ميترسند؛ از بازيكنان حريف گرفته تا هواداران.

 

آنچه رئال بدون BBC به دست ميآورد

تعادل بيشتر

بازي با ايبار ثابت كرد كه شاگردان زيدان بازي كردن بدون سه عضو مثلث BBC را هم بلدند؛ تعادل دفاع، حمله و حمله. دفاع در نبود كامل اعضاي اين مثلث بهتر بود. فاصله ميان خطوط كمتر شده بود و مالكيت رئاليها بر توپ و ميدان دوام بيشتري داشت. بدين ترتيب بيشتر هارموني بر بازي رئال حاكم بود تا آنارشيسم و هرج و مرج.

 

كنترل بازي

رئال در بازي شنبه، به ويژه در نيمه اول كاملاً بر بازي مسلط بود و با اقتدار حمله ميكرد. خط مياني تيم پرتعداد بود و نه تنها بازيكنان اصلي خط مياني (كاسميرو، مودريچ و خامس) در اين منطقه به ايفاي نقش ميپرداختند، بلكه مهاجمان تيم (آسنسيو، لوكاس و بنزما) هم در خط مياني به كمكرساني مشغول بودند. اين باعث شده بود تا رئال با سرعت بيشتري بازي كند و پاسها وحملات بيشتري را ترتيب دهد. اين دقيقاً همان چيزي بود كه كمبودش در بازي رفت رئال در جامحذفي مقابل سويا احساس ميشد.

 

روحيه نيمكتنشينان

غيبتهاي پياپي بيل، بنزما و كريس كه معمولاً به خاطر مصدوميتها صورت ميگيرد، باعث شكوفايي نيمكتنشينان رئال شده. ذخيرههاي رئال هميشه توقعات را برآورده كردهاند و حتي گاهي از توقعات هم فراتر رفتهاند. به عنوان مثال رئال در لاليگا توانسته در 9 بازي اخيري كه بدون حضور كريس برگزار شده، به پيروزي برسد. حالا زيدان ميتواند به منابع غني تيمش روي نيمكت اتكا كند و اين يك امتياز بزرگ و مهم در فصلي طولاني است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی